Jump to content

Виене на турбо - AFN


Yordan Ichev

Recommended Posts

Както всички останали дойде ред и на моето турбо да започне да вие странно все едно карам biтурбо :stupid: . Колата е б5 `97 afn с чип и след като смених меката връзка (или поне на мен ми се струва от тогава) започна да вие доста силно освен нормалното свистене. Има доста теми по форума, но никой не предлага решение на въпроса и всъщност никой не търси къде е проблема. При мен виенето е доста осезаемо, когато колата не е загряла, а след няколко километра и поне 70 градуса на маслото започва да изчезва. Най-много се чува, когато връщам газта, но го чувам в купето и докато ускорявам от 1600 оборота нагоре до 2100 и там вече превключвам на следваща скорост, защото не е загряла. На пипане студената перка на турбото има някакъв аксиален луфт, но не мога да преценя на око, точно колко мм е и дали е нормален. Според мен за да спира да вие, когато загрее има някаква част вътре, която се разширява от топлината и обира луфта на оста. Тази част предполагам, че може да се намери в евтините ремонтни комплекти за тази турбина. Въпроса е кой е най-удачния вариант. Първия е да отида при всеки майстор, който може да нареди едно турбо да му дам един ремонтен комплект, съдържащ всички семеринги и пластини, а след това да тичам за баланс, което мисля, че ще бъде най-евтино, а ако този майстор успее да си бележи перките спрямо оста и не загуби баланса ще бъде съвсем удачно. Или другия вариянт да откарам турбото в някой от всеизвестните сервизи за рециклиране на турбини и да дам 600-800 лв да сменят оста, перките и всичко останало вътре. То втория вариянт може да го направя и след време, когато съвсем здаде багажа, но аз си мисля за първия за да спестя някой лев. Другия въпрос е дали ще се навият да прават баланс без да са правили те турбото ... Ако има запознати ще се радвам на съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр.колега.И на мойта турбото вие доста точно в този диапазон от 1600-2100 оборота.Колата е 1.9 AHF.Като си почиствах турбото,ми казаха че имам луфт.Исках да я чипосам,обаче ми казаха,че след 2000км ще си замине и така и не сложих.Най-добре да я рециклират.Във Варна в Техническия университет знам,че ги рециклират за около 400лв.

Поздрави.:stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Варна ми е далеко, но ако се наложи и до там ще стигна. Дайте някой добри по София. Някой чувал ли е някакви отзиви за GR Turbo, гр. Разлог? Мисля че може при тях да мина тънко :respekt:

Ето тук може да се чуе как вие, дори и на загряла.

Редактирано от Yordan Ichev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрвеите колеги.В далечната 2000г си купих пасат 1,6 куб. турбо.Оште тогава ми се стори че турбото е доста шумно и реших да го проверя.Минах през повечето маистори един викаше .че има луфт друг, че е за боклука ,ченяма смисал да го правя .втора рака варвяха около1500лв.реших да из4акам .ве4е 11години чакам да спре ,но уви не иска .от тогава сам изминал 400 000хил км .забравих да кажа че го карам с кастрол полусинтетика и го сменям на 6000 7000 км

Редактирано от simpatqga11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,според мен не си прави прибързани изводи ,че е заминала турбинката,при тази смяна на меката връзка, катализатора махна ли го, или го няма отдавна?AFN -е с променлива грометрия и при махнат катализатор се чува много яко да вие.Друга причина е, да си я прегрял.При мен е така ,когато си я юркал яко и я изгасиш без да си изчалкал да поработи на място,се измята оста,но това далеч не значи че си е заминала.Така като загрее изчезва виенето,защото и оста се загрява.....При турбини с променлива геометрия,трябва да се притесняваме,като започнат да стържат и вият след 2500-оборота.Или когато започнат да издават металически стържещи звуци,но пак казвам след 2500об.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора си замина при запушването на ЕГР клапана, което беше отдавна да :rolleyes: . Но това виене е от по-скоро, а не от махането на катализатора и ме притеснява да не изгърми и да ми направи повече поразии, за това съм се хванал предварително да реша проблема. За прегряване нямам спомен, винаги след дълго каране колата я оставям да поработи 3-4 мин на място преди да изгася двигателя, но може и да съм го направил някъде без да съм го осъзнал. Също така маслото си го сменям винаги навреме в диапазона 8-10 хил. км. харчи по около 400-500мл на 10хил. и това ако карам повече на дълъг път във високи обороти, но градско не го пипа. До преди карах с мотул 10/40, сега съм на Agip 10/40, но виенето си го има и след смяната на маслото. Вакумите си работят, защото като извадя маркуча се чува свистенето от вакума, а и колата няма никакви проблеми с вървенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на прикачения файл във връзката, която съм дал се чува освен нормалното свирене, което го има при тубирните сложени на двигатели от типа на AFN има и едно виене след него при падането на оборотите. Това виене се чува и при незагряла кола при ускорение и то ме притеснява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Геометрия,колектори чистил ли си?Актуатора от кой модел е -от малките или от големите,работи ли точно! :hilezh:

В движение гледал ли си работата на турбината?

Редактирано от nasko1978
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ха познах си колата и моята така чурулика.На студено е по шумно турбото ,на топло е по тихо ,отдавам го на студения въздух сутрин,после колкото по се затопля времето толкова по малко я чувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на затворен прозорец ,не помня,по скоро не съм обръщал внимание.Всъшност май като чипосах мотора ,тогава като че ли ми направи впечатление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ха познах си колата и моята така чурулика.На студено е по шумно турбото ,на топло е по тихо ,отдавам го на студения въздух сутрин,после колкото по се затопля времето толкова по малко я чувам.

+1 :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакайте да споделя,на всичките си коли съм слагал добавка SX6000,мн.е писано по темата за добавките но да ви кажа винаги съм усещал ефект,моля да не се приема като реклама . Сега ми предстои смяна на масло 0-40 кастрол 505 00,смятам да направя снимки с вага. Какво се е случвало до сега с бензиновите ми мотори, на всички температурата се е понижавала измерено с дистанционен термометър на главата с около 5 градуса и оборотите са се променяли към по високи,само от добавката,на кутията пише че намалява триенето с 88 %

Веднага щом направя снимките с вага ще пиша в темата,идеята е да сваля температурата на мотора като цяло и да по уплътня нещата :gruebel: ,ще направя и тест с 200 по магистралата, къде е стрелката на темп. на маслото,сега е около 120 като подминава чертата.Да видим и звука на турбото дали ще се промени.

Опита е върху моята кола, с нея правя каквото си искам, единствено ще споделя какво казват уредите разчетени от ваг като сложа снимки,ще се опитам и натоварванията да са еднакви като скорост и трасе.Не карам никого да прави подобно нещо.Вероятно до 2 седмици най късно ще е смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...