Jump to content

Задна чистачка не работи.


sskamen

Recommended Posts

Пробвах с друго моторче и пак не се оправи. Работи когато си поиска. При първо включване прави ход 2-3 см и спира. Като я оставя включена и след 5 минути тръгва и ми прави впечетление, че понякога работи на пресекулки. В реле ли е проблема [emoji53]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако нямаш против да използвам темата ти. Имам подобен проблем със задната чистачка (карам същата кола - А4Б5 Авант АФН фейслифт). Проблема при мен е, че на първо положение на лостчето чистачката прави 2-3 пълни оборота и после започва да зацикля, т.е. спира-тръгва-спира-тръгва в различно положение и ми прави впечатление, че не завършва цикъла до първоначалната си позиция, а работи на пресекулки докато не достигне в един момент начална позиция и спира. На следващия цикъл - същата работа. Мисля си че проблема е в това, че не достига до начална позиция на чистачката. Когато обаче задържа лостчето напред (за да пръска течност и да се движи непрекъснато) няма проблем с прескачане и зацикляне - работи си и когато пусна лостчето, започва отново да зацикля. Понякога обаче при задържано лостче напред и пускането му си завършва 3 цикъла и спира в първоначално положение. 

Доколкото съм чел из форумите, при повечето колеги се оказва, че проблема е в моторчето и релето които са разположени в корпуса на самата чистачка отзад. С времето явно се износва някоя контактна пластина и не прави добър контакт. Тук обаче изниква въпроса "Ако е проблем с не добър контакт, защо на положение "постоянна работа" чистачката си работи нормално, а зацикля само на положение "интервал"?

Взех да си мисля, че проблема може да е в лостчето за чистачките, там да не би да не прави добър контакт при първо положение на лоста.

Все още не съм отварял нито чистачката, нито лостчето за управление.

При теб как работи когато задържиш лостчето напред? Нормални цикли ли прави или пак не работи? Щом си пробвал и с друго моторче явно проблема може да е в лостчето. Пиши ако намериш решение за да разхвърлям и аз.

 

Поздрави!

Редактирано от nemak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше точно като при теб, но вече спря тотално. При пускане от копчето за пръскане или от лоста напред прави ход 2-3 см и спира. И след ръчкане 20 минути тръгва и първия оборот е адски бавен все едно е клеясало моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти, значи да очаквам подобно развитие и при мен, ако не взема мерки скоро. Разбрах, че сега във всяко положение на лоста чистачката не работи, а как беше преди при задържано положение напред?

Относно клеясването на моторчето - точно такъв проблем описваха в този и във VW форума. Тръбичката която влиза в корпуса на чистачката се пукала (чупела) и пълни всичко с вода - оттам и проблемите. Ти отваря ли старото моторче?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Чистачката от раз тръгна сама без да спира, докато не махнах бушона. На голф 4, шкода,а3, а4, а6, пасат 4, 5 са едни и същи. Днес пробвах 14 и нито една не заработи(били много проблемни особено като се застоят). Като махнах кората и видях че от моторчето ми тече ръждива вода. Да го отварям ли изобщо и подлежи ли на ремонт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неработещите чистачки станаха 19. 20-та на брой се оказа работеща. Вчера отворих моето моторче. Разглобих го колкото може. Вътре беше пълно с гняс. :X Почистих добре пластините и ги гресирах. После разпоих платката, извадих я, почистих я и презапоих всички елементи, но без никакъв ефект. Има изгорял елемент, а на тях не пише какви са, няма и схема и няма как да се заменят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, провери ли снопа кабели който е в задната врата(гумения маншона при пантата), на Б4 там ми беше проблема .Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно проблема е хроничен и при мен го има като пръскам вода работи и чисти когато трябва да на интервал започва да работи на пресекулки когато ми остане време ще сваля кората да видя за какво става въпрос че сега съм се заел с проект темпомат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проекта темпомат е 30 минути работа. Колега и моята беше така преди месец и сега се скапа тотално. Търси от сега, че трудно се намира работеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30 минути може за човек който го прави на ден по няколко пъти,аз днес го сложих за около 2 часа,все пак се сваля аербег волан 2-те чистачки едната кора под чистачката прозваняват се буксата и кабелите запояват се,но пък после чувството че си го направил сам е супер,а относно чистачката имам една под ръка но първо ще видя какво мога да направя с моята,все си мисля че не е сложен проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предно ми ауди беше така включваш я и тя почва през определено време да си мърда по 1 см  и тъка за един ден може да завърти един оборот. С бащата се фанахме и направихме една платка за управление и си заспа даже още е у мен :hilezh:  след ицидента лятото :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качвам няколко снимки на готовата чистачка и една схема по която може да си направите.

 

sam_1199_ef97f_31756926.jpg

Тука в синята шлауфка има ценеров диот на 12 в който е задължителен за да работи схемата правилно

sam_1195_d77c6_31756922.jpg

Оригиналната платка е махната и е направена тази. Не се сещам как са подредени пиновете значи и ''+'' и ''-'' останалите две са за паузите и за миенето.

sam_1193_e982e_31756920.jpg

 

Значи не мога да кача самата схема която е изпълнена с таймер 555 ако има желаещи мога да пробвам на лично да му я пратя.

Редактирано от Tira
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите отиват в платката двата са захранване а другите два са за управлението на чистачката, единия за паузите а другия като натиснеш копчето за миене на задното стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неработещите чистачки станаха 19. 20-та на брой се оказа работеща. Вчера отворих моето моторче. Разглобих го колкото може. Вътре беше пълно с гняс. :X Почистих добре пластините и ги гресирах. После разпоих платката, извадих я, почистих я и презапоих всички елементи, но без никакъв ефект. Има изгорял елемент, а на тях не пише какви са, няма и схема и няма как да се заменят.

Дай снимка да видим какво ти е изгоряло, може и да се измисли нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как разбра, че е изгорял?

 

И аз го имам тоя проблем. Авант фейслифт.

При първоначално пускане работи на пресекулки. След няколко оборота се оправа и заработва.

Това е така от както съм купил колата...

Мислех, че просто е клеясала и се канех да я отворя, почистя и смажа, ама явно не е само това...



 От тази тема снимките не се отварят и не се разбира какво точно си направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...