Jump to content

Ауди А8 4.2


dolarch

Recommended Posts

Колата е А8 4.2 - 32 клапана 98-ма автоматик. При движение на (D) колата угасна без никакво предупреждение. Опитахме се да я запалим но безуспешно. При завъртане на стартера започва да върти супер тежко(все едно акумулатора е заминал-колата НЕ Е прегрявала) След 2 неуспешни опита да запалим, прекратихме като цяло опитите. Закачаме на ВАГ и излиза следната грешка: Camshaft position sensor - Bang 2(датчика на дясната глава).

Идей .... ?????? :blink:/>

Редактирано от dolarch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Без този датчик не би трябвало да пали. Три датчика са за запалването, горе на главите и долу на маховика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В най-добрия случай, 5 клапана(за смяна), 5 повдигача и да се :flehan: по главите да няма врязани клапани или изкривени легла и т.н. но ... квото и да се каже в ситуацията е малко ... :steinigung:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Главите са отворени, и най-интересното е, че има само 4 не затворени клапана ... и то само на едната глава. Другата е изцяло здрава. Някой знае ли да каже реда на запалване на цилиндрите при 4.2 32V ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А загадката по само 4-те изкривени клапана(който са на 1-ви и 3-ти цилиндър) на лявата глава как може да бъде разтълкувана ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В един момент две от буталата на една от главите се оказват в ГМТ (по-точно само едното а другото много близо до тази точка). Това е причината само за ударените само 4 клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи съм щастливец :) А какво става с другата глава в същия момент. Там няма ли момент в който някое от буталата да достига най-горна точка или поне близка до най-горната при отворени клапани поради скъсания ремък и съответно спиране въртенето на разпределителните валове ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да са далече от този момент. Но като осмислих на второ четене, то буталата продължават да се движат а клапаните остават отворени, би трябвало и другата да е засегната по същия начин. Явно си изкарал късмет щом само едната глава е засегната. Възползвай се докато са свалени и ги провери добре, дали са в добро състояние клапаните и леглата им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих следната проверка:

    Разхлабих валовете на 2-те глави и ги обърнах(с клапаните нагоре). Съответно клапаните трябва да са напълно затворени. След което ги напълних(до колко може с нафта). Нямаше никакъв теч. Само на един от цилиндрите след около 15 мин в течността, се забеляза абсолютно минимално намаляване на количеството нафта върху клапаните. Преди това при въртене на зъбното колело на валовете, наблюдавах как се отварят и затварят. Според мен, всичко беше наред. Нямаше разминаване или задържане на движението на някой от тях. 

Ако има нещо друго което може да бъде направено като проверка съм абсолютно съгласен за съвети!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като налееш нафта, не трябва дори да се навлажнят портовете. Но щом са задържали са добре. Огледай все пак този който е изтървал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, трябва ми спешна помощ за намиране на:

1. Водачи на клапани

2. Всмукателни клапани

3. Болтове за глави

 

Колата е А8 98 4.2 32клапана 300кс с код на мотора AKG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болтовете на главите са намерени. Остават само клапаните и водачите на клапаните. Питах къде ли не и се оказа, че от този мотор са произведени не повече от 10 000 бройки. Има клапани и водачи за всеки друг 4.2 и супер рядко за този. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Въпроса е, че за момента оригинални са открити само клапаните и те ще бъдат поръчани, но водачите ги няма никакви. Сега ще кача снимка и на клапана и на водача, тъй като ми предлагаха водачи който привидно ги дават за ABZ и AKG(макар и абсолютно еднакви мотори) клапаните, водачите и доста други неща по 2-та мотора са различни. Ще напиша и размерите най-вече на водача.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са ти последните 6 цифри във VIN-a ? Преди или след 4D-T-008 227 ? Че има някаква разлика в моторите...

 

Наистина дават водачи за ABZ, AEM, AGH на 35 мм .. може и да стават, някой с лицензирана ЕТКА да провери и по VIN какво излиза.. или направо звънни в Порше и виж те дали ще искат да ти продадат същите

 

Ха.. майтап, разбрах защо няма водачи за тоя мотор:

 

"Valve guide replacement is not performed on engines with code ABZ as of engine number 014 738 or in the case of codes AEW, AKG, AKJ, AKH and AHC."

 

Просто не са предвидени да се сменят...и за това ги няма като резервни части под номер

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Това е просто страхотно... И кво правим сега, май продължаваме със старите водачи. Е..хти кефа.Поне да ги бяха направили практически неизносваеми ... Ужас, хем ми е смешно хем ми се реве

Редактирано от dolarch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте мнения за гумички на клапани.

1. Goetze

2. Elring

 

За съжаление Victor Reinz не произвежда гумички за AKG ... абе страхотен мотор имам, лимитирана серия :dance::wall:
 

Кои производител да избера ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...