Jump to content

start - stop B8, 09/2012, 2.0TDI, 143/105, multitronic


ZoSo

Recommended Posts

Здавейте, имам въпрос относно работата на 'старт-стоп' системата на В8 09/2012, 2.0TDI, 143/105, Multitronic.

Ако днес работи без проблеми то на следващия ден работи както си иска т.е. от-време-на-време. Няколко пъти безрезултатно изключвах/включвах системата. Някакъв опит или съвети по темата? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога не работи ?

Попринцип има защита ако на колата й е давана газ и е позагряло турбото тогава не гасне. Ако не е достигнала работна температура също не гасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, да - има си защити. Гасне само, когато системата прецени, че е безопасно за колата и всичките и части. Направено е доста умно, така че по-добре я остави тя да си преценява кога да сработва и кога не, за да не се обърка нещо! Въпреки, че май и срещу нас си има защита, но знае ли се ;):)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам че компютъра предценява кога и колко системата да работи. Безрезултатно се опитвам се да хвана някаква зависимост в случаите когато системата не иска да се включи т.е. загрял ли е двигателя, колко консуматори работят(климатик, светлини, музика и т.н.). На студен двигател ситемата може да работи, а може и да не работи. На дъдлъг светофар като правило системата се изключва т.е. двигателя се включва след около 1-2 минути, но друг път на същия дълъг сфетофар системата без видима причина не сработва изобщо. Въпрос: на вашето Ауди, колко дълго системата работи на дълъг сфетофар т.е. държи двигателя изключен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включен или изключен, защото двигателя на светофар след изключване се включва при натискане на съединителя при ръчна кутия или при чукване на газта при автоматика ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При автоматика се включва още при пускане на спирачката!

Иначе никой от нас тук не е със старт/стоп на колата си, но имаме наблюдения.

И пак подчертавам, че с-мата е твърде умна, за да й схванем алгоритъма. Понякога гасне съвсем необяснимо и също така пали. Съобразява много неща просто и е трудно да се хване някаква логика или последователност. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално ситемата се 'включва' при напълно спиряла кола т.е. двигателя 'гасне' и съответно се 'пали' при отпускане на спирачката.

 

Понякога системата се 'включва' нормално, но след примерно 1-2 минути се 'изключва' т.е. двигателя се 'пали' без да съм отпускал спирачката.

 

Понякога системата изобщо НЕ се 'включва' т.е. двигателя НЕ 'гасне' въпреки че на лице са всички условия за това.

 

В последните два случая индикацията за 'изключена' система светва на таблото и съответно гасне след потегляне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Педала на спирачката беше първото нещо за което си помислих и общо взето гледам да не си мърдам крака след като натисна спирачката. На диагностика все още не съм бил, но ще го направя като се прибера. Между другото имате ли сервиз в София който да препоръчате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах на VCDS и по-долу е единствения проблем който остана като след изчистване на паметта:

---------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect (J519)      Labels: 8K0-907-063.clb

 

1 Fault Found:

 

02988 - Left-Hand/Right Hand Traffic Switchover Active

----------------------------------------------------------------------------

 

Може и да греша, но се съмнявам този 'суитчовер' да има нещо общо с 'Auto-Stop System'?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравей,

Аз имам въпросната Б8 2012 със старт-стоп система. Дизел 2.0 ТДИ 143 Мултитроник. Според мен си работи напълно нормално.

 

Когато е запаля и двигателя едва е загрял водата на 50С, то тогава спирам на дълъг светофар и изключва примерно за 30 сек. след което се пали. Аз си го обяснявам с това, че системата поддържа ниво на температурата на водата или ниво на волтаж на акумулатора. На примерно ако държиш спирачката мн. леко, двг. не се изключва, а чак когато го натисна по-силно тогава се изключва. Друг пример, карам градско и ми дава борда от 12,2л/100, общи взето задръстване. Тогава колата не изключва. Абе според мен си е много умна система жалко, че не показва до момента колко гориво е спестила :D .

 

Колега карай си колата и не се притеснявай, всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря за отговора и един впрос: колко най–дълго ти държи изключен двигателя в задръстване при идеални условия, около 1 мин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Възможно е да издържи и повече от минута. Наскоро пътувах от селото до Пловдив. Там на един светофар трябваше да чакам към 90 секунди и без никакъв проблем си ги изчака, даже докато се източат 10-тина коли, още 10-15 секунди. Всичко е въпрос на преценка на колата. Случвало ми се е да се пали след 10-тата секунда, но е относително, то е ставало когато съм станал и колата едва е загряла или възбудила акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Вчера докато седях в задръстване се чудих, от толкова палене и гасене на двигателя, не се ли амортизира по-бързо стартер, алтернатор или евентуално свещи? Един познат ми обяасняваше, че имало 2 вида старт-стоп система и до колкото разбрах, тази като моята е на стартера и била по-лошата.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да кажа, не знам. Друг път като ида към Ауди за сервиз ще питам. Както каза колегата по-горе, доста неща са подсилени, за да издържат на напрежението. Но определено системата си пести гориво. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя малко прясна информация.

 

Днес тръгнах за Пловдив от Стрелча през яз.Пясъчник. Пътя е мн. хубав и с лек попътен наклон. Компютъра за тези 60 км. ми даде среден разход от 4,8 л/100. Влизам в Пловдив от карловско шосе и точно ме хваща първият светофар. Спирам аз и чакам колата да изгасне но не иска. Чудя се какво става, колан сложен, бутон включен по подразбиране, абе всичко точно. Минах доста разстояние, може би 10 минути шофиране и средния разход се дигна на 5,1 л/100. Точно в този момент се нацелих на светофар. Спирам аз и колата хоп, угасна. Явно си има заложен и при какъв среден разход може да спира двигателя. Иначе след това на всеки светофар където спирах си изключваше двигателя. 

 

Само да вметна, че съм засякъл компютъра и е точен 1 към 1, при това 5 пъти вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте, колеги

доста късно се включвам по-темата, но ежедневието ми е натоварено и рядко ми остава време да преглеждм форума.

Ето малко подробности за въпросната система.

 

Системата за старт-стоп автоматично изключва двигателя, когато автомобилът е спрял, например при изчакване на светофар и се стартира автоматично, когато пътуването продължи.

Ето как става това: спира се колата до пълен покой, превключва се на неутрална и се освобождава съединителя. В този момент, при определени условия, системата изключва двигателя и сигнализира тази процедура чрез индикаторна лампичка. С натискане на съединителя, завъртане на волана или спускане по наклон с повече от 2 km/h двигателят сега се стартира автоматично и индикаторът изгасва.


Функцията старт-стоп работи само, когато:

• шофьорската врата и капака на двигателя са затворени;

• водачът е с предпазен колан;

• превозното средство е шофирано с повече от 4 km/h, преди да спрете;

• превозното средство не дърпа ремарке.

 

В някои случаи двигателят няма да бъде изключен, когато например:

• температурата на двигателя е все още твърде ниска;

• разликата между температурата в купето и температурата избран чрез климатичната система все още е твърде голяма;

• външната температура е много висока или много ниска;

• предното стъкло се обезледява;

• опцията помощ за паркиране или опционалния асистент за паркиране е активирана;

• зарядът на батерията е твърде нисък;

• волана е силно завъртян в някоя посока или се върти в момента;

• включена е задна предавка;

• пътят е стръмен.

 

Двигателят се стартира автоматично от системата, когато:

• се завърти волана на автомобила;

• предното стъкло се обезледява;

• има голяма разлика между температурата в купето и температурата избрана чрез системата за климатизация;

• педалът на спирачката е натиснат няколко пъти последователно;

• зарядът на батерията е твърде нисък;

• консумация на енергия е твърде висока.

 

Поздрави на всички съфорумници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...