zigi1972 Публикувано 10 Март 2014 Доклад Share Публикувано 10 Март 2014 Колеги, това е материал за иридиевите свещи, дано съм бил полезен.........Запалителните свещи в бензиновите двигатели се водят консуматив и от тях много зависи ефективната работа на двигателя. Много шофьори считат че не е проблем свещите да се ползват повече от предписанията на производителя, но това действително не е така. Високата температура, налягането и корозията на електродите в процеса на работа в бензиновия двигател си казват думата и след 20 – 30000 км пробег в обикновените свещи искроподаването вече е непълноцнно. В резултат на това изгарянето на гориво-въздушната смес е неефективно и съответно се повишава разхода на гориво. В постоянния си стремеж за усъвършенстване на продукта си производителите на запалителни свещи откриват че качествата на иридия могат да дадат на запалителната свещ много по-голям живот и ефективност. Естествено цената на иридия е много по-висока от останалите метали, които се използват в продукта им но погледнато в общ план се оказва че те са по-изгодни и ефективни. Основните качества с които иридия е толкова привлекателен за производителите на автомобилни свещи са:· високата твърдост и износоустойчивост - иридия не реагира дори с киселини и техните смеси (царска вода) даже и при високи температури;· високата температура на топене - 2450°С, за сравнение при платината - 1772°С, никела - 1453°С.Тези качества на метала дават възможност на инженерите да изработят по-тънък електрод с диаметър от 0,4 - 0,6 мм., срещу 2,5 мм при обикновените свещите.Какво дава тънкия електрод?Първото и най-важно е че за искрообразуването с такъв тънък електрод не е необходима толкова напрежение както при обикновените свещи. Това гарантира стабилно искроподаване, по-комфортна работа на бобините дори и при ретро автомобилите които са с по-слаби бобини и генератори.Електродите от друг метал биха се стопили от температурата и от корозията, която за иридия въобще не е страшна.Тънкия електрод дава много по-стабилна и оптимална за горивния процес искра. За сравнение между искроподаването при нормални свещи с оптимално и увеличено разстояние между електродите и съответно иридиеви свещи с оптимално и увеличено разстояние между електродите. При нормалните свещи с увеличено разстояние искрата придобива червени отенъци и започва така да кажем да се „мята” а това въобще не се харесва на двигателя. А при идириевите свещи искрата е стабилна и в двата случая. Това сравнение показва на практика че иридиевата свещ дава ефективна искра и при по-влошени работни показатели.Някой по-навътре в нещата веднага може да запита „А какво правим с високата температура която се развива на върха на електрода, това няма ли да доведе до неправилно предварително запалване на гориво-въздушната смес?” - отговора е в масата на „иглата”, тя е толкова малка, че за работния такт и изпускането на отработените газове, електрода успява да изстине до безопасна температура.А как е положението с нагара? - Нагара който се образу в процеса на работа на бензиновия двигател е два вида. Първия е т.нар. „черен нагар”, той се образува при непълноценно изгаряне на гориво-въздушнаа смес - в процеса а работа при достигане на оптимални работни темпрератури този вид нагар изгаря. Вторият вид нагар е т.нар. „червен нагар”, той се получава при изгарянето на желязосъдържащите добавки в бензина и е характерен за некачествените горива, срещу този нагар както иридиевите, така и обикновените свещи за безсилни.Другото много важно преимущество на иридиевите свещи пред обикновените е срока им на пригодност - производителите препоръчват да се използват до 50-60-100 000 км. пробег, което е с пъти повече от на обикновените свещи (25 000 км).Основния недостатък на иридиевите свещи е че са доста по-скъпи, но и най-простата сметка показва че се изплащат и са по-изгодни в сравнение с обикновените свещи. Всеки може да умножи цената на комплект обикновени свещи по броя комплекти които трябва да купи за да измине пробега на един комплект иридиеви свещи. От друга страна погледнато има много хора, който ползват автомобила си да отидат сутрин до работа и вечер да се върнат вкъщи, и пробега им за година не превишава и 10 000 км, тогава инвестицията им в такива свещи е неоправдана, тъй като и без това не им се налага честа смяна на свещи. ИзводИридиевите свещи са изгодни както от финансова и екологична така и чисто техническа страна за автомбили които се ползват активно или влизат в графата ретро - автомбили, за автомобили използвани от типа „до работа и обратно” срока на експлоатация на комплект иридиеви свещи обикновено надхвърля скрока на ползване на дадения автомобил от един собственик. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
anubisa1 Публикувано 28 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2014 С триелектродните свещи момчета, само я разконцентрирате искрата и тя един - два момента се чуди към кой електрод да се прехвърли, а от това двигателя става по- муден. Затова, правете като мен - карайте със свещи с един електрод - едвам го приземявам моя самолет...Беше ми приятно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 28 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 28 Ноември 2014 даже купувайте си 3 електродни ама с ножовката им режете 2 от краката Хора дайте малко по сИриозно по темата че ще се напикая от смях Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo marinov Публикувано 4 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2014 Колеги,слагайте свещи които е предписал производителя,като модел и топлинно число,за съответния мотор и кубатура.Свещите за вграждане в Ауди са основно NGK и BERU.Поне при мен Аудитата които съм имал са били с оригинални такива свещи още от чужбина,под логото на свещите стои и логото на Ауди,тук става въпрос за бензинови мотори-1.8/125 к.с и 1.8-т/150 к.с. и двете коли са карани само на бензин.За последваща смяна на свещите съм ползвал само от двете гореспоменати марки и съм нямал никакви проблеми.Един познат също със Ауди А4-1.8/150 к.с-кара се само на бензин беше слагал "Денсо" и "Магнет Марели" и със двата вида свещи имаше прекъсвания след смяната им със NGK всичко заспа и проблемите изчезнаха,дали е попаднал на некачествени свещи или е имал някакъв друг проблем с колата незнам,но той това прекъсване го смята,че е било от свещите.Не е искам да плюя другите марки на свещи но просто това е от моя опит относно свещите.Успех колеги със свещите,дано съм помогнал със информацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka7717 Публикувано 4 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2014 А за подгревни свещи Бош някакви отзиви ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 6 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2014 (Редактирано) аз с "Оригинални" свещи NGK купени от Ауто+ с меките ми програмистки ръчички успях да натроша завивайки едната свещ и да падне всичко в цилиндъра ....От тогава купувам свещи САМО И ЕДИНСТВЕНО от хАлди.Не искам да си играйкам на Свали-Качи-Главата само защото някой лайнар е внесъл боклуци Редактирано 6 Декември 2014 от Ngoro Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
more Публикувано 7 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2014 Ма тия оргиналните и тех ли ги стега по същия начин Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martod Публикувано 7 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2014 аз с "Оригинални" свещи NGK купени от Ауто+ с меките ми програмистки ръчички успях да натроша завивайки едната свещ и да падне всичко в цилиндъра .... Ти с керамиката надолу ли ги слага тези свещи, та да попадне всичко в цилиндъра, защото освен нея няма какво друго да се счупи ..Пък и тези дето се купуват от Ауди, сигурно са някои неразрушими и никой не може да строши такава свещ .. Как не се е сетил "Ханко Брат" на времето, вместо с пръчки, да покаже със свещи закупени от Ауди на синовете си, че "не мож строши туй що не се троши" .. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ngoro Публикувано 7 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 7 Декември 2014 Спасе нали пред теб скъсах едната и после завих и орЕгеналната - със същата ръка я завивах Марто не бъди буквален падна керамика, падна централния иДиод + парчета джелезо, та каквото можах извадих с магниД и едни "щипалки" на пружина че както знаЙш от чЕса по Физическо - керамиката не я лови магниДа Въпроса е не кои са по-здрави а че тия от ауто+ явно са правени от NCK вместо от NGK. Както на Илиенци продават орЕгенален abibas Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
talaz Публикувано 8 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2015 А да попитам каква е разликата м/у BKUR6ET-10 и същата но с обозначение (V-LINE NR. 24) отзад, че не ми е ясно много?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki76 Публикувано 8 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 8 Октомври 2015 Електрода на едната е с канал, ако не се лъжа- уж пак за по Убаво било!!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване