Jump to content

Газов карбуратор БЛОС


Recommended Posts

Докато търсех какъв диаметър "плочка" да си сложа попаднах на газов карбуратор БРЦ БЛОС.

http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos_evolution_ml.pdf

С две думи това е смесител с променлив диаметър - затворен на ниски обороти и при наличие на ваккум може да се отвори докрай, без да се явява рестриктор за високите обороти.

Ще изпреваря върпоса защо не ползвам ГИ - по финансови причини - не искам да поддържам електрониката в перфектно състояние за да работи ГИ, не искам да купувам стендалоун компютър, автомобилът е V8 с монтирана вече уредба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо цени и др. Защото и аз съм се мераклисал да сменям след време плочката с по-хубава или с нещо подобно ако цената му си заслужава де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

то това е половината разлика до ГИ.

За 4 цилиндров мотор. А за 8 :respekt:? А цената на 2 до 4 ламбди?

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е къ беше приказката "който си има брада да си гупи и гребенче"

Е тъй де. БЛОСчето е гребенчето, а ГИ е бръснарницата.

Оказа се, че има доста подобни решения:

http://www.propanecarbs.com/examples.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Играл съм си с едно такова италианско чудо,(или поне от там беше колата ,подобно като това на клипчето)представляваше в общи линии втора дроселова клапа имаше настрйока на лостовата с-ма която се закачаше за дросела(бензиновия),като оптимален вариант за настройка, се получи дросела на газта да изостава(и то не с малко),само че тогава при максимално отворен бензинов дросел,газовия не беше максимално отворен. Та лично мое мнение си е ,че това горе, с нищо не по-добре от "плочката"

От опитите,които съм си правил, с различен диаметър смесители,най сполучливи са се оказвали тези със съотношение 1.4, 1-5пъти по-малки от полезната площ на дросела.Плоскоста на която правя дифузьорите е около 70 градуса. С по-голям диаметър смесител мудно се форсира и лоши ниски.....с по-малък диаметър обратното.. и се ограничава във високите. Последната която правих пак беше по тази "технолоия"и пак се оказа сполучлива,харчи малко,и върви готино.....е като за 25 коня де... :hilezh:

Ей тук ако на някой му се гледат снимки на смесителя на фичо:

http://kalin3000.snimka.bg/other/ficho.583069.22959254

Мисля че ще имаш проблем в режим на "кът-оф" и изобщо с падането на оборотите (говоря ако искаш да е като на бензин рязко)с плочката,за което не е лошо да помислиш,да си хванеш сигнал от инжекторите за да спира и клапана на изпарителя,когато компа на колата спира напрежението на инжекторите.

Пльосни и някоя снимка на "инсталацията",ако ти се занимава.. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моя случай проблемът е, че дроселът е около 70мм. Работи стабилно с плочка около 32мм, но няма високи. С плочки 34-40 или трябва да се пусне много газ или няма ниски.

Утре съм планирал да монтирам въпросният "карбуратор" и ще видим има ли смисъл или е поредната "джаджа" обвита с легенди по форумите :flehan:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случай,че с монтирането на придобивката продължава да се държи "неадекватно",можеш да сложиш тръбичка 8мм от газовия клапан до изпарителя(в случай че си с 6мм),тогава реглажа на изпарителя от винта за сместа става доста по-чувствителен и му нужно доста по-малко на развиване за да обогати. И другото, което ми идва на ум,е че щом с плочка 40мм му трябва много обогатяване за да държи обороти си мисля че един редуктор ще да му е недостатъчен като дебит за 4 литра....(освен ако не смуче от някъде много въздух):gruebel: Но то ще си покаже,като я направиш :gruebel:

Сега да не си помислиш че се вживявам в ролята на някой "газов гуру" :zustimm: само давам идея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. искаш да кажеш че успя да си го купиш вече?

Ами купих го. Не устоях на любопитството. На снимките изглежда по-внушително :zustimm:

Тръбата след клапана е 8мм, но май трябва да разпробия самия клапан (Landi) или да го сменя с друг. Въртях 3 изпарителя, единият беше Ловато Турбо. С всички се държи еднакво при еднакви плочки. Днес по-късно ще пиша за резултати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртях 3 изпарителя, единият беше Ловато Турбо.

Ловато-турбо е добър изпарител,прост като устройство и надежден,аз самия си карам колата с него от приблизително 60 000км. само че от "Ловато" са забравили да споменат че тези 220kw които ги дават могат да се покрият само когато изпарителя е в режим "компенсaция по налягане",демек ако колата е атмосферка,не го смятай че ще покрие повече от 140kw.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах го. Заработи веднага. Но центровката ми идва преко сили - два винта на изпарителя и три на карбуратора. След три гърмежа се отказах от фина настройка и ще ходя на майстор.

Първи впечатления - на бензин работи по-добре ;)

Средните и високите се подобриха значително - колата има ряз като на бензин. Вече си вдига 5000 оборота. Празния ход вече е винаги еднакъв. На ниски обаче колата е по-тромава. Преди на 3-та изтегляше под 1000 оборота, сега направо забива нос. Моторът е 3.5 и е малко над 150кс.

Не мога да си намеря "буренца" за свещите. В момента съм с едноелектродни шампиони, които искам да изхвърля. Имам НГК БУР6ет, но те завършват с резба и не мога да сложа кабелите.

Като оправя свещите ще търся сервиз, където да погледнат и аванса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) верно ли направи най-сръткавата работа по монтажа и се отказа от реглажа!?

Защо не я настройваш с помоща на Ваг-а,става бързо и лесно,като е визуализирано всичко. За гърменето...ако те притеснява дебитомера,на първо време го махни,докато ти хареса настройката. Ако си с "Ловатото" , байпаса(месинговия) можеш да го завиеш докрай,също не е задължителен (има по-скоро комфорт функция),пластмасовия за обогатяване-обедняване с "програмата" На карбуратора предполагам има реглаж за дебит ,който може да развиеш докрай,и още едно болтче за ход на дросела,третия не знам за какво може да е,все пак си "стрелям" на посоки,не съм виждал нито колата,нито карба.....както и да е де на Газаджия също е вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колата всъщност е джипка ровър и няма екстри като ВАГ :), а само един допотопен (и май доста надежден) компютър Лукас.

Преди малко смених половината свещи със стари иридиеви, свалени от 1.8Т. Вече мога да се репча на джи-ти-айките:lol:. Утре ще изхвърля още четири боклука шампион (на 5к км, купувани от някакъв представител на лендровър) и може да се размине ходенето до газаджия - ниските са перфектни - все едно караш турбо кола в бууст.

Месинговият винт съм го завил докрай, карбуратора си има винт за празен ход. Дебитомерът е една стоманена фуния, която може да издържи и атомен взрив.

Тия дни ще гледам да взема един АФР уред и да го вържа към едната сонда. Така ще донастроя колата във всички режими.

Като цяло съм много доволен и обнадежден от "карбуратора". Остава да видя и разхода.

ПП след четене по английски форуми съм сложил дебели кабели: http://prospeed.bg/bg/product/3914 и ефектът се чувства.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега закърпих положението. С 4 иридиеви и с 4 триелектродни свещи:hilezh:. Май и центровката съм уцелил. Чакам само разхода....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход извънградско с Неделно градско 19 - има мегдан за сваляне.

Комбинирано градско/извънградско/леко офф с бавни - 25.

Паля на бензин и ръчно минавам на газ в рамките на 2-3сек.

Чакам тия дни АФР уредче и стробоскоп. Разходът не е добър, но е обнадеждаващ :respekt:

Засега съм доволен от много адекватното поведение на бавни скорости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...