koko60 Публикувано 19 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2013 (Редактирано) Получих подарък скъсан гуфриран маркуч за АСЕ. Скъсан беше на много лошо място - до голямата скоба, която го стяга за фунията на дебитомера: http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347.31583213 От сигурни източници знам, че скъсано гуфре не се ремонтира. Обикновенно не се съгласявам веднага с подобни констатации, и почти винаги се оказвам прав. Така се оказа и сега. Реших да се опитам да го оправя. Първо обезмаслих скъсаното място и го залепих с това моментно лепило: http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347 С него, защото то има известни еластични свойства. Това лепене е само проформа, колкото да не мърда докато трае следващата процедура. Следва зашиване с обущарски конец 0.6мм, (има и по-дебел, но щеше да стане грубо): http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347.31583212 Заших го по такъв начин, че да не пречи конеца на вътрешните жлебове. На снимките се вижда много добре: http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347.31583214 http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347.31583217 Въпреки че гуфрето е на доста години, се оказа че гумата е много здрава и ми позволяваше доста да стягам шевовете, без да тръгне да се къса. Това осигури много добра здравина на дефектната област и при огъване се държеше като едно цяло. След това намазах 2 пъти областта на скъсаното отвън и отвътре с полихлоропреново лепило (има го по железариите). След това импрегнирах парче тънък плат със същото лепило и го залепих отвън: http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347.31583218 Следва няколкократно намазване с лепилото: http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347.31583220 След като добре изсъхна, цялата област на ремонта я намазах 2 пъти с черен силикон отвън и отвътре. Тук нямам снимка, просто става черно. Резултат: Почти ново гуфре, даже не си личи много че е ремонтирано. Жлебовете отвътре запазиха конфигурацията си. Пасна идеално на мястото си. Със сигурност ако пак се скъса, няма да е тук! Редактирано 19 Септември 2013 от koko60 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 19 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2013 Добра идея. На лепилото има ли снимка, не е този Локтайд нали. Аз имам на АБК скъсан мъркуч на същото място и си го държа ей така за резерва.....даже обмислях да го лепя някак си и да му слагам клапа на извивката срещу дросела, както един колега беше правил преди. Имах такава идея с цел да махна кихалката при филтърната кутия, като мисля, че така ще се освободи дебит на въздух и от там да се пооправи динамиката.....спира ме само страха така да не прецакам дебитомер и кутия при евентуален гърмеж, ако направя новата интервенция. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko60 Публикувано 19 Септември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 19 Септември 2013 Предполагам питаш за лепилото, с което мажа накрая. Има го във всяка железария, наричат го лепило за каучук, има го в туби, има го и в шишенца, мисля по 100гр. Наследник на старото Хелметекс. Това е което аз намерих, има много други: http://koko60.snimka.bg/automobiles/gufriran-markuch-za-ase.776347.31584543 А Локтайта е само за фиксиране. Не съм сядал да мисля за кихалка. На АСЕ-то малко няма място за такива работи. Имам някаква идея, ама трябва да имам едно гуфре за експерименти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 19 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 19 Септември 2013 Ако питаш за гофре на АБК и има около теб такава кола за проба по метода, който съм описал мога да ти подаря моя (стария спукан), с уговорка само да качиш снимки във форума като го направиш и да дискутираме една такава тема. Ако си съгласен пиши на ЛС координати и да ти го пускам по ЕКОНТ-а Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
samsung Публикувано 20 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2013 на вулканизатор също ги правят-мажат го с каучук и го вулканизират става си баш оригинално,обаче напоследък гледам ги лепят с лепило и готови лепенки нашите майсторе Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivan.m.ivanov Публикувано 23 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 23 Декември 2013 изпробвано-ПОЛИРИТАНОВ СИЛИКОН ЗА ИЗРАБОТКА НА СТЪКЛОПАКЕТИ-ТИП "САЛАМ" има го във всяка железария.Лепи прекрасно всякави гуми.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 25 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 25 Декември 2013 Ама как точно го нанасяш силикона на скъсаната извивка? Щото ако е само да се замаже отгоре колкото да запуши, а не да държи здраво не е нещо по-различно от другите силикони. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
malkoto jivotno Публикувано 7 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 7 Февруари 2015 Аз по подобен начин си оправих моя(на ауди 100 ААД мотор) маркуч,като за целта ползвах една ролка бинт и една останала от боядисването на джантите ми(зимните) черна боя(3в1-основа,грунд и боя),която след като изсъхне седи като гумирана.Та маркуча беше скъсан от гърмеж някъде в средата и аз само наместих скъсаното като теб,след което хубаво увих с 2-3 пласта бинт,после старателно го напоих с въпросната боя.Това го направих два пъти на скъсаното място и един път на целия маркуч-за всеки случай да го позасиля и да се подсигуря срещу някои дребни и невидими цепнатинки.Резултата е на лице на колата ми-едно че като е направен целия почти не си личи(ако не се вгледаш сериозно в него) че маркуча е преправян и второ че си спестих едни 40-50-60 лв за втора ръка такъв маркуч,за който също няма да съм на 100% сигурен че няма някакви малки пропуски на въздух.Та и аз мога да се присъединя към колегата и да кажа,че тези маркучи не са непоправими,стига човек да има желание и малки технически познания. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts