termitkoter

Източване на антифриз

Recommended Posts

Здравейте колеги и Весела Коледа,

 

тъй като утре мисля да се захвана със смяна на термостат, ако може някои да сподели най-барзия и безболезнен начин за източване на антифриза.

 

Audi A3 8P 2.0 TDI 2007 170hp, Engine: BMN

 

Благодаря Предварително 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Махаш кората под двигателя и в канал откачаш долния маркуч на радиатора.

Share this post


Link to post
Share on other sites

А клапан нямате ли там отпред, на В5-цата с една голяма плоска отвертка бъркам през решетката, покрай устната на въздухозаборника на кулера, развивам и точа в голям леген, нещо като канелка на зеуе :hilezh: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще проверя първо за тка наречената канелка и ако няма ще мина кам маркуча.

Благодарско за инфото :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма канелка.

 

Начинът е:

 

- Демонтираш кората под двигателя.

- Демонтираш въздуховода отдясно:

AotPdZj.jpg

 

- Откачаш маркуча от радиатора долу

P5oq3Uj.jpg

 

Нещата обаче не спират до тук ако искаш да източиш всичко:

 

- Махаш капака на двигателя 

- Демонтираш кутията за входящ въздух, заедно с тръбата:

I9XnuH1.jpg

 

- Откачаш маркуча от горния край на радиатора и доизточваш остатъка:

0Ov6TLv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещата обаче не спират до тук ако искаш да източиш всичко:

 

..........................................................................................................

 

- Откачаш маркуча от горния край на радиатора и доизточваш остатъка:

0Ov6TLv.jpg

 

И тази стъпка на 100% ще я направи, тъй като ще сменя термостат. А той е точно там.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря много за подробния отговор. Не стигнах днес до термостата тъй като се наложи да чистя дросел о егр ( за пореден път). Като предприема смяната ще е много полезно :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ей, браво! Много полезна информация и при 1.6 е така ,нали ?  :hilezh:

колега, сподели информация как протече процедурата,че и аз трябва да я правя   ;)

*а и друго ме мъчи с два термостата ли сме , понеже в друга тема бях чел нещо подобно(на фси беше)?

Edited by ThEBlazZeD

Share this post


Link to post
Share on other sites

и къде се намират термостатите на фси и скъпи ли са?Мисля,че са за смяна,вчера на -10 загря след 30 мин,което е абсолютно ненормално според мен!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е ненормално при -10, но силно зависи какво си правил през тези 30мин - stop&go по светофарите или 150 на магистралата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ами връщах се от балкан и тези 30 мин бяха от Чепеларе до Хвойна,само спускане,50-60 км/ч и ме учуди много,че чак след това достигна 90 градуса!

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при спускане от какво да загрее според теб колата?

Охлаждаш активно, подгряваш пасивно. А пробвай по обратния път ;)

Edited by Moonland

Share this post


Link to post
Share on other sites

И при мен преди няколко дни беше така.Показанието на температурата  беше на 90 градуса и при спускане от Юндола за Белово около 10-на км на -8 градуса падна до около 60-70.Мисля че е нормално.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хора загрее ли до работна температура не трябва да пада под нея......запомнете го. Всичко останало говори за проблем в охладителната система....за работна температира се приема от 87 до 115 градуса макс. Сега тези 115 градуса естесвено че едва ли ще ги достигнете освен под екстремни ситуации.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хора загрее ли до работна температура не трябва да пада под нея......запомнете го. Всичко останало говори за проблем в охладителната система....за работна температира се приема от 87 до 115 градуса макс. Сега тези 115 градуса естесвено че едва ли ще ги достигнете освен под екстремни ситуации.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Не си прав. При продължително спускане при минусови температури и работещо парно, температурата на двигателя пада! Тествано при спускане от "Златните мостове" до Бояна, с чисто нов термостат и закачен лаптоп.

Share this post


Link to post
Share on other sites

На -23 по стария път за Игуменица със стар термостат стрелката не мръдна.

Share this post


Link to post
Share on other sites
С чисто нов, оригинален термостат:

@Baha, тъй като ти нямам телефона, с fifipaldi направихме теста на охлаждането при продължително спускане.

Качихме се до "Златните мостове". Там двигателя бе на 89 градуса а външната температура бе - 5,0 градуса. В Бояна, температурата на двигателя бе паднала 68. Стрелката падна надолу едва на средата от спускането, когато температурата на двигателя бе паднала на около 75-78 градуса по спомени. Но, се оляхме с парното. В колата не се дишаше и лично аз се бях поизпотил.

 

 

Както и ще си позволя да цитирам колегата VBI (неговото менение при обсъждането на идентичен казус, преди около година):

 

Въпроса тук по-скоро е, че докато се спускаш на скорост дълго време почти не се подава гориво към дюзите (почти няма горивен процес - система ППХ) и съответно двигателя не „произвежда” достатъчно „топлина”. Също така насрещния въздух пряко обдухва и двигателя (без значение от това, че термостата е затворен) и това спомага за спадането на работната му температура. Колкото е по-ниска външната температура и по-дълъг наклона, толкова по-ниска ще става. Така, че е напълно нормално според мен при ниски външни температури, продължително спускане на скорост на двигателя да му пада малко работната температура. Като сложим в тази ситуация и фактора пуснато парно, което отдава температурата от двигателя в купето - мисля, че е напълно нормално изстиването на двигателя дори и при оригинален и 100% работещ термостат. Също така дизеловия двигател е с много голямо КПД и по-малка част от извършената работа се „отделя” като топлина ако мога така да се изразя. Това е и причината дизеловия двигател да загрява по-бавно по принцип.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хмммм. Пак ще ми е странно при изправна охладителна как ще падне под 87 градуса при вече достигнати такива..... Изключвам разликите от порядъка на 2-3 градуса.....

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прочети цитатът ми на VBI от предходния пост и ще разбереш ;) .


Я да ти припомня позицията ти от преди година и да ми обясниш какво промени мнението ти?

 

Понеже ме наплашихте с тези термостати...ами и моята температура пада...написах го....и отивам аз при доверен майстор ( след няколко вече сменени най-после улучих на човек ) ...разказвам му какво е станало...как чета едни неща във форума....ами оказа се , че термостата ми е ок...Човека ми каза да продължавам да чета и за всяко нещо да ходя си давам парите ей така за спорта....Но какво да се прави от 6 месеца съм шофьор и тройката ми е първата кола...направо съм си влюбен в нея...признавам си...

 
Edited by bsdnikolov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ами аз го смених моя....бяхте прави тогава ( колата си истиваше самичка именно при описаните от вас ситиации)....сложих behr първо но и той нещо не беше читав.....след поставянето на оригинален термостат вече никакви ядове....тествано при всякакви условия.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Заповядай на гости в София. Ще те кача на Витоша и ще се спуснеме от там. Долу ще видиме колко ти е температурата на двигателя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще се радвам да се видим най накрая......но за сега нямам път към столицата....)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.