audi4774 Report post Posted June 15, 2015 (edited) Здравейте колеги ! След смяна на всичко по предницата досадното тропане не спираше и днес реших да извадя рейката. Реших че е от нея,защото тропането се чува не само в движение,а и на място,като въртя волана на ляво-на дясно. Та въпроса ми е как да разбера как е рейката(дали е от нея) маншона на рейката е скъсан и омаслен. Как се проверява рейката,че я гледам като китайско писмо. Колата е ауди 80 б3 1.8 механична инжекция JN двигател.Благодаря предварително Edited June 15, 2015 by audi4774 Quote Share this post Link to post Share on other sites
integrale45 Report post Posted June 16, 2015 Тампоните на макферсоните смени ли? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Костадинов Report post Posted June 16, 2015 Ами след като разкачиш кормилните щанги, пробвай при напълно изваден прът на рейката да го хванеш и да се опиташ да го разклатиш насам-натам. Не трябва да се осещат никакви хлабини.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
audi4774 Report post Posted June 16, 2015 Да,тампоните преди месец ги смених,а при развит до край прът не мърда изобщо и над валчето дето се захваща кормилния прът има едно капаче,което е с два болта за 13 ключ и между тях един болт за 10 ключ,който е за обиране на луфта(мисля) той е натегнат докрай... Quote Share this post Link to post Share on other sites
acpa4o Report post Posted June 16, 2015 (edited) Щом си я свалил стегни я на едно стабилно менгеме и изкарай докрай пръта. Хващаш пръта и започваш да го натискаш нагоре - надолу, напред-назад и следиш за луфтове. Edited June 16, 2015 by acpa4o Quote Share this post Link to post Share on other sites
audi4774 Report post Posted June 17, 2015 Стегнах на менгеме и развих пръта до край, няма луфтове... ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
audi4774 Report post Posted June 19, 2015 Капачето с трите винта дето е за обиране на луфта средното болче не трябвали да е шестограм,защото на моята рейка е за 10 ключ ? Та това средното болче го развих почти до край и като вартя на валчето където се захваща кормилния прът не върви,трябва с ключ да въртя на ръка не се върти,а би трябвало (мисля) като разхлабя двете крайни болчета на плочката и тръгва на ръка лесно. Да не би някой да е пипал и да е сложил по твърда и дълга пружина от оригиналната,защото колата ми много трудно завиваше... Quote Share this post Link to post Share on other sites
audi4774 Report post Posted June 19, 2015 Никой ли...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
acpa4o Report post Posted June 20, 2015 (edited) Болт за ключ 10 си е. Нормално е да не можеш да въртиш пиньона(вала) лесно на ръка, когато е захванато за пръта и с волана рамото е по-голямо и е по-лесно. Когато развиваш другите 2 болта капачката се надига и затова се върти по-лесно, но се получава много голям луфт между зъбите и рейката ще хлопа. Ако искаш махни капачката и виж какво става вътре с пружината, виж дали наистина средния болт се навива и развива и да не му е развалена резбата. Edited June 20, 2015 by acpa4o Quote Share this post Link to post Share on other sites
audi4774 Report post Posted June 20, 2015 Болта е добре и се навива, а кто стегна много болта нямали да завива адски трудно с мега усилия ...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
acpa4o Report post Posted June 21, 2015 Не го натягай много, като сложиш рейката пак на колата, карай и усети как е волана. Ако е много стегнат и се върти трудно, тогава го охлаби малко. Ако пък има едно специфично чукане, което се чува под педалите и го усещаш във волана тогава трябва да се натегне. Общо взето когато правиш обратен завой при изправяне волана трябва да се връща сам, ако не охлабваш. Quote Share this post Link to post Share on other sites
audi4774 Report post Posted June 21, 2015 Аха,благодаря Quote Share this post Link to post Share on other sites
audi4774 Report post Posted June 23, 2015 Взех друга рейка втора рака,но нещо не е наред. Като вадихме старата рейка с един приятел карето,което държи кормилния прът се инатеше и неискаше да излиза и моя човек джаскаше кормилото доста и сега дори с откачена рейка има едно стържене на самото кормило и с закачена рейка има голям луфт и трака повече и от старата...какво аджаба се случва ? Quote Share this post Link to post Share on other sites