Jump to content

Бензин 99+ от бензиностанции Круиз?


Recommended Posts

"Правени" коли => по-висока компресия => високо октанов бензин. На коли с 8-9 компресия няма никакъв смисъл да се сипва 100 октана. Братята зад окена дори си карат V8-ците с 89 бензин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В САЩ и Канада октановите числа са различни. 89 там отговаря примерно на в 95 Европа, има около 4-6 единици разлика надолу в САЩ!

Модерни бензинови коли отдавна няма с 8-9 компресия, дори и двигателите с принудитлено пълнене вече са със степен на сгъстяване над 8, да не говорим, че масово има и с по 10. Атмосферните мотори и те вече са с по 11-13степен.

 

 

Правената кола върви с какво се настрой да върви, ако кажеш на мапера, че искаш да караш с 95бензин няма проблем да се направи, друг е върпоса, че не вадиш максимума на железата, които има в мотора. 

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Правената кола върви с какво се настрой да върви, ако кажеш на мапера, че искаш да караш с 95бензин няма проблем да се направи, друг е върпоса, че не вадиш максимума на железата, които има в мотора. 

Не и поред  A.Petrov, който "дъвче" само 100 октана

 

 

Какви производители какви 5 лева?!? Случайно да видя ганя, че говора за правени коли и да прочете някъде да съм написал слагайте 100 октана, въпреки че производитела е залепил стикер с 95 за красота на удушеняка...

 

Ако не си разбрал поста ми ще ти го "сдъфкам" за по-лесно - смисъл от такова гориво има за правени(модифицирани) коли, които имат нужда от такова гориво поради ред причини, а за сток си гледайте стикерчетата с предписанията от производителя за да няма после такива изцепки с постове от сорта на "тоя бензин хем е скъп хем пък не става, понеже на умреляка не се усеща никаква разлика като сложа от него и не можа да литне"

А ти случайн да видя, че темата е само за "правени коли" ?!?

Видя заглавието на темата "

Бензин 99+ от бензиностанции Круиз?" и реши, че е само за правени коли или прочете мненията в темата.

Даже и пусналия темата е със "Kaра:Audi A3 1.6"

Разбирам, че имаш желанието да избиваш комплекси и да разкажеш на всички за "правените ти коли", но темата е за съвсем друго :hilezh:

   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаеш, че всичко е въпрос на предпочитания и най-вече на финанси. Едно е как може да бъде направено, а съвсем друго е, как е правилно да бъде направено, така че всеки има право да си преценява. Едното е компромис, другото не. Не виждам смисъл повече да спора, който иска да си кара с голяма компресия/голям надув с 95 негова си работа, той ще си бъде отговорен за действията, на мен хич няма да ми пука :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разлика има в горивата и на "удушени стоковици" и за тва сипвам Шелския мега гига повер

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я разкажи по-подробно за способностите ти да виждаш нещата(сигурно си медиум) и какви по-точно комплекси избивам и какви са правените ми коли, че аз не мога да се сетя за какво точно говориш? И двете коли са ми сток и са далеч от класификацията им към правени коли все още. Не мисля, че има някой тук, на който да трябва да показвам или доказвам нещо, още по-малко пък точно на теб за да се изхвърляш да не казвам като какво на пясък и да даваш квалификации и мнение кой избивал комплекси, без въобще да ме познаваш. Капиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В САЩ и Канада октановите числа са различни. 89 там отговаря примерно на в 95 Европа, има около 4-6 единици разлика надолу в САЩ!

 

Да вярно е така, не го знаех . 91US е 95 октана тука, 93 е 98. 89 по-скоро идва като 92.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо, добре това с горивата е интересно, а къде е най-хубавият бензин?
 
Аз понеже карам един маслояд, 2.0 20V ALT с още по строшена Multitronic скоростна кутия, и въпреки че не съм медиум усещам как разликата в горивата с 95 октана и V-Power Nitro+ Racing e най-вече в цената.
 
А за горивото ли? От качеството на горивото най-вече зависи КПД-то на ДВГ-то, октановото число не е коефицент за качеството на горивото, а работна характеристика. В такъв случай и стоковиците могат да го лапат 100 октановия, но могат и да дават разумна икономия, поради подобрения мениджмънт на горивния процес (т'ва с аванса му се вика мениджмънт). 

 

Споделям от опит, за който го интересува.

Разход в цифри:

гориво: Shell Fuel Save 95 (най-обикновен 95 октанов бензин)
разход: 10.8 l/100km градско (средна скорост 24-26км/ч), 8.2 l/100km извън-градско (круизна скорост 140км.ч.);

гориво: Shell V-power Nitro+ Racing (супер-дупер зоб, 100 октанов бензин)
разход: 10.2 l/100km градско(средна скорост 24-26км/ч), 7.4 l/100km извън-градско (круизна скорост 140км.ч.);
 
метод на замерване: резервор пълно-пълно, корекция +/- 200mg.,
 

Факти:

При градско каране с гориво 100 октана, разликата между двете горива е в реализирана икономия от около 600mg. на всеки 100km изминато разстояние, т.е. за един резервоар от 70 литра се спестява общо 4.2 литра гориво:
 
При извънградско каране с гориво 100 октана, разликата между двете горива е в реализирана икономия от около 800mg, на всеки 100km изминато разстояние, т.е. за един резервоар от 70 литра се спестява общо 6.8 литра гориво:
 

Сметки: 

как изглежда всичко това сметнато в пари по сегашни цени при градско шофиране: сумата за зареждане на един резервоар от 70 литра с 95 октанов бензин е 161лв., а за 100 октанов е 191лв., като прибавим икономията от приблизтелно 4 литра сумата за зареждане с бензин 100 октана спада на 180лв., т.е. имаме спестени 20 лева., обаче все още има разлика от 19 лева за един пълен резервоар с бензин 95 октана. т.е. икономия на гориво има, но в парично изражение икономия не се реализира!

ето как изглежда в пари по сегашни цени при извън-градско шофиране: сумата за зареждане на един резервоар с 95 октанов бензин е 161лв., а за 100 октанов е 191лв., като прибавим икономията от приблизтелно 6.5 литра сумата за зареждане с бензин 100 октана спада на 173лв., т.е. имаме спестени 18 лева., обаче все още има разлика от 12 лева за един пълен резервоар с бензин 95 октана. т.е. икономия на гориво има, но отново в парично изражение икономия не се реализира!
 
Обобщено:

Ако се кара повече градско и по-скорo нормално без да изстисквате двигателя, по добре си зареждайте с препоръчания за колата ви бензин, а когата ви се иска да сръчкате конете, или да се раздадете на магистралата може да налеете от супер-дуперския зоб, V-Power Nitro+ Racing, и да мерите времена и да очаквате чудеса...
 
Shell-ския 95 е един от хубавите "без добавки" бензини. Аналогични параметри на разход на гориво постигам и с Extra Force 96 на Petrol.
  
 
Обобщено за напреднали:

Горните данни са измерени при посочените по-горе условия на движение, като Гориво-Въздушна Смес е 14.6/1, корекции на ГВС при 100% газ = 14.2-3-4/1 (т.е. мениджмънта на ДВГ-то е в прилично състояние), степен на сгъстяване - заводска 10.3, компресия около 12.3-4 измерено на топъл ДВГ.  
Извода е, че на мен въобще не ми трябва 100 октанов зоб, ако ще и да се гоня при високи обороти на ДВГ, (то и колко да са високи на 6200rpm прекъсвача го спира, а мултитроника рядко го форсира над 5000rpm). 
Много малка е разликата и тя се усеща при ниска скорост на движение на висока предавка и високо натовараване на двигателя, тогава със 100 октановия е по-добре. Ако обаче си имам турбо + корекции от сорта на 12.8,  тогава друго ще ви обяснявам...

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Малко и аз да се разпиша. Круиз е бензиностанция на САКСА fuels,те от своя страна нямат допир до Бургас шит нефтохим,горивото се доставя със влакове или камиони във базата в гр.Нови Искър от Сърбия и Гърция. След това се редят на колони камиони на SHELL,OMV,SCORPION,EKO,KLACKA, пълнят 95 и 99-100 октана от съответните бункери,след това добавките (нитро митро гига мега 99+) се допълваТ заедно със съответните оцветители отделно за всеки камион. Шел жълт отенък,круиз зелем,омв син. Това за 95-96 октана. Реално круиз 99+ е 100 октана,но поради запазване на името (100октана) е кръстен (99+)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...