Jump to content

Размер гуми за зимата?


Stivooo

Recommended Posts

Здравейте колеги.В момента съм с 225/45/17. Но идва зимата :) . какъв разнер гуми мога да сложа?Мога ли да падна на 15" или трябва да съм на 16" ?Помагайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Практически можеш, стига да запазиш същия диаметър на колелото. Аз лично не харесвам как седи 8P на 15-и, но това е въпрос на личен избор и вкус.

Можеш да видиш снимки на тази комбинация ТУК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си имаш и джанти, нищо не ти пречи. Тъкмо с по-тесни ще копаеш по-хубаво из преспи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две години в снежната зима, почти всеки ден из уличките на Лозенец, бутах красиви коли, с широки добре изглеждащи зимни гуми (нали след тях и аз искам да мина, та някой трябва да им даде тласък), които и на най-малкия баир, започваха да буксуват. Основно правило през зимата: колата трябва да те предвижи от точка А до точка Б безпроблемно, и без това в кучия студ е доста неприятно да закъсаш. През зимата, по-добре кола с по-кофти визия, но по-проходима, отколкото буксуващ панаир на суетата!!!

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е коментирано, тънките зимни гуми са нож с 2 остриета! Колкото по-тънки, толкова по-добри за сняг и едновременно с това толкова по-лоши за леко заледени шосета или такива покрити с мокра киша! Т.е. и тук както във всяко нещо е нужен баланс - ако се качите на 4 резервни гуми-патерици ще сте супер в снега но не ви завиждам по улиците. Човек трябва да отчете и в какви условия (градски, извънградски, планински...) кара зимно време и да "оптимизира" спрямо това. Визията разбира се също е фактор, но трябва да е на най-последно място.

 

Предвид това, че не съм скьор, а търкам градски улици и магистрали, зимата карам със 17-ки и 225mm ширина. Когато стъпи в пресен сняг си личи недостатъка, когато обаче пътят е разчистен я усещам стабилна вкл. при високи скорости. Може би най-добрият баланс за 90% от шофьорите (и мен в.т.ч.) е при 205mm ширина (16-ки). 

 

И все пак да не забравяме, че макар, че има стандартни ширини гуми за всеки размер джанта, има и 205 или 215 гуми за 17-ки, така както има и 185 и 195 гуми за 16-ки (когато човек има налични джанти, а цели по-тесни гуми). Конкретно при A3 8P минималният предвиден размер от производителя е 16" (205mm)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

205/ 55 16 е и заводски препоръчания алтернативен размер за 8P. Абсолютно съм сигурен, че и гума 195 на 8P би се държала съвсем адекватно, както в абсолютно зимни, така и в кишаво зимни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е редно да се съобразяваме и със страната в която живеем. В белите страни, такова животно, като непочистени улици е рядко срещано явление. НО, за съжаление, в България действителността е друга. Всяка зима, снегът ги хваща неподготвени. Трудно се справят с трите ни "магистрали" на кръст, пък да не говорим за първокласните и второкласни пътища (а третокласните, изобщо и не искам да коментирам). В София, снегорини във вътрешните улици на кварталите не влизат, а даже и да го направят, правят мазало. За по-малките градове да не говорим. Падне ли по-обилен нощен сняг, на следващия ден сеира е гарантиран. Да не говорим, че в тук, зимата кишата е нещо съвсем обичайно, а както знаем, при аквапланинг, по-тесните са и по-сигурните гуми. Да, от завода ги вадят с 16-ки, но те предвиждат, колата да се кара по хубавите немски аутобани и/или гладки почистени пътища. Ако някой немски инженер, попадне в типичната софийска зимна картинка........ директно ще набие 4 патерици :hilezh:  А именно, излизаш зимна сутрин за работа и виждаш, че е навалял 50 сантима сняг, снегорин и дума не може да става да е минавал, а улицата е в коловози от вече миналите коли. Издрапваш от квартала и тамън си викаш, ето тук поне са чистили, и попадаш на другата грозна картинка. Киша, киша и пак киша по булевардите (и ето тук, разбираш на какво му викат аквапланинг). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е коментирано, тънките зимни гуми са нож с 2 остриета! Колкото по-тънки, толкова по-добри за сняг и едновременно с това толкова по-лоши за леко заледени шосета или такива покрити с мокра киша!

Цитат от: http://www.cphpvb.net/lada/6729-wide-or-narrow-tires/

 Сцепление с мокра пътна настилка:

Колкото по-тясна е гумата, толкова по-добро сцепление има с пътя, когато той е мокър. В този смисъл спирачния път на широката гума при мокър път всъщност се увеличава и предимството й не само се губи, а направо се обръща с обратен знак.

Тук е моментът да се върна към предишната си статия за „налягане на гумите„, в която бях написал, че пренапомпените гуми са по-податливи на „аквапланинг“. Та нали при пренапомпена гума контактната повърхност е по-малка – не е ли това в противоречие с твърдението от предишния параграф? Отговорът е, че противоречие няма – в този случай се намесват и други сили, а именно подемните на водата. Ако гумата не е стъпила с цялата си повърхност равномерно на земята, то водата буквално повдига гумата от двата й края. Затова заключението за аквапланинга е, че правилно напомпаните гуми са основен фактор №1 за намаляване на негативния ефект, а от там нататък тясната гума има предимство пред широката.

