Jump to content

Маховик или тампони 1.9pd-tdi 116hp в A4 Avant facelift


Lenin89

Recommended Posts

Здравейте !

Накратко, наскоро си купих А4 Avant B5 facelift 1.9pd-tdi - 116hp 5 скорости преднячка --> следва че маховика е 228-229мм ?!

След като оправихме повечето батаци, остана тресенето на празен ход и при потегляне. Вибрациите ги има и когато я карам на ниски обороти, някъде под 1800rpm. Ако набия 5-та и тръгна от 50-60км/ч, цялата кола се тресе. Теста с бордюра, опъването на ръчна + 3-4-та скорост --> гасне колата, т.е. съединителя си отделя както трябва.

Проблеми с включването на скорости или съединителя нямам. Металически шум/оттенък като звук също не долавям.

Проблеми с дюзи, турбо, окачване - няма, проверено е. Меката връзка към катализатора е за смяна, но не е от нея. Карал съм поне 2 коли с прокъсани меки връзки и знам какво е.

Маховика ли е за смяна или да се насоча към тампони ?! Ако е маховик, искам да мина на едномасов. Предлагат ми такъв комплект на westlake 228мм - 350-400лв уж белгииски, но си е чист китаец, Valeo - 600-650лв пак едномасов. Цените са с отстъпки. Вече нагоре цени не коментирам, тъй като ремонт от порядъка на 1000лв+ на кола за 3500лв не искам да правя. Гледам колегите слагат маховик от ACE мотор и от там насетне всеки си избира притискател, лагери и феродо...Колко излиза този вариант и приложим ли е при мен ?!

Имам предишен кофти опит с Valeo на друга кола, засилено ТДИ - уж оригинален пък не искара и 10 000. Сложихме уж най-големия боклук МЕКАРМ - пък колата се кара и до днес, без проблеми, така че марката и цената не ги смятам за каквато и да е гаранция за качество....

2-ма майстори - единия от тях Ifidik, казаха че е от раздрънкан маховик. Все пак искам да изчерпя вариантите преди да прибегна към скъпия ремонт.

Редактирано от Lenin89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По това, което си описал, личи наистина, че е от маховика, още повече, че и Иво (ifidik) ти го е казал, а той определено специалист! Относно плътния маховик - тук има колеги, които могат да споделят опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега освен от АСЕ двигателя, можеш и 1Z(90коня дизел), ABF(150коня бензин).... предполагам и други варианти двигатели ще има с едномасов маховик.
И по описаните симптоми, последващия ремонт клони към смяна на маховик ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а маховика от посочените мотори - нов/втора ръка ?! И въобще има ли на едномасов маховик какво да му се скапе ?!
ПС: Не намирам нов едномасов маховик за въпросните мотори из нито един е-магазин за авточасти ?!

Редактирано от Lenin89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като само Иво (ifidik) ми пипа колите и предишните и тази, му се доверявам напълно. Препоръча да търся маховик от ауди б4 1.9тди 90кс 1з мотор. Успях да намеря такъв след 3 часа звънене къде ли не, накрая колега от Габрово каза, че другата седмица може да ми го прати...тез маховици повече от салам и хляб се купуват. Няколко човека ми казаха по телефона - първото нещо което продали било маховика.

Съединител комплект на Закс и така, Иво ще я прави, надявам се само маховика да е без изронени зъбци както каза колегата по-горе и да издържи на последвалия чип... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само гледай да няма изронени зъби, че е тегаво тогава.

Кое му е тегавото намира друг венец избива го на топло слага другия венец и е готов

А относно маховиците ВСИЧКИ маховици от всички надлъжни четири цилиндрови аудита (Б3,Б4) са еднакви

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое му е тегавото намира друг венец избива го на топло слага другия венец и е готов....

Стига вееее... фасулска работа  :hilezh:

 

П.П. Гледам, че си у Враца.... да ти се обаждам за такива неща?  :lupe:

Редактирано от Shubert
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаждай се аз лично на моята