Tomoff Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 (Редактирано) Здравейте!Имам следния проблем става въпрос за 8p 2003 1.6 бензин.Колата уш е на 158к километра.Като я взех беше на 152к и я обслужих.Естествено смених и маслото с уш качествено: MOTUL SAE 5W40 100% synthetic 5l.Като сменихме маслото в сервиз беше на максимум,преди няколко дни като го проверих и беше на минимум.Тоест на 6к километра.Долях около 300 грама и в момента е почти на максимума.Иначе мисля,че побира кам 4.5литра.Та въпроса ми е нормално ли е това хабене на масло?Да не съм объркал нещо с маслото? Може ли да ми препоръчате на по добро не ме интересуват парите,възможно ли е да е от маслото?Не съм сменял гумички и сегменти.Мисля,че не пуши отзад.Няма изтичане до сега под колата.Единственото което ме дразни е бучене и се едно се мъчи колата при високи скорости аз съм писал тема за това: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=156545&hl= . Не знам какво да правя,да си го карам с това докато падне на минимум пак или да го сменям и ако го сменям с какво? Каква марка?Да има ли добавки за по стари двигатели?Благодаря предварително! Редактирано 15 Февруари 2014 от Tomoff Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Известен харч на масло е нормален особено за двигатели с турбо. Твоят случай не е такъв, т.е. е по-необичайно да харчи толкова много, но спрямо критериите на Ауди е още в нормални граници.Все пак е хубаво да се разбере точно колко е харча, щото математиката не се връзва - между MIN и MAX има точно 1 литър! Няма как да си добавил 300мл. и да си скочил от MIN почти на MAX.Motul е добър избор, но конкретното масло отговаря ли на нормата/стандарта за твоя двигател? Иначе ако си с 1.6 8V по спецификация е 4,6 л. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tomoff Публикувано 15 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Отговаря да.Иначе когато сменихме маслото след закопуване беше на макс.Когато проверих маслото беше над минимума малко.И долях минимум 300мл може и малко повече да е било не съм сигурен може да е били и 350 и 400,но със сигурност поне 300.В момента е почти на макс. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 А принципно как мериш маслото - на загрял или на студен двигател? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tomoff Публикувано 15 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 (Редактирано) Студен на равно,само че май има малка разлика в "равното".Понеже аз като гледах на едното равно беше над минимума,а баща ми като гледал на неговото равно било на минимума.И решихме на мойто място да мерим тоест малко над минимума, вече само там. В момента с доливането е на макс на сгъвката на браздираното. Редактирано 15 Февруари 2014 от Tomoff Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 По принцип спрямо упътването на производителя масло се мери на топъл двигател, след като е достигнал работна температура, изключваш двигателя, чакаш 5 минути и мериш. Лично според мен не е толкова важно дали мериш на топъл или студен, стига винаги да мериш при еднакви условия - т.е. или винаги на топъл, или винаги на студен и задължително на едно и също място. Моето парк-место не е баш на равно, но винаги меря на него и така разликата е винаги коректна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tomoff Публикувано 15 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Да аз меря на студен,но в крайна сметка да продължа с това масло или да го сменям и ако го сменям с какво?Аз мисля да продължа още 3-4 хиляди и да го сменя но не знам дали със същото или с някакво друго.Идеи? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Колега според мен още е рано да се правят фрапиращи заключения дали има или няма проблем. Караш кола на 10години на незнайни километри от Ваг групата ( които винаги си похапват масло ) и отгоре на всичко споменаваш за високи скорости с 1.6 двигател. Според мен всичко си е наред и няма смисъл да се притесняваш и да хвърляш излишни пари за сервизи, който може и да не оправят разхода. Няма два еднакви двигателя, който да излизат от завода. Винаги има някакви разлики и затова при проверките се гледа дали покриват някакви приблизителни стойности. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Няма два еднакви двигателя, който да излизат от завода. Винаги има някакви разлики и затова при проверките се гледа дали покриват някакви приблизителни стойности. Точно това е ключа на палатката!! И трябва да го помни човек, когато някой каже "Дааа бе, нормално да харчи - моята нищо не харчи". Именно - и двете са напълно нормални. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Astral_Soul Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 По книжка е нормално до 1л на 1000км, ако караш по-продължително на високи обороти това си е съвсем в нормалното за ауди на 10-15 години, ако тръгнеш по майстори най-много да дадеш 700-800лв и пак не е сигурно дали ще се оправи проблема (то не се знае дали изобщо има проблем, поне за мен си е нормално този разход)а за избора на масло ... дали караш с мотул или кастрол или нещо друго... зависи само дали си оцелил на качествено или на менте всичко друго си е догадка... карай си колата и си следи маслото редовно и си доливай, Но не повече от макса дори и по-добре е да е малко над средата, а не на макс, че да не ти направи пак проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koko76 Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Но не повече от макса дори и по-добре е да е малко над средата, а не на макс, че да не ти направи пак проблем. Защо?Какви проблеми? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 15 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Най-добре е да си го долива до мака (но не над!) за да има винаги достатъчно резерв до мин ако тръгне на по-дълъг път, а и да не се налага по- на често да го мисли. Няма нищо лошо в това да си е на макс. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tomoff Публикувано 15 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2014 Благодаря за съветите! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване