Jump to content

Слагам си дизелов мотор - проблеми


daskal4e

Recommended Posts

Здравейте,

Нужна ми е помощ относно инсталацията на подгревателните свещи. Автомобила е B3, 1990г., NE мотор, като същия ще бъде заменен от дизелов RA двигател. Имам всички нужни части от донора, вкл. релето, но нямам схема. В релето (намира се до кутията с бушони, до предното стъкло) освен плюсовите кабели влизат и три други, за които предполагам че са свързани с датчика за температурата (може би?) и определят времето на работа на свещите.

Следващия проблем е свързан с турбото, а именно - то е с принудително водно охлаждане, което се осъществява от електрическа водна помпа, свързана с малкия кръг на охладителната уредба. Тя има само една букса (+ и -), но вероятно е свързана и с реле за време, тъй-като същата започва да работи за период от време след спиране на двигателя. тук въпроса е дали го има при мен това реле или трябва да го сложа допълнително?

Третият проблем е със захранването на клапана за горивото разположен на ГНП-то. Откъде да взема напрежение. Дали е удачно то да е от захранването на бобината за високо напрежение (на старият мотор)?

Предварително благодаря на отзовалите се!

Поздрави

post-49218-0-11580700-1313647230_thumb.j

post-49218-0-52834200-1313647238_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за свещите сам си си отговорил.за турбината-на нея има датчик който включва помпата.не е с реле за време, а точно като датчика за вкл на перките на радиатора.спокойно можеш да вземеш плюса от бобината и да захранва клапана на помпата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

Само че на релето за свещите освен двата плюсови кабела (около 5-6 квадрата, на око) влизат не два, а три други. Въпроса тук е схемата за свързване, щото от датчика за температура на охлаждащата течност излизат само два кабела. Да не би третият да подава сигнал към уреда за отчитане на температура на контролното табло?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Вече съм с 1.6тди RA мотор, нищо че на подписа ми стои NE. Имам въпрос към по-запознатите. За какво служи електрическия прекъсвач, който е монтиран на рейката на ГНП. Явно въпросният сработва при отпускане на педала на газта, но какво включва/изключва?

Поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери под ГНП-то дали има соленоид,подобен на този за гасене на мотора,Това ключе подава захранване при студен мотор на него като по този начин повишава порцията гориво,при натиснат педал на газта ключето прекъсва захранването му.Трябва да има и датчик следящ температурата на мотора.Като вдигне определена температура и престава да работи.Пиша само по спомен,може и да греша,по стария мотор в голф2 ,имаше жило в купето,подобно на смукача на ладите.Други мотори ползват това ключе и за управление на ЕГР-а,а ти мисля че нямаш.Огледай някоя кола с подобен мотор и ще се ориентираш.Другото за което може да служи клапана е да премества аванса на помпата в ниски обороти/празен ход,взимайки сигнал от ключето.Подобен термодатчик има и за управлението на релето за подгрев,при топъл мотор няма подгряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора!

Соленоид няма. Обогатителяза дисела ми се командва от жило. ЕГР също нямам. А ГНП ми е механична - т.е. няма как електрически да се променя аванса.

Преди си мислех че при отнемане на газта спира притока на гориво с цел икономия - но и това не се връзва - щото тогава мотора няма да работи на свободни обороти.

Въпроса все още остава. За какво е този включвател/изключвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега,

аз като и не разбирам така и ще ти разкажа една работа:

Приятел е с ААZ Мотор на Б4. И видях, че не му работи егр клапана. Започнахме да търсим проблема. Стигнахме до въпросния изключвател/включвател. Той би трябвало да може да се настройва(измества-според това на какви обороти да отваря и затваря ЕГР клапана). Та на въпросната кола се беше деформирала малко ламаринката по която се плъзга ролката на ключа. Последва изправяне. И сега си е ок. не би трябвало да нямаш егр. Ако все пак нямаш. ключа не върши никаква работа.

дано съм ти бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...