Jump to content

Ауди А8 4.2


dolarch

Recommended Posts

  • Отговори 80
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Искам да попитам по-светнатите съфорумници за съвет. Първо ще разкажа малко за моя идиотски казус, разиграващ се от около 5 месеца насам.

 Става въпрос за А8 4.2 32клапана 98г. AKG мотор. Колата къса ангренажен ремък. След разкостването и се вижда, че само 4 всмукателни клапана са изкривени и за смяна. Купуват се и се дават на шлайф базата която прави главите и според тях всичко останало е наред. Пасват, шлайфат и т.н.(там каквото си правят). Главите се връщат, монтират се, сглабя се мотора и всичко е ОК. Пали от първия път .... и от тук започва идилията.

След около 50км пробег(възможно най-лекото каране което съм правил) при изчакване на червен светофар на "D" и точно при потеглянето, колата започва да тресе. 15сек. по-късно светва "CAT". Закача се на ВАГ и показва, "multiple cilinder misfire detected" и "misfire detected at cilinder 6 and 8" .... Следват редица процедури - размяна на бубини, лули, свещи, преглед на вакумните пътища .... нищо. Няма резултат. Карам я на сервиз. Момчето (Стефан-Сумиста) казва запали я ... паля (ситуацията е същата) гася след 15 секунди и той казва, че се чуват зверски звуци от мелене на разпределителните валове от едната глава ... 

След цялата тази процедура изводите който той прави са, че няма как само 4 клапана да са били ударени при късането на ремъка. Имало е и други, който според него шлайф базата, която прави главите не са видели и на практика сме сглобили глава с практически все още изкривени клапани. След което клапаните правят легла във водачите и леко полека се изкривяват до момента в който спират движението си. Стефан го описа точно така и свърза multiple misfire-a точно с това, като го обясни, че тогава няма компресия в цилиндрите, сместа не е правилна, запалването и всичко в горивната камера. Нямам представа дали това практически е възможно. Говорих и с други хора, според който проблема е във запекли повдигачи........... 

Моля, дайте мнения и предложения. Утре сутринта ще се опитам да премеря компресията и ще прегледам комутатора по предложение на колегата bokso_s8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сумиста беше доста известен. Дано не ти е сменил 2/3 от частите с развалени, без да разбереш. КУРО разказваше как му е отмъкнал климатика и сменил на някакъв мотор хубавите свещи с ментаци.

Разбира се, КУРО може и да лъже, а Сумиста да е станал религиозен и вече да не краде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам наблюдения от този човек. Миналата седмица в петък отидох за 1 път. През цяло време в което колата беше там, аз също бях там. А през това време в което ме нямаше, колата беше заключена (без право на достъп). Дори да е искал, не е имал такава възможност.

Днес сутринта измерих компресията на 8-те цилиндъра (и накрая може би успях да си прецакам стартера ...) Другото тъпо е, че дори чисто новият ми компресомер не успяваше да задържи налягането и се наложи да гледам през цялото време манометъра до какво налягане вдига. Цифрите който ще кажа не са точни а ориентировъчни. Базирани са на това до къде стига стрелката на манометъра. Всички цилиндри бяха между 11 и 12, и в момента в който скоча да огледам, стрелката си слизаше плавно надолу.... Само 2-ри цилиндър вдигна компресията с малко повече въртене на стартера. След като колата има компресия, въобще да търся ли проблема в главите или да се насоча към нещо друго ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах дали имаш искри. Аз същата драма получих с развалени  ламбда сонди, и понеже ме бяха излъгали, че са сменени, не търсихме в тях проблема. В един момент реших че ще сменя сонди, дебитомер и компютър, за да видя кво ще стане и почнах от сондите, че бяха най-евтини. Както врътнахме ключа и всичко си беше Ок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж това е добър въпрос... не съм пробвал за искрата. Едната сонда е сменяна при мен, другата е стара. Въпроса е, че дори и да свети "CAT" компа не записва грешка в сондата ами само мисфайъри, което според мен изключва сондата ... но знам ли. Ще извадя бобина със свещ и ще почна да въртя да видя какво ще стане. Въпроса ми е дали трябва да го направя на всеки цилиндър това, защото днес май си скапах стартера ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ трябва да го направиш със 100% работеща бубина и то примерно от 2 и 3 цилиндър да отидат на мястото на проблемните цилиндри в твоя случай 6 и 8 до колкото разбрах и тогава правиш упражнението със свеща на всеки цилиндър поотделно ако искаш ми звънни око се наложи да помогна с нещо 0895816990

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 "CAT" компа не записва грешка в сондата ами само мисфайъри, което според мен изключва сондата ... но знам ли.

При мен даваше яко мисфайъри, но след изчистване на грешката работеше добре около минута. Работата се разваляше заради някаква магария Фюел Трим - демек се опитва да компенсира нещо, чрез корекция на количеството впръскан бензин. За нула време едната глава спираше да работи от свръхбогата смес, а другата от свръхбедна и накрая свещите така се наклепаха със сажди, че не се виждаше електрода.

Абе чиче, що не закараш кораба до Жоро? Е това ми кажи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Решил е да мине по трудния път .Първо по майстори които ще се учат ,с помощта на малко форумна литература.Давай я при някой който знае какво прави ,или зимай една тиква от работило а8 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около капачката на казанчето на чистачките и покрай кутията на въздушния филтър има черна декоративна пластмаса.Тя се маха и в горният ляв ъгъл са двата комутатора общо с 4 букси 2 големи и 2 по-малки като по една от всяка влиза във всеки един от тях но това нещо се отнася само за автомобилите  преди фейстлифта с 32 клапановия двигател докато при автомобилите след фейстлифта с 40 клапановия двигател е направо в компютъра на колата и появи ли се този проблем се сменя целия компютър и тогава е страданието защото струва една чанта с пари !

Не е в компа, във всяка бобина има транзисторен ключ.

При мен даваше яко мисфайъри, но след изчистване на грешката работеше добре около минута. Работата се разваляше заради някаква магария Фюел Трим - демек се опитва да компенсира нещо, чрез корекция на количеството впръскан бензин. За нула време едната глава спираше да работи от свръхбогата смес, а другата от свръхбедна и накрая свещите така се наклепаха със сажди, че не се виждаше електрода.

Абе чиче, що не закараш кораба до Жоро? Е това ми кажи.

Не е заради fuel trims, те само отразяват смесите и като се променят над + - 10 компа набива грешка, преди това се опитва да компенсира грешните смеси.

Да не си сменил гърнета, нещо повече се чува. Сега карах след тебе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде без такива крайни изводи "трудния път" Именно защото се доверявам все на хора който "знаят какво правят" колата ми обикаля сервизите от 1 година. Оставям я уж да се прави и накрая излиза,че работата не е свършена. И разбира се "знаещите какво правят" никога не носят отговорност за ос..аното което те са сътворили. Така, че хайде няма нужда.

Абе чиче, що не закараш кораба до Жоро? Е това ми кажи.

Защото не ми се седи още 6м по сервизи и 2000лв по ремонти за който никой няма да носи отговорност. Просто няма читав майстор. По скоро някакъв късмет е някой да направи нещо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една година е ужасно много време ,ако бях на твое място отдавна да съм се изтичал до Жоро да я направи .Каква е причината за започване на мъката че ми стана интересно .Гледам скъсан ремък .защо се е скъсал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е в компа, във всяка бобина има транзисторен ключ.

 

Съжалявам колега аз лично не съм чувал за такова нещо.Преди време имах подобен проблем с 40 клапановия двигател и майстора който го правеше ми каза да намеря компютър и всичко ще се оправи.Е аз намерих и купих компютър и проблема беше решен!!!

Дано колегата dolarch намери решение на проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да ни отвориш кой е големия можач ?Или викаш по добре да си го ремонтира сам в мазата като теб

Аз ти казвам кои са неможачите. Къде да се отиде на всички е ясно къде е най добре ама не е евтинко. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи къде работят много добре и не е евтино ,и предполагам имаш лични наблюдения ,а не си просто чувал.

Сега не ми стана ясно защо се е скъсал глупавия ремък,и няма кой да оправи колата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка се скъса поради затегнала ролка. Е те го оправиха двигателя,само че така го оправиха, че не ми се говори. И сега някой друг трябва да отваря на ново и да се види какви ла.на са сътворили. Въпроса е кой е другия форумен (или не форумен) гуру ... Ясно е само, че ще чу се стъжни на този който не сси е свършил работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си сменил гърнета, нещо повече се чува. Сега карах след тебе.

Трябваше да свирнеш. С по-дебели тръби съм и 6 резонатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да свирнеш. С по-дебели тръби съм и 6 резонатора.

Явно ще трябва кръгче. :))) Често те срещам по овчата ще те засека следващия път.  :hilezh:   :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dolarch само не разбрах при кой си правил колата преди този проблем. Аз лично от Жоро съм доволен, но при него има хора които са доста немърливи.

 

Имал съм 2-3 рекламации при него за ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...