Creative89 Публикувано 3 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 Здравейте колеги, Днес реших да преместя ксенона от А6-цата ми на А3-ката ми, но бързо се сетих, че единия спря да работи миналата година. Беше влезнала вода вътре, защото щипката на капака се беше откачила, а беше зима и явно е влезнал сняг. . Въпроса е следния - може ли да се отремонтира това, което се вижда на снимките или е за кофата? Тези баласти вървят по 150 лв бройката, втора ръка и не ми се иска да го засилвам към буклука преди да съм на 100% сигурен, че не може да се оправи. Ето снимките: На мене лично ми изглежда неспасяемо, но знае ли се. Може да е до смяна на някой резистор или кондензатор. Предполагам, че всички ще си кажат, че съм циганин и "защо не си купя нов и да не се занимавам", но в случая имам директен въпрос - може или не може да се ремонтира?Не искам да си купувам китайски говна дето ще се прецакат след 2 месеца, а за ново Valeo в момента не ми се дават пари, защото след 5 дена си заминавам за Германия и предпочитам да ги дам за път тия пари. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Docho Публикувано 3 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 Здравей колега, според мен тази тема тук: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/532161-OEM-HID-Valeo-LAD5G-Ballast-Repair си струва да се прегледа и прочете. Темата показва две неща - едното е, че баласта може да се ремонтира и второто, че стремежа да се вникне в причината за един проблем и да му се намери решение не е непременно проява на "цигания" и т.н. Поздрави и успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Creative89 Публикувано 3 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 Здрасти колега, благодаря ти много за отговора, но мисля, че това в случая няма да ми помогне. Тук става дума за смяна на IC drive-а, който в моя случай не мисля, че е проблема, а и аз имам щети от вода. Както се вижда на снимките, има нагоряло по платката, точно до един резистор. Там даже е прегоряло, така да се каже. То има нагоряло и при драйва, ама не знам дали е от него проблема. Някой може ли да каже какво и как да замеря за да разбера дали функционира? Изобщо има ли как да се проследи от кое идва проблема? Ако е IC-то ще поръчам още днес, но това нагорялото ми говори друго. То беше очернило целия капак там около буксата и леко е стопило единия ъгъл, ама няма някакви сериозни щети. Абе с две думи, май съм имал късмет, че не се е запалил тоя баласт... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Docho Публикувано 3 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 (Редактирано) Тъй като се отнася до платка е добре електронните компоненти по нея да се прегледат от специалист, който да даде мнение дали е възможно или не да се ремонтира. Такъв специалист например може да бъде някой, занимаващ се с ремонт на компютърни платки, презапояване на чипове - ще разполага и с подходяща станция за запояване и с прецизни инструменти за целта.Потърси мнение и след това решавай дали да я изхвърляш...всъщност то това е най-лесното. Редактирано 3 Януари 2015 от Docho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Creative89 Публикувано 3 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 3 Януари 2015 (Редактирано) Тъй като се отнася до платка Ами да съгласен съм колега, но нямам време много, много защото в Четвъртък изчезвам. Идеята е да го оправя сега, ако изобщо може, и вече в Германия да го монтирам и донагласям. Мисля, че открих проблема - резистора до букста направо се беше изпържил. Пипнах го с една клечка за уши, за да зачистя платката и той направо се разпраши. Сега вече забелязах, че е прогорил доста масивна дупка в платката и тя е станала на въглен. Явно е влезнала вода точно от дупката на буксата и е дала на късо при резистора и го е изгорило.Сега основните въпроси са два:1. Какъв е бил резистора. за да го сменя?2. Дали, като е дал на късо е издумкал и IC-то? Моля някой, ако има информация да сподели. Ще съм благодарен! Нямам мултицет в момента и не мога да го замеря на другия баласт да видя колко ома е бил. Ето 2-3 снимки: Все още не съм отварял здравия баласт, защото после трябва да лепя ламарината с епоксидна смола.По тази причина, на тази снимка съм оградил нещо, което ми се вижда маалко странно, но може и да е така. Все едно има липсващ компонент, и понеже беше понагоряло и там, та се чудя дали не е имало втори резистор и той да се е овъглил. Редактирано 3 Януари 2015 от Creative89 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 4 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 Спести си времето и не се занимавай. Прогнозата за ремонт е лоша. Мокра платка + разядени писти + вода и високо напрежение = няма да го бъде.Става за части ако има нещо живо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Creative89 Публикувано 4 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 (Редактирано) Спести си времето и не се занимавайМай накрая ще така ще стане. Намерих един баласт в Германия, втора ръка за 35? и май ще го купя него, като се прибера. Тя попринцип не е мокра вече платката, защото е седяла 1 година в гража на топло и сухо, ама като гледам как е прогорило платката се чудя отдолу дали има някакви писти дето да е прекъснало. Вече май ще е чисто "изследователска" занимавка, ама ще е интересно ако мога да го подкарам пак. Само да можех да разбера какъв е тоя пусти резистор. Никъде няма маркировка... Редактирано 4 Януари 2015 от Creative89 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 4 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 Вода в комбинация с твоите условия е равносилно на големи поражения.За да се получи, показаното на снимката има и други поражения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Creative89 Публикувано 4 Януари 2015 Автор Доклад Share Публикувано 4 Януари 2015 Еми, значи ще го хвърлям. Мислех да се позанимавам, ама пък и не ми се сменят половината компоненти. Здраве да е! Вече се свързах с човека, който продава същия баласт и ми го запази. Благодаря на включилите се, надявах се да излезне някаква тема с "чудотворен" ремонт, но явно няма да стане! Тъй като забравих в началото - Честита Нова Година, здраве и късмет на всички! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 8 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 8 Януари 2015 Проблема е, че е имало напрежение, докато е мокра платката. Иначе работещ баласт, ако го топнеш в аквариум, но без да е под напрежение, после го извадиш, измиеш със спирт и подсушиш, ще е на 99% работоспособен спрямо състоянието му преди да го топнеш във водата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 8 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 8 Януари 2015 Един колега оправи няколко дузини такива, вклюичително и един мой, който ми стана резервен. Думкат им мощните полеви транзистори най-често. Ако не е прекъснала бобина се правят. Въпроса е дали си струва... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
puhy Публикувано 20 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2015 Здравей колега, според мен тази тема тук: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/532161-OEM-HID-Valeo-LAD5G-Ballast-Repair си струва да се прегледа и прочете. Темата показва две неща - едното е, че баласта може да се ремонтира и второто, че стремежа да се вникне в причината за един проблем и да му се намери решение не е непременно проява на "цигания" и т.н. Поздрави и успех! Вдъхновен от успешния ремонт цитиран в линка и аз се снабдих с въпросния IPC SLA2402MS , без да забележа във еуфорията си че моя баласт е LAD5GL и съответно е доста различен. Също опитах ремонт след поръчка на дручи части - замених 3-4 транзистора, но и при мен явно влагата беше разказала играта на платката около един SMD резистор. След ремонта баласта работ? около 3-4 месеца. Аз събирах сили и време да направя DIY за този модел. Добре че се замотах - фара започна да не пали от първия път, постепенно и от втория ...и накрая се предаде. Сменял, разменял съм крушки за да елиминирам тази променлива.Нещо се стиснах за пари и си реших проблема с китайски noname баласт за D1S от лепенкатунек магазин. За съжаление не бях елиминирал проблема с конденза във фара и китайчето почина също за 4 месеца. Може и да е от лошо качество, не от влага. Сега временно съм с D2S крушка и т.н. докато си намеря хубав баласт.А решението с влагата във фара се оказа доста елементарно - http://www.audizine.com/forum/showthread.php/301583-DIY-B6-A4-O-Ring-Fix-for-S4-and-E-Code-Bi-XenonsПС: Ако някой има нужда от въпросния SLA2402MS - на ЛС.ПС2: Приемам оферти за LAD5GL. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване