Jump to content

странно поведение на типтроник на А8 4,2 д


spedera

Recommended Posts

С колегите забелязахме много странен проблем колата е на 115 000 км ,маслото е сменяно преди около 5-6 000 км.Та проблема е че след известно спокоино каране,и се налага да се натисне повече гаста и се усеща един тласък еднократно,и то предимно като колата е не напълно загряла.След този т.нар тласък нищо повече не говори за проблем,сваля си нормално предавки се едно нищо.Та питането ми е дали е възможно да смения типа на адаптация(от економичен-спорт) според други маслото не е загряло в скоростната кутия,според други трябва да се смени софта и да се направят нови адаптации.:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми знам ли.Правили са неква адаптация но не съм сигурен в подробносите!Интересното е че при това ритване не сменя надолу предавка а се едно полупредавка и го прави еднократно за деня ,незнам до колко е проблем.А по ми е интересно защо го прави еднократно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не и е сменян софта,четох доста по форумите и се оказва че имало някакав соленоид които не работел екзактно при загряването на маслото и този проблем можел да се отстрани чрез нова версия на софта,които се предлага от официалния дилър на марката.dry.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаптация и ъпдеит на софта са 3 различни неща :respekt:

Виж с ваг-кома коя ти е версията.

Здрасти, запознат ли си, как се прави адаптация на кутията след смяна на маслото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се дали не е нормално това т.нар lock up (на 4 та без газ или с много малко и при натиск се усеща едно се едно приплъзване странното е че си остава на същата предавка,не го прави често примерно един два пъти на ден).Това се наблюдаваше май и преди смяната на маслото но след смяната стана по отчетливо.Та от толкова четене изникнаха два въпроса.

1.Дали това не е симптом на заминаващ си хидротрансформатор или някакви електро хидравлични клапани

2.Говорих с човека който е сменял маслото на автомата,според него са сложили последния софт каквото и да значи това отнемало 2-3 мин. според него

Колата е не дава грешка на Ваг.

Моля за съвет че много филми минават с това четене:respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е след всяка смяна на масло да се прави адаптация. Адаптацията компенсира износването на съединителите. Ако има ъпдейт на софтуера също е добре да се сложи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най-простата адаптация. Мисля, че само 2-3 съединителя се адаптират. Ако искаш прецизна адаптация се прави с включен VAS и караш на магистралата. Там където са ти сменяли маслото е малко трудно да ти сложат нов софт. Поне аз така си мисля. Новия софт се тегли автоматично от германия според това с какво масло си (жълто, синьо или зелено). Най-добре отиди в Порше да ти сложат последния софт и направи адаптация при тях. Не повече от 50-60 лв ще ти струва.

Не става ясно кога го прави това нещо и на коя предвка и режим. На спорт режим прави ли го? Като качва или смъква предавки го прави? Сменя ли оборотите като го прави това нещо?

Adaption Drive Procedure

1.Drive vehicle with low engine performance until the ATF temperature reaches 60° C, ( ATF temperature must

not exceed 100° C)

2.With brake pedal depressed, vehicle completely stopped and engine at idle, switch gear selector from "N" to "D"

for 3 seconds repeat 5 times. Perform the same procedure from "N" to "R".

3.Shift from 1st to 2nd while driving at low load and shift down from 2nd to 1st, repeat 5 times.

4.Drive at low engine load (engine torque between 80 Nm and 100 Nm refer to 02 automatic gearbox, MVB 09,

1st display value) till the transmission has shifted in to 6th gear (vehicle speed between 50 and 60 mph). Stay in

this 6th gear for 60 seconds. let the vehicle roll to a standstill (with gentle brake application at the end). Repeat

four times. The aim is to shift up and down under a very light engine load.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това излиза от на рос тех страницата , но то е прекодиране а не адаптация...

02-Auto Trans : -- KWP-1281

VCDS works fine

Recoding Tiptronic:

In the newer cars, there are coding options for "Old" vs "New" "Tiptronic strategy". The "New" stategy (introduced in 2000 I think) is much more "automatic" than the old. To get the "Old Tiptronic strategy" where it won't downshift unless you come to a complete stop, I believe you have to change the coding in the following manner:

[select]

[02 - Auto Trans]

[Recode - 07]

Enter the coding below

[Do It!]

Write down the original coding for future reference.

Look at the fourth digit in the coding (Cylinders):

0 or 1 - "New-style Tiptronic"

2 - "Old-style Tiptronic"

Look at the fifth digit in the coding (Market version):

1 - "Rest of world, quattro"

2 - "USA, quattro"

3 - "Rest of world, FronTrak"

4 - "USA, FronTrak"

So, for a USA model A4 quattro, if the original coding is 00002, and you want to change to the "Old-style Tiptronic" strategy, change the coding to 00022.

PS: As always, you play with stuff like this at your own risk. The "old" strategy is documented by VW only for "testing" and they explictly say that the car should be recoded the way it was before giving it back to the customer.

Редактирано от kolio kioravoto prase
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

резултат:софта е последната версия,лок ъпа се заключвал нормално пробвано в движение,диагностиката не открива налични проблеми както на място така и в движение!!Според порше всичко е ок, трябва да се провери само нивото на маслото но трябвало да е студена колата между 30-60 градуса май.Та за сега сме в процес на изчакване.

Само да вметна че ако се окаже че не са ви сипали оригиналното масло коет е за вашата кола,ще останете много очаровани от протокола за решаване на проблема-сваляне на кутия около 300 лв.сваляне на двигател около 1500-2000 и смяна на цялото масло,така че внимаваите какво сипвате че си е... мамата:steinigung:

:hilezh: на колегите които взеха отношение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...