Jump to content

Грешки при Audi B5 1.8 ADR


CATAHATA

Recommended Posts

Здравейте колеги, колата е Ауди А4 1,8 1997г авант с код на мотора ADR. При диагностика на компютър колата даде следните грешки:

1. 18010 - +30 напрежение прекъсва;

2. 17972 - активатор газ - нисък волтаж при основни настройки - прекъсва;

3. 17967 - контролен модул за газта - грешка в основни настройки - прекъсва.

Сблъсквал ли се е някой от вас с въпросните грешки и има ли идея как те да бъдат отсранени?

Благодаря предварително.

Редактиране на заглавието.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, сигурен ли си, че мотора е с турбо и е с код АДР? 

Относно грешките не твърдя, че е така, но е възможно следното

1. Появява се ако си махал кабелите на акумулатора /при мен се е появявало от това/, при ниско напрежение на акумулатор или проблем с алтернатора.

2. 17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

Това може да е следствие от първото ако става въпрос за постоянно ниско напрежение по някаква причина, при мен например отказва да направи адаптация на дросела с VCDS ако напрежението е под 12V. 

3.17967/P1559/005465 - Throttle Body (J338): Fault in Basic Settings

Нещата изглеждат свързани донякъде... Изтрии грешките, виж на контакт какво напрежение ти дава акумулатора, ако е над 12V опитай да направиш адаптация на дросела с vag-com или vcds. Ако е успешна провери след изветно време дали грешките са се появили, ако не са  възможно е да си имал проблем с адаптацията, или дросела не се затваря докрай... 

Ако адаптацията е неуспешна или те съмнява акумулатора закачи външен източник на напражение, друг акумулатор например, който е в час и го ползвай, докато направиш адаптация на клапата веднъж. 

Аз затова се сещам в момента, не съм се сблъсквал с тези грешки, дано не съм те подвел.

Поздрави :)

Редактирано от reindjura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези грешки се появяват заради калпав акумулатор или кофти кабелни връзки.

Изтрий грешките, почисти дросела, адаптирай на ТОПЪЛ двигател.

После покарай малко и наблюдавай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A как точно става адаптацията на дросела, колега? Ще можеш ли да обясниш малко по-подробно?  :dance:

 

Благодаря предварително.  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кабел и софтуер VCDS (VAGCOM).

 

 

Throttle Body Alignment (TBA)

There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:

  • No DTC's in the Engine Controller
  • Battery voltage at least 11.5 V
  • Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
  • Throttle body part must not be dirty (carbonized).
  • Coolant temperature must be between 5 and 95C
  • If fault codes were cleared cycle the ignition off and back on prior to running Basic Settings.

 

Cable-Throttle Engines

(These are engines with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.) 

Turn the key on but do not start the car. 

  • [select]
  • [01 - Engine]
  • [Measuring Blocks - 08]

Enter Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)

  • [Go!]
  • [switch to basic settings]

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

  • Click the [switch to Meas. Blocks] button and you're all set.

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш софт и кабел е лесно, ако не махаш кабелите на акумулатора за 30 мин и после се возиш 30-40 км и ако вс е наред ще се адаптира сама :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема засега е решен.Ще проверим след няколко дни за грешки.Откачане на плюса от акомулатора,откачане на всички връзки,релета ,предпазители,компютър,напръскани с контактен спрей,свален и почистен дросел.Като резултат-няма нито една грешка.Благодарим на отзовалите се колеги.Бащата на Сатаната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...