Jump to content

SMARTDRL, къси светлини и моторчета за фаровете....


Stefan75

Recommended Posts

Здравейте, моля за помощ относно проблем, на който не видях решение. Свързах си SMARTDRL 6 (модул за автоматично включване на фаровете), изхода към късите го закачих към бушона, от там си взех и сигнала при пуснати габарити. Всичко работи както трябва, НО ......

 

Оказва се, че на същия кабел на късите са вързани и моторчетата за регулиране на фаровете и явно понеже SMARTDRL пуска някакъв променлив ток (за да докара напр.30% от силата на светене на фара) се чува едно "жужене" до фаровете.. и то само, когато SMARTDRL е пуснал късите, когато ги пусна от ключа - няма такъв звук.

Според вас има ли опасност да се прецака нещо в моторчетата или в електрониката ,която ги управлява? Работят... засега, но това "жужене" ме притеснява....

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те си "жужат" когато регулират(местят) фаровете, т.е. постоянно ще ти играят светлините по тъмно(пък и по светло най-горната позиция заслепява), а и не са издръжливи за такива продължителни "игрички".

Говоря за моторчетата, ако това "жужене" чуваш.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мърдат светлините, сякаш не е от моторчетата, а от някаква електроника, която ги управлява, но 100% е поради сигнала, който подава SMARTDRL, за да светят късите на 30%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си се вързал преди релето, то жужи. На котвата и е***** мамата. 

Димването при SMARTDRL, се прави с PWM:

 

Screen_Shot564.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ладичка, та да минават фаровете директно и само през ключа. А му е рано още да ползва транзистори (като при В6/В7).

 

Screen_Shot565.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SMARTDRL съм го вързал към бушона директо, т.е. според мен би трябвало този бушон да е СЛЕД релето и да няма проблем за него. А и "жуженето" е при самите фарове, и по-точно машинките за регулирането, като откача буксата им - звука изчезва, при закачена букса и пуснати фарове от ключа, не от SMARTDLR - също няма този звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ладичка, та да минават фаровете директно и само през ключа. А му е рано още да ползва транзистори (като при В6/В7).

 

 

Да не го приемеш като заяждане. В линка по-долу човека си слага релета, защото пише, че всичко минава през ключа.

Аз не съм търсил реле, не съм и чувал да цъка като ги включа. Освен това кабелите са си доста дебели и на късите и на дългите, че даже и са 2 влизащи в едно гнездо доколкото имам спомен. 

А дали въобще е възможно релето да комутира толкова бързо колкото е честотата на ШИМ-а не съм сигурен дали въобще е възможно и дори да е тва реле ще се предаде много много бързо заради големите токове при комутация. Но това е отместване от темата, аз смятам, че реле няма, а просто нещо се смущават машинките и най-лесното решение е да се сложат процентите към дългите.

 

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/553972-A4-B5-DIY-Install-headlight-relays

Редактирано от becinko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето го видях, докато разглеждах електрическата схема в ELSA. От ключа, през релето, през бушоните (които са след релето), та чак до крушките. Много мръсно са ги направили машинките за реглаж на фаровете. Наистина и според мен е по-добре модула да се свърже на дългите! Напълно подкрепям за това,колегата becinko:

................, аз смятам, че реле няма, а просто нещо се смущават машинките и най-лесното решение е да се сложат процентите към дългите.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ти казвам колега, вържи го на дългите. За каква точно кола с какви фарове става дума?

 

Четох, че не било хубаво на дългите... а и кой знае там пък какво друго ще се актиивра? какво е вързано на веригата на дългите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще попитам каква е колата и с какви фарове си?

При мен нищо излишно не се активира на дългите, всичко си работи на 6 точки. Аз съм с по-различен модул, който посредством фотодатчик включва късите когато навън стане тъмно, но принципа на работа на дългите е еднакъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, които имате достъп до схемите и разбирате повече - така и така съм го вързал на късите, мисля си да прекъсна "+"-а на машинките за фаровете и да им дам "+" от едни халогени в бронята (аз съм си ги слагал тях, те се пускат с едно ключе от таблото и реле разбира се) и така се спасявам от този проблем, а ще мога да ги регулирам само когато включа халогените ( и без това ги регулирам веднъж годишно ;) ).

 

 

Та въпросите са ми два:

1. има ли някакъв друг консуматор на тази верига - т.е. след бушоните на късите ?

2. Защо ми свети на таблото зелената индикация за габарити, когато SMARTDRL пусне късите ??? това сега го забелязах всъщност....

 

 

 


Пак ще попитам каква е колата и с какви фарове си?

При мен нищо излишно не се активира на дългите, всичко си работи на 6 точки. Аз съм с по-различен модул, който посредством фотодатчик включва късите когато навън стане тъмно, но принципа на работа на дългите е еднакъв.

 

Колата ми е старата А4 - Б5, фаровете са си оригиналните, с отделен мигач... дано го обясних добре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...