Jump to content

Не работят перките на радиатора и климатроника на А3-1997г.


Miro86

Recommended Posts

Здравейте колеги! Преди дни отворих капака на колата, докато климатроника работеше и за жалост установих, че не ми работи перката на климатроника. Прегледах бушоните – добре са. Реших че сигурно е изгоряло моторчето на перката, но като я разкачих и й подадох + и – си завъртя без проблеми. Допитах се до някои колеги и те ми казаха, че най-вероятно е заминал датчика на климатроника :steinigung:

След като установих проблема с перката на климатроника реших да видя дали и тази на радиатора работи. Покарах колата на високи обороти и я изчаках да достигне 90? температура на двигателя. Спрях, отворих капака и нищо! Направих тест и с тази перка с подаване на ток и резултата е че си работи перфектно. Бушоните пак са наред. Дали и тук датчика на тази перка си е заминал? Бих искал да чуя и вашето мнение по въпроса? Моля, кажете ми къде се намират тези датчици??? :wall:

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На А3 двата вентилатора въртят винаги заедно. С включване на климатика тръгват на бавна скорост, без значение какво е налягането, а бързата скорост се включва от датчика. До акумулатора има ел. блок и често проблема е в него

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ел.блока до акумулатора съм го проверил и замерил с мултицед. Всичко му е наред. Там са 5 кабела, като средния е този за вентилатора. Има и три бушона до тези кабели и тях съм проверил и са добре. Май останаха само датчиците, както ми казаха и другите колеги. Въпроса е че незнам къде се намират и дали са 2 или е само 1 за двете перки!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На А3 двата вентилатора въртят винаги заедно. С включване на климатика тръгват на бавна скорост, без значение какво е налягането, а бързата скорост се включва от датчика.

Не мислиш ли, че е малко вероятно да ти се повредят всички датчици, управляващи вентилаторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега и аз имах този проблем и на мене ми замерваха всичко и бушоните гледаха и пак нищо и се оказа че единият бушон така беше прекаснат че едвам го забелязахме и то след няколко сваляния, дано проблема се окаже ако не сащия то поне подобен,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам и аз вече....Утре за последно ще замеря пак всичко и ако нищо не открия отивам на сервиз! То и без това друго не остана. Искаше ми се поне някои да ми каже къде се намират тези датчици?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз и датчик смених и пак нищо доколкото си спомням беше долу в леви ъгал но несъм много сигорен нека някои по запознат да каже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко замерих и тествах перката на радиатора и тази на климатроника. И на двете бавните скорости не работят. На високите си бачкат идеално, но само като им подам + и - естествено :wall: Явно имам повече от един проблем... :steinigung: Но все пак възможно ли е заради това, че бавните ги няма да не се включват изобщо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега перките за охлаждане на радиатора се включват при повече от 90 градуса нали го отчиташ това т.е. бавните степени към 98 ли там колко а бързите към 104 градуса. При включване на климатроника се включват и двете да. Та стрелката ти трябва да мине 90 градуса че да се включат и вече тогава да се притесняваш. пиши какво е станало

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо останах втрещен от резултата онзи ден! Купих си перка 2-ра ръка за 20 кинта от морга :hilezh: Свалих старата, която беше проблемна (за тази на водния радиатор става дума) и монтирах новата. После покарах колата за да загрее до 90 градуса и като отворих капака пак не работеше (явно заради това което ти казваш, че трябва да загрее над 90 градуса). Но като пуснах климатроника и заработиха и двете на бавна скорост :zustimm: Проблема не ми е бил датчик, реле или бушон! Самата перка е била проблемна, но неможах да разбера следното?! Като подадох + и - на старата си работи, но като я вържа на буксата - нищо! Да няма нещо изгоряло вътре в моторчето и именно заради него да не иска да тръгва? Ще я разглобя тия дни да видя аз, че ме човърка отвътре :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ли си проверил бушоните щом не се вкл при климата а пък при подаване на напрежение се вкл. А иначе наистина трябва да ти мине стрелката 90 градуса на таблото за да се включат перките тогава вече би било притеснително ако не работят така че не се кахъри и не харчи излишни парички ако всичко е ок :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих всички бушони за климата в колата с мултицет и са наред. Даже и буксите на перките замерих и си има ток по тях при включен климатроник. Иначе колега стрелката на темп не мърда от 90 градуса (което си е супер) и както каза ти затова не се пуска само перката на радиатора. Тоя път извадих късмет и се разминах само с 20 лв :dance: Приятна вечер от мен! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги имам същия проблем , компресора включва перкитен е тръгват ! Колата ми е в сервиз цялата разглобена , и само пари наливам ако някой знае нека пише , релета бушони всичко е наред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На А3 двата вентилатора въртят винаги заедно. С включване на климатика тръгват на бавна скорост, без значение какво е налягането, а бързата скорост се включва от датчика. До акумулатора има ел. блок и често проблема е в него

на моята а3ка,едната перка върти при вкл.компресор на климатроника,а др.при пока4ване на температурата на мотора над 90 градуса.колега сигурен ли си ,4е трябва да вуртят и двете?засега сум нчмал проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте колеги. Имам проблем с колицата... Не се включва перката за охлаждането и колата стига до 110-115 градуса,направо ще прегрява :) . По-странното е че е че когато включа климатика, перките си тръгват и се охлажда веднага. Днес обаче стигна 110 градуса,включих климатика и нищо!Изобщо не тръгват. Изчаках я дa се охлади и след това включих климатика и заработиха та успях да се прибера. Моля за помощ ако някой има идея какво може да й има... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги, а някой да знае кога трябва да включи ел. перката на радиатора /вътрешната/? Колата е 2001 Audi S6 C5, има виско, ел. перка /въпросната/ и ел. перка отпред за климатика. Другите работят, само тази на големия радиатор нв включва, поне не и до 105 градуса..... Стрелката започва да мърда надясно от средата /90/, когато много вися в задръствания сега в жегите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
На 6/22/2012 at 17:17, djsvetlio написа:

на моята а3ка,едната перка върти при вкл.компресор на климатроника,а др.при пока4ване на температурата на мотора над 90 градуса.колега сигурен ли си ,4е трябва да вуртят и двете?засега сум нчмал проблеми

 

И при мен е така, когато вкл. климатика само дясната перка се вкл. а когато се натовари двигателя се вкл. лявата по голямата. Незнам дали е нормално, някой с опит да изкаже мнение, става въпрос за Ауди А3 1996 1.9тди 90кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е нормално, както са написали по нагоре двете перки винаги въртят заедно. При теб вероятно е изгоряла бавната скорост на тази която не се пуска. Въпроса е обаче дали перките на А3 от 1996-та са с две скорости и принципа на действие е като по-новите.. Понеже аз като търсех перка за моята кола ме питаха с две скорости ли да е и останах с впечатление че на по старите а3 са с една. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...