Jump to content

Проблем счупена биела


nike_33

Recommended Posts

Със какво масло карате вие?Производителят препоръчва 5х40 заради повдигачите но ще уплътнява ли хубаво?Или 10х40 ще е по добре за мотор на 200 хиляди?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарящо на стандарта VW 505.00. Аз лично карам с 5W40 заради по-добрите добавки и по-дългия пробег (при цена 25 лева за маслен и 25 лева за въздушен филтър да караш с 10W40 си е набутвация на километър). Втория индекс (40) е вискозитета на загрято масло - така че не би трябвало да има ралзики от сорта "прекалено е тънко за стар мотор". Това на теория - на практика да съдиш за работата на мазилна система от цифри на етикета е "вятър работа".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като е стар мотора, какво му е виновна турбинката, та да се налива грес...  Душегубите май не го пипат маслото, за разлика от повечето ВАГ-моторетки. Моя поне не го барва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често го казвам сега е и пример! Старите Лади, Жигулки, Москвичи, и Фиатчета ги няма. Запомнете го добре.

НОВИТЕ двигатели(почти всички от 96-та насам) са така конструирани, толкова напрегнати, с такива материали, че износване в "граници" падане на налягане, и "охлабване" на бутала НЕ доживяват. Тия мотори се чупят генерално биели през блока, късат валове, кривят биели, от прегряване разтопяват бутала, изяждат механични повдигачи и реглажи на клапани до фази да не отварят клапани(или да не затварят клапани), и тн. Изключения рядко се наблюдават. Още не съм видял а не е като да не съм гледал и проверявал съвременен автомобил да работи с 15-40 че му свети лампа за масло с 10-40. Не съм и видял да свети лампа на за масло на:

-100ца 2.3 на около 500 000км

-Крафтер 2.5 Р5 комън рейл на 760 000км+

-Спринтер 2006-8 2.1 битурбо ЦДИ 670 000км(3 броя) 

-и още поне 10бр возила с двигатели с НОВИ концепции на над 500 000км

 

Разбира се карани с 5-30/40 според предписания. 

 

Измервал съм цилиндри на поне 5 двигателя на пробег между 200 000 и 400 000км бензини, дизели...Измервал съм и тунели на колянов вал, лагери, и тн. Аз износване "заради" което двигателя да има проблем не съм видял. Обикновено нарушения в горивната уредба, пренадуване на турбина, занемаряване на охл.система, отворен ЕГР съсипват мотора "бавно и сигурно"

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега понеже новият мотор е от А8-ца автомат и имам проблем със слагането на моят съединител.Има една втулка която разделя при автомата обаче заради нея сега не може да стане.Въпросът е как да се извади тази втулка аз до колкото съм запознат я нагряват и я пускат вътре.И освен да се завари една резба и да се бие да излезе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със снимка ще те разберем по-точно?!? Да не говориш за центъра на маховика, там има лагер при ръчните кутии, или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за предишният пост!

Взех днес колата като цяло работи добре мотора отзад не пуши.Обаче колата е някак си тромава няма го онзи ряз който го имаше преди,на 2000 оборота като давах газ и политах а сега пак върви но чак след 2800 почва да дърпа иначе турбината се чува как се пуска на 2000-2100.Чудя се дали трябва да се пипне аванса малко повечко гориво ли иска или трябват някакви софтуерни настройки след смяната на мотора?

Редактирано от nike_33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валовете ок ли са? Направи логове на искано-давано налягане на турбото, да видим какво става. Още по-добре да се закачи манометър. Турбото заедно с мотора ли дойде, или сте сложили старото, може да трябва да се пипне актуатора? AKN ли е новия мотор? Може и центровка на ГНП да трябва... Доста възможности има да се погледнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото си е мойто старото мотора е АКН  не мисля че е проблема е в турбото лосчето си се вдига до горе турбината се движи лесно.Като цяло смятам че е нещо с горивото сякаш гориво не и достига иска повече явно  :hilezh: .А има ли нещо като софтуерни настройки заради нов мотор или?А пък и ми направи впечатление друго нещо когато я форсирам 4 оборота отзад почти не пуши нищо а преди като я форсирах изкарваше черно което е нормално за дизелите.

Редактирано от nike_33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е това да не й достига гориво... Нали компа е от стария мотор, има си горивни таблици, това не е газова уредба с кранче... Мениджмънта на мотора си е строго дефиниран и ако има проблем, би следвало да се потърси примерно по алгоритъма, който предложих в предния пост. +дебитомер, че го пропуснах, а сигурно и още много неща...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако я насъскаме като и пуснем повече гориво няма ли да върви повече?  :nixweiss: Поправи ме ако греша но примерно когато я настъпя колата и трябва определено количество гориво за да ускори ако това гориво което иска не е толкова заради проблем със центровката на помпата следователно и колата няма да ускорява максимално бързо?

Редактирано от nike_33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Зависи при много гориво също няма да върви както трябва,количеството гориво-въздух в сместа трябва да е точно определено за да върви както трябва,ако едно от тях е в повече се влошава изгарянето от там и вървенето.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да й пуснеш повече гориво, освен ремап на компа, или дефектирали датчици (дебитомер, умна дюза...). Може да почне да вее повече от турбото и да разваля сместта и тогава се получава повечко бучене от мотора и пренадуване на турбото - все опасни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам аз като цяло от доста време обмислях да сложа чип на колата но съм чувал че не е добре за този мотор.Ами ако се направи само един ремап софтуерно ще е проблем ли за двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя мотор носи доста тунек, ама не съм експерт (да не налазят след малко хранещи специалисти). Моя АКН е с "чип", ръчка е, до 2к оборота е мъртвец, после се изстрелва доста добре. За да ремапваш, трябва да си сигурен първо в доброто състояние на хардуера, иначе може да стане много по-зле...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казваш хардуер какво по-точно имаш предвит?И като цяло износва ли определени елементи на автомобила?

Редактирано от nike_33
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам ангренажа сте го обслужили? Ако е така сигурен ли си че хората са поставили новия по сервизна спецификация? Ако не закарай я и кажи че не върви. Това което описваш без диагностика е трудно да се хване като проблем защото може да е от много неща(включително елементарни). 

 

Кода на новия мотор същия ли е в крайна сметка? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, всъщност и това е важно, както каза Ванката - ако при обслужването и смяната на ремъците не са били заключени валовете с ключове отзад откъм купето, както и коляновия вал и всичко е правено на маркер с белязки с флумастер - няма шанс, може и там да бяга центровка на главите. При опъването на ремъците се измества всичко. Все пак може да се почне с нещата, които споменах преди това, че са по-лесни и искат един кабел само.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги пак съм аз пиша тук за да не отварям само теми.Имам отново проблем!Преди малко когато се прибирах и като никога започнах да ускорявам бавничко от 1500 до към 2500 и след това дадох газ но до към 3500 турбината не се включи чак след това ме изтреля.Иначе когато и кажа още от ниските обороти че искам да върви си се пуска нормално.(около 2000).Дали не е време да я изкарам извън града малко да се напече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за извън града е винаги добре за ТДИ. Ама това де описваш може да е дебитомер :) ....би трябвало да почне да зачестява ако съм прав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм демек да видя какви стойности дава дебитомера.Или да го откача и да пробвам дали ще го прави?Има и друго днес разбрах че когато направи така и като върна газта и пак я настъпа тръгва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е постоянно откачи дебитомера и виж. Но не бързай да го сменяш, диагностика на турбо, ЕГР, и чак тогава :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако остава отворен вкарва количество изгорели газове което дебитомера НЕ измерва...По-ниски показания по-малко динамика. След откачане, колата в авариен режим задава по-голяма стойност от тази с отворен ЕГР и от там по-добра динамика. Като цяло малко вероятен проблем но след активация ръчно на ЕГР-а с диагностика точно по показанията на дебитомера разбираш работи ли ЕГР-а. И така си сигурен деботомер, или ЕГР е проблема. 

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...