Ефектът на аквапланинга при широките гуми се намалява ако грайфера на гумата е по-дълбок. Най-просто казано така гумата има по-голям дебит за „изхвърляне на вода“ назад. Същото естествено важи и за тесните гуми, но в по-малка степен.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Цитат от:http://automedia.investor.bg/read/2218.html

при аквапланинг, когато при много вода автомобилът започва да „плава” по пътя, по-добре се държат автомобилите с по-тесни гуми. С широките гуми автомобилът изпада в сложна ситуация и започва да изпитва аквапланинг при скорост от 69 км/час. Когато е „обут” с тесни гуми това се случва при скорост над 80 км/час. 

Ето и още малко четиво, за зимните гуми.

http://www.tirerack.com/winter/tech/techpage.jsp?techid=126

 

 

Winter tire sizes should be based on one of the following:

Your Vehicle's Original Equipment Tire and Wheel Size

While not offering a dimensional advantage, choosing winter tires and wheels in the Original Equipment size to seasonally replace the vehicle's Summer or All-Season tires will offer more traction in cold temperatures, slush, snow and ice thanks to the winter tire's tread design and compound that remains pliable in below-freezing and sub-zero temperatures.

The Tire and Wheel Size From Your Vehicle's Base Model

This is often an easy way to select an appropriate narrow tire for your car, van or truck. For example, a 2012 Honda Accord EX Sedan would store its original 225/50R17-sized tires in favor of the 2012 Honda Accord SE Sedan's 215/60R16-sized winter tires on 16" wheels. While only a small dimensional difference, this combination will reduce your cost while increasing your vehicle's wintertime traction.

A Minus Size Tire and Wheel

Minus Sizing uses traditional Plus Sizing techniques in reverse. It combines taller profile tires with smaller diameter wheels. For example, the owner of a 2012 Volkswagen Jetta SEL would store the original 225/45HR17-sized tires in favor of a Minus One 205/55R16-size on 16" wheels (where the wheel diameter is 1" smaller and the tire's sidewalls are ?" taller) or Minus Two 195/65R15-size on 15" wheels (where the wheel diameter is 2" smaller and the tire's sidewalls are 1" taller).

180129518.gif

When choosing base model sizing or minus sizing, not only would deep snow traction be enhanced, but the cost of a base model or minus sized Winter / Snow Tire & Wheel Package is usually lower than a package maintaining your vehicle's original size tires and wheels.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първият линк съм го чел, но в него има редица глупости :) "Големите" в международен план твърдят точно обратното в това отношение и то е логично - по-голяма площ - по-добро сцепление когато има на какво да се "закачи".

 

Аквапланингът е отделна тема, там ситуацията е друга. Там вече трябва да поговорим и за профил на гумата и т.н. ;)

 

 

Wet Conditions

Generally speaking, wider tires will perform better in wet conditions than skinny tires, but it depends on the tread pattern. Wide tires can easily trap water underneath while rolling, making efficient water removal channels (called "sipes") a priority for design. Narrow tires can get away with having fewer sipes because they're not as inclined to trap water underneath and because their higher contact pressure tends to "squish" water out of the way.

 

http://www.ehow.com/about_6586564_wide-vs_-narrow-tires.html

 

В крайна сметка изводът е, че ако човек кара със стари и неподходящи като тип гуми, размерът остава на много заден план.

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 15-те зими, изкарани зад волана, съм се убедил лично в предимството на тясната гума (карал съм какви ли не автомобили, с какви ли не гуми). Най-комфортно, зимно време, съм се чувствал с едно служебно Тико. Тази кола нищо не можеше да я спре през зимата. 

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че се кара състезателно зимата, че да е от сериозно значение по- широката гума при сцепление на мокро. Ако колата не е 2.5 тона, гума 195, че даже и 185 за 8P, би била идеална за условията в които караме в БГ. Вече шарките и каналите са съвсем друга тема. На мене все още ми е странно, защо и какъв е смисъла от А- симетричните гуми при положение, че от едната страна на автомобила застават правилно, от другата наобратно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А-симетричните си застават баш огледално спрямо центр. ос както и трябва да бъде.... Ако някъде си видял противното, това е грешка. 

 

asymetric_tyres.jpg

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това имам предвид. OUTSIDE- а както е на снимката е на предно ляво колело. Съответно виж шарката в лявата част на гумата как се търкаля по асфалта и как "поема" водата и накъде я отвежда. Сега я обърни (на предно дясно колело) и виж как застават А- симетричните канали. С една дума- what's the point???

 

Нагледно:

 

.2_215_55_r16_michelin_pilot_primacy.jpg?

 

Какъв е смисъла 2- те гуми от едната страна на колата да се търкалят срещуположно на другите 2 и как отвеждат водата по- добре от не А- симетричната или поне тези които OUTSIDE- а им не е винаги от същата страна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Никой не отговори на последния ми пост относно смисъла и стъпката на А- симетричните гуми отляво и отдясно на колелата. Някой с адекватно мнение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднах съвсем случайно на нещо директно релевантно за дискусията по-горе. Докато ние потръкваме клавиатури, в Германия се провежда следната демонстрация (и то на каква марка ;) ):

 

bvu6PsJ.jpg

 

Превеждам дословно:

 

Continental - зад кулисите

 

Широчината спира по-добре - наблюдавайте през рамото на експертите в продължение на 2 дни

Широчината спира по-добре! Убедете се сами!

 

При спирането важи: колкото повече допирна площ има една гума, толкова повече материал може да осигури сцепление с асфалта и да спре автомобила. Благодарение на интензивната разработка на гуми и нововъведения в технологиите, широките зимни гуми са на ваша страна, противно на очакванията - дори при сняг и киша! Как така?

Убедете се сами, още 11 дни възможност за участие...

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...