Jump to content

Ауди 200 - слаби места??


peter panov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Попаднах на едно Ауди 200 куатро от 1986 г с код на двигателя JY и ръчна трансмисия.

Модела ми е слабост от много време и съм се замислил сериозно да го купя.

За съжаление съм доста незапознат със слабите му места. Преди време мой приятел имаше такова, което беше много амортизирано и почти всеки ден му създаваше проблеми, най-вече по ел.инсталацията, запалването и рейката. Иначе вървеше страхотно въпреки че беше на над 300 000 км. Спомням си че дори и кардана му беше свален.

Тъй като някои от вас имат или са имали Ауди 200 предполагам бихте могли да ме посъветвате на какво да обърна внимание, докато го проверявам.

Благодаря ви предварително.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добри коли, но за жалост годинките им тежат при занемарена поддръжка!Евентуални неща, които бих гледал при покупка на такава кола са механичната инжекция и спирачната система! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При правилна поддръжка от предния собственик(ци) механичната инжекция няма да ти прави проблеми, това обаче не е много сигурно в България като си знаем джамбазите... Иначе като цяло колата няма слаби места като можеби както каза dominator спирачната система и аз бих допълнил в частност хидравличната помпа, но се намират рециклирани за около 250-300 лв. Друго което трябва да гледаш е за лошо ремонтиран удър. Тези коли са с поцинковано купе което е много издръжливо откъм ръжда и ако има такава то това говори за не добре поддържан автомобил или лошо закърпен удър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

Благодаря Ви за коментарите.

Ще имам предвид механичния инжекцион и спирачната система.

Ако колата върви добре и пали без проблем топла и студена смятам, че механичния инжекцион ще е наред.

За спирачките ще проверя дали ABS-а работи и дали дисковете са износени равномерно. Ще видя и дали тегли нанякъде при спиране. Мисля че това е което може да се провери за спирачките.

Що се отнася до хидравликата ще видя дали не тече и да не вие. Надявам се, че продавачът няма да е измил двигателя.

Предполагам към края на седмицата най-после ще мога да видя колата и ще ви информирам за развоя на нещата.

Според Вас каква температура е нормално да държи двигателя? Спомням си, че това, което караше моя приятел преди години редовно работеше на 95-100 градуса дори и извън града.

По куатрото има ли нещо което трябва да проверя по-внимателно?

Поздрави,

Петър

Редактирано от peter panov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При огледа на спирачната система дисковете и апаратите са най-малката грижа!Огледай хубаво за течове по хидравличната рейка, хидравличната помпа и по маркучите!Тази система е от особено значение, защото хидравличната ти помпа прави налягане за спирачната система, отсъства серва, а има вакуумен акумулатор или както го наричат бомбичка/сфера!Огледай и около нея да няма течове, защото тя струва към 450 лв.Можеш да я провериш като настъпваш педала на спирачката интензивно 10-тина пъти.Ако ти светне лампата за спирачките най-вероятно е заминал, ще почустваш и разлика в самия педал.Като цяло почти съм сигурен, че ще е зле, защото тези системи си искат смяна на течностите на всеки 2-3 години, за жалост никой не сменя.Дисковете и накладките не са от най-евтините, но са най-дребния проблем!Апаратите са гирлинг 60 по спомени, което ще рече около 100 лв на диск и 80-100 лв накладките.

Температурата се задържа около 90-95 градуса, толкова си поддържа!

Важно е да се огледаш и за проблеми в ел инсталацията, принципно не дава проблеми, но знаеш ли кой е пипал преди теб и какво е направил.Това е съвет, който би ти спестил бъдещи главоболия и разходи! :steinigung:

Успех и ако има нещо, с което да помагаме казвай!Надявам се после да ни зарадваш с едни хубави снимчици! :zustimm:

Редактирано от dominator
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря на колегата Доминатор за информацията.

Утре следобед ще видя колата, ще постна снимки и ще ви кажа дали съм я купил.

Поздрави

Петър

Редактирано от peter panov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе вървеше страхотно въпреки че беше на над 300 000 км. Спомням си че дори и кардана му беше свален.

Карал е без кардан? :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да,

Кардана беше свален :-) Сигурно е имало някакъв проблем с куатрото и предишния собственик го беше свалил. Спомням си че с пълна газ на първа и втора предницата започваше да тегли или наляво или надясно и малко трудно се вкарваше в пътя.

Що се отнася до колата която искам да купя, миналата събота се разминахме с продавача и не успях да я видя. Тази седмица обаче смятач че ще успея.

Стискайте палци да е читава, въпреки че вероятността според мен е много малка. Все пак колата е 25 годишна и собственика и твърди, че е в България от 1988 г.

Ще пиша веднага след като има развитие.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

За тези от вас, за които е любопитно:

Днес най-после успях да видя ауди-то - 200 куатро комби, 1986 г, 182 к.с., JY мотор, към което имах интерес. Купето му като цяло е доста добро - имало е някакъв удар отпред, но не е бил голям. Предницата му си е комплектна и си има всички лайстни, мигачи, фарове, халогени и т.н. Отзад спойлера на задното стъкло е леко пострадал и левия стоп е спукан. Интериора е запазен - комбинация от кожа и плат. Кожата на шофьорската врата е протрита, но не е нищо фатално. Борд компютъра не работеше(този който изброява системите и накрая светва ОК)ел огледала също не работеха. Амортисьорите на багажника бяха изтървали. Колата по принцип няма климатик. Дръжката на задната лява врата е счупена, ауспуховата система изпускаше от някъде. Студена, колата държеше доста ниски обороти. Иначе запали от раз. Радиатора към турбото беше омаслен доста, релефния гумен маркуч към металните тръбички на инжекциона беше напукан. Като ходова част колата беше доста читава. Не я пробвах особено, но не чух никакви странни шумове. Съединителя и трансмисията работиха нормално. Студена на ниски обороти колата се изфорсираше мудно. Като динамика до 3500 оборота не се се случваше почти нищо. След това колата ускоряваше, но според мен не толкова колкото трябва. АБС-а се включваше много често и риташе педала на спирачката, не знам дали е нормално. Двигателя според мен е бил мит и за още течове не мога да съм сигурен. Много е възможно да има и други забележки, които да са ми убягнали, тъй като нямах много време да разгледам колата и не съм особено технически грамотен.

Като документи не е особено редовна - има някакво пълномощно за продажбата и, което със сигурност не всеки нотариус ще признае, за да изповяда сделка за покупко продажба, но в България това все още може да се оправи срещу няколко стотачки.

Цената е повече от приемлива - смятам че за около 1500 лева ще може да се купи. Аз лично вече нямам интерес към нея, тъй като според мен не е достатъчно добра, за да я подкарам веднага всеки ден, а и нямам нито време нито технически познания да отстраня техническите и забележки.

Предвид обаче колко редки са тези коли в България ще се радвам ако някой я купи и я съхрани. Според мен човек, който разбира ще може бързо да отстрани недостатъците и. Ако някой се интересува нека ми пише ЛС и ще му пратя координати на собственика.

Ще опитам да постна снимки тези дни. Нещо ми е трудно да ги кача - има някакви ограничения.

Редактирано от peter panov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност да заделиш 5-6-7000лв за такава кола, отиди до Германия и я купи от там. Няма да съжаляваш, най-вероятно ще я докараш на собствен ход без проблем и тука ще си свиркаш от кеф. В България много трудно ще намериш кола която не е бутана от джамбази и е добре гледана, а тези добре гледаните не се продават много много тука. :zustimm: Това е моят съвет, а както описваш тази кола, за мен е много дроб и ще трябва да се налеят доста повече пари за да се приведе в нормален вид, отколкото да се отиде до швабско и от там да се купи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Драго съгласен съм с теб, че варианта да се купи такава кола от Германия е най-добър.

Днес пак гледах в немското мобиле едно бордо 20 клапаново куатро комби за 4500 евро, което изглежда много добре и едно за 6200 евро, което е направо перфектно. За съжаление на този етап не мога да си го позволя.

Предполагам знаете че и в България има едно червено 20 клапаново комби, което май-беше с алуминиеви джанти на Мерцедес. Срещах го в района на Слатина по едно време. Сигурно е на някой от членовете на клуба. Едно черно 20 клапаново 200 съм срещал и в един сервиз на околовръстното срещу разклона за Лозен.

Между другото, някой има ли представа колко Ауди-та 200 има в клуба?

Аз от доста години си водя списък на 200-тиците, които съм виждал из България. Мисля че са над 50, от които обаче предполагам повечето са унищожени.

Поздрави

Редактирано от peter panov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете 20 клапанови които си изброил са във клуба.Червеното все още си е мое , черното е на Жоро, ника му е AUDI V8.Знам още едно което беше на AUDIMANIA-Цецо, и още едно или две.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е и моито е на път да се прероди 20в.авант!то маи 200 20в са само на Жоро и на Марин други не знам на док е във вечните полета вече!поправете ме ако греша!

Редактирано от Георги Ангелов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Аз веднъж видях едно 20 клапаново черно в Пловдив - седан. Мисля че даже имаше газова уредба. Караше го един човек с къса прошарена брада.

Изглежда че 20 клапановите са си голяма рядкост в България. Ако броим него, трите на колегите от клуба и унищоженото за което пише Жоро Ангелов са общо пет, от които са останали четири и евентуално едно може да стане.

Радвам се че тези които съм виждал все още съществуват. Надявам се че някой път ще имам възможността да ги видя отново и да ги разгледам по-обстойно.

Друга рядка модификация, която ми прави впечатление, но не на Ауди 200, а на Ауди 100 е тази която се води Sport или Exclusive ако не се лъжа. Те се произвеждат май само през 1989 и 1990 г и се отличават от останалите с издути кръгли вежди на калниците и по седалките в интериора. Такива в София съм засичал пак три или четири - едното стоеше на един платен паркинг в Младост на кръстовището за РУМ-а на Младост 2, второто стоеше често на площад Възраждане, а третото беше с Търговищка регистрация и последно го видях поизоставено на бул Климент Охридски малко преди околовръстното. Не изключвам някои от тях да са една и съща кола, защото бяха тъмно сини и съм ги виждал по различно време.

Редактирано от peter panov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги искам да ви се похваля, че има и още една доста запазена 200 ца намира се в град Якоруда.

Собственика и е голям почитател на такива стари реликви и си я подържа много сериозно, и най-лошото е че не иска да я продава. Колата е 1987ма с климатроник,шибидах,ел.седалки, подгряване на седалките и абсолютно всичките и електроники работят без отказ. 182 коня е и тя както беше писал колегата за комбито, което се продава и е куатро.

post-9639-0-54796200-1309704500_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези коли са си рядкост защото са си стабилно перо и искат редовна и често скъпа поддръжка, но ако наистина има такава, C3-ката няма да те предаде и ще и се радваш много. Точно тази поддръжка (и вече колекционерската им стойност) е причина за високата цена на топ моделите. А в България се срещат рядко поддържани модели точно заради времето и парите които искат да им бъдат отделяни. За жалост все по-малко оставаме хората които карат тези коли и им отдават необходимото и форумът е единственото място в което може да се срещнем вманиачените типове и да обменим опит... :) за легендарните модели...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Варна през 1995г като взехме нашата 200-ца имаше 5 такива из града с нашата!Едната катастрофира момчето с което се запознахме случайно си взе още една 200-ца,така стана и с нас.Бащата я блъсна и взехме от софия друга само че куатро.Имаше и една лъскава черна с 20 клапана-сега в града освен нашата не виждам вече други :( А и части се намират трудно-почти в никоя морга не са чували за модела,а за новите части в магазините ни казват че са спряни от производство :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че проблема с частите става все по-сериозен. Предвид че тук там има захвърлени 200-ци, които вече не са в движение, те могат да са ценни като донори за резервни части. Лошото е че малко хора могат да си позволят да купят и съхраняват цяла кола за части.

Тъй като съм нов във форума бих искал да разбера мога ли да видя някъде снимки на колите на колегите Драгомир от Бургас, Ауди 200 авант, Доминатор, Георги ангелов, АудиV8 и dimibike?

Има ли колега от форума, който да притежава Ауди 100 Спорт или Exclusive с издутите вежди? Аз сега си спомних, че освен тези които изброих в един от предишните си постове, видях едно такова комби преди година и половина в една автокъща на Горнобански път. Искаха му около 3000 лева. Беше нов внос, но ми се стори на доста голям пробег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е го и мойто добиче, с малко забележки ама пък е добричко :(

image0043pf.th.jpg image0042.th.jpg image0017r.th.jpg image0095kn.th.jpg image0094i.th.jpg

П.П. А към колегата audi200avant - ти ли си си боядисвал броните в цвета на купето или така я купи, защото друга с такива брони не съм виждал...И още нещо, не продавай тази кола - уникална е наистина :zustimm:

Редактирано от Dragomir Burgas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много хубави коли! :zustimm: Да си ги карате със здраве и дано и аз да намеря от някъде нещо подобно че от отдавна ми е мерак. Ако ще е 100-ца ще търся Спорт изпълнението заради издутите калници и салона. Те много често са с оригинални джанти подобни на колегата Драго от Бургас, но са по-широки. В Германия от време на време се намират не лоши за по около 2000 - 2500 евро. А за комби или седан нямам толкова претенции.

Ще трябва да си продам най напред Аудито си, за да освободя малко кеш. Сигурно ще се наложи да потъркалям малко Астрата на жена ми докато попадна на нещо подходящо.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз от много време търся такива калници от 100-ца спорт, ама уви, не мога да намеря, иначе разликите не са много - калниците, има малко разлики по салона и километража е до 280, но са много редки модели...

А за джантока - да по широки са, мойте са 7J мисля, а спорта ползва от 200 20V, 7,5J

Редактирано от Dragomir Burgas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...