Jump to content

DPF филтър - проблеми и решения


D.Stoykov

Recommended Posts

Здравейте, търсих подобна тема и не открих, затова реших да сложа една, за да може да споделим опита си в решаването на проблеми с DPF филтъра.

Та прави ми впечатление, че напоследък започна да се включва автоматичното почистване и да ми светва лампата много често (на всеки 10 дни) или на 250-300 км. градско каране. Преди се включваше много по-рядко! Прочетох каквото можах и обобщено вариантите за решаване на този са няколко, а въпросът е кой е за предпочитане съобразно ефект, сложност и цена?

1. Почистване с разграждащ саждите препарат (нещо като обезмаслител). Изисква се сваляне на филтъра, пълнене с препарата и след това измиване със пароструйка.

2. Почистване чрез добавки в горивото - Лесен метод, но съмнителен резултат?!

3. Софтуерно премахване (изключване на датчика), съчетано със физическо премахване на филтъра, което може да стане по два начина:

             - Отваряне (разрез) изтърбушване съдържанието на филтъра и затваряне на същия.

             - Отстраняване на филтъра и заместване със друга тръба, която може да е от друг автомобил и включваща катализатор, или просто тръба за ауспух (може и от неръждаема стомана).

4. Почистване без да се сваля филтъра чрез вкарване на препарат под налягане! Скоро видях обява за тази услуга и не знам от къде ще го вкарат под налягане този препарат?

 

Дайте Вашите мнения или опит по въпроса!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Колега , за вариант 4 , мисля че има фирма във Варна . Бях чел за един подвариянт на 3 , като се пробият през тялото на

ДПФ филтъра 3-4 отвора с диаметър 8 мм.В случая не се изключва датчика за диференциалното налягане , но той вече не може да констатира разлики над допустимите,  за да изисква принудителна  регенерация .

Много е вероятно датчика за налягане да подава грешна информация , т.е. трябва да се замени - около 200 лв. Аз ще правя това първо , тъй като и при мен на 250-350 км. градско изисква регенерация .Този проблем не се отчита като грешка.

Едновременно с това смятам , че вариянт 2 дава резултат , но не си мисля че това ще реши генерално проблема , а само 

ще го придвижи за след 60 - 90  000 км.

Link to comment
Share on other sites

Ако предприемеш нещо и го направиш - ще е интересно да споделиш мнение за резултата!

Цитиране на предходен пост!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Ползвам добавка която на 1000% върши работа но е скъпа и незнам дали има смисъл да се наливат пари!

За това премахване и това е!

 

П.с С нашите горива си иска чистене на около 5-6 месеца

Edited by Misho 82
Link to comment
Share on other sites

Чистене на 5-6 месеца е много различно от това на 10 дни включване на датчика :) Каква е добавката и колко струва? Аз малко съм скиптик по отношение на слагане на каквото и да било в горивото, защото в повечето случаи решава един проблем, но създава втори ;), но като се замисля какви са горивата в БГ - една добавка няма да им повиши толкова съдържанието на боклуци :)

Цитиране на предходен пост!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Ако си настроен скиптично и Господ няма да може да те разубеди,дори и да подейства добавката :)

Аз неведнъж съм писал карам само с добавки и съм виждал само ползи и нищо друго вече десетки километри!

Не от вчера и не на една и две коли

Ползвам само Pro серията на Bardahl там една добавка за DPF е стотина лева ти прецени....

Edited by Misho 82
Link to comment
Share on other sites

ДНес ще сменя датчика за налягането .Аз лично сложих добавка за почистване на ДПФ марка XENUM Струва ми се има положително въздействие .Иначе слагам БАРДАЛ за общо подържане на горивната система -1 л. е 35лв.,но се слага

1 гр/л.Ще пътувам в края на седмицата на около 1000 км. и след това ще закача компютъра за да видя има ли разлика .

Link to comment
Share on other sites

Слагаш навярно BDC 1л опаковка да...

Това ползвам и аз! Само,че слагам 150-200 грама на резервоар! Зимата!!!

А лятото по 100 грама...

С една дума повече от това което пише и тогава работи определено!

Имай в предвид,че БДС стандарта е далеч от този който трябва да е

С грам на литър разлика няма това от опит

Link to comment
Share on other sites

Може колега , не споря просто споделям . Ще я видя тази добавка .... на мен до сега не ми е светвала ,но всичко е въпрос на време .

Друго която знам , че никак не е добре за филтъра да се гаси при студен двигател

Цитиране на предходен пост!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Не BDC е за нафтата за филтъра е друга :)

Слагал съм на много коли и десетки километри точно за нея гарантирам...виж други продукти незнам но това е тествано и работи за DPF а е безбожно скъпа според мен обаче...

Link to comment
Share on other sites

Тази за DPF наистина е скъпа, но ако има ефект може да си струва и айки предвид цената на филтъра :(. С добавките трябва да сте предпазливи, защото понякога решават един проблем, но пораждат друг. Един мой приятел слага добавки за почистване на горивната система и не след дълго сменя дюзи, а те са цифра! Добавката разтваря утайки и боклуци в резервоара от страхотния дизел в БГ и по този начин те тръгват към системата и дюзите. Резервоара е почистен, дюзите застрашени! Аз сменям горивният филтър със всяка смяна на маслата, въпреки, че го дават за смяна на 30000 км. А добавки съм склонен да ползвам само при наличен проблем, а не за профилактика, защото с нашите горива - профилактиката е табу. До колкото за DPF филтъра, интервала на включване на самопочистването зависи и от начина на каране. Ако карате много и предимно в града, ще се включва по често. Добре е поне два пъти в месеца да се кара извън града, но не винаги се получава.

Link to comment
Share on other sites

Колеги мое мнение, не ангажирам никого с него. В момента и аз карам с дпф(passat b6 2.0 tdi bmp) и съм говорил с няколко фирми за чип-тунинг. Започне ли да светва лапмата на дпф-а, значи има нужда от принудителни регенерации, това означава, че дпф-а е задръстен много над допустимото и стила ви на каране не позволява да завърши регенерация. Съотв. трябва да излете на магистрала и да карате опр време с опр обороти. Тези регенерации накратко обаче много натоварват турбината. Има доста писано във форума на vw. Двигателите ни да сходни, прочетете. Най-добрият, сигурен вариант за двигателя е премахването на дпф-а (софтуерно и хардуерно). Аз лично вече съм навъртял 30к км в България с колата за година и половина, като е на 220к км и засега все още не ми е светвала лампата, но аз карам много извънградско. Въпреки това светне ли, директно отивам да го махат без да се замисля. Не си давайте парите и хабете врмето за добавки и прочиствания, които след време пак ще ви върнат в началното положение.

Поздрави

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Колеги, днес приключих с ремонта, който бях захванал преди повече от 15 дни, като част от него беше и почистването на DPF филтъра. Свален, затапен с дървен чеп от задният край го напълних с препарат за почистване, който взех от колега от форума. Така стоя едно денонощие, след което със силна струя вода под налягане (използвах градински маркуч с разпръсквач) го промивах в продължение на 30 мин. първо в едната, а после и в обратна посока докато спре да излиза боза и сажди. Казвам боза, защото препарата излиза като бяла боза смесена със сажди. След дълго промиване тръгна бистра вода. След това му сипах обезмаслител и отново го промих. Същото направих и със колекторните тръби и EGR клапана. Не мога да опиша каква чернилка излезе, а след процедурата светеха като нови. След запалване на колата в продължение на 15-20 мин. от ауспуха излиза бял дим с неприятна миризма. Покарах извън града 30-40 км. и дима изчезна. Няма грешки в компа, а показателите за температура на вход и изход, както и налягане в DPF са в норма. Преди ми се включваше регенерация на всеки 200 км. и се надявам вече да не е така. За съжаление този месец няма да имам време да покарам повече, но при първа възможност ще направя една разходка до В. Търново например, за да видя какъв ще е резултата след 500-600 км. пробег. За сега толкова впечатления имам само, ще споделя нови при първа възможност. 

Link to comment
Share on other sites

аз нямах проблеми но филтъра го махнах ... не съжелявам тъй като колата си се отпуши  малко .... леко пропушва и намирисва като работи на мясно но не съжелявам !  а и като видях какво има в катализатова на една Бора Тди .... ебаси и мизериите така че  - не чакайте да светят лампи 

Link to comment
Share on other sites

Къде прави тази операция, какво е цифровото изражение на всичко (хард и софт)? Вероятно и аз ще направя това при следващ проблем, защото съм го решил, а сега заедно с другите ремонти просто направих една профилактика и закърпване на ситуацията. Искам да събера мнения за това премахване в две посоки:

1. Хрдуерно - добро изпълнение с изтърбушване или директно смяна с с неръждаема тръба?

2. Софтуер - някой, който знае какво и как го прави?! Защото е важен момента на софтуерното премахване да се направи кадърно! 

Link to comment
Share on other sites

Аз бях в  БГ в Пловдив в Маднес - мисля към 600 лв е цялата операция като приспадат 200 за ДПФ-а  ако им го оставиш ! Това е цена за хард и софт + ремап ! Колата ми е 204 коня сега ... върви доста повече за разхора градско - към 8 и малко при нормално каране и  6.7 от Бг до Англия ! има какво да се иска и от тяхната работа още но съм доволен ! ако искаш инфо драсни ми 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

След почистването на филтъра погледнах стойностите през VCDS. Преди почистването показваше 60% замърсяване. Без да го занулявам покарах около 250 км градско и отново го закачих за да видя дали си е преизчислил стойността на задръстване и вече показваше 30%. Не ми е светвала предупредителната лампа, нито е влизал в режим на регенерация. Този път занулих стойностите все едно че е сменен с нов. Интересно ми е при следващи изчисления каква стойност ще сложи..... След като направя малко повече км. в това число извън градско отново ще го проверя и споделя. Определено това измиване има ефект и дано си оправдае труда :)

Link to comment
Share on other sites

единственното за което е хубаво да го имаш този Дпф- когато колата е запалена на място си усещах миризма на газове .... което при ОК Дпф го нямаше ! 

Link to comment
Share on other sites

Аз решението за премахване по принцип съм го взел и при следващ проблем се разделям с филтъра! Това почистване го направих просто защото бях разглобил за други ремонти и имаше време на изчакване в сервиза, а филтъра беше свален за да сваля стартера. Но следващият път ще е свален за винаги :)

Link to comment
Share on other sites

ДПФ-а се задръства, когато дюзите започнат да пикаят. Ако дюзите са окей, ДПФ-а може и 300 хиляди да изкара.

Link to comment
Share on other sites

Днес отново след около 500 км. пробег погледнах какво ще покаже VCDS и приятно се изненадах. Стойността на замърсяване, което датчика беше записал е 15%, което е супер според мен. Не се е включвал режим на регенерация и почистване, няма грешки в контролерите!

Определено едно измиване има ефект според мен! Толкова по темата, за сега аз я считам за приключена (с успех) :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...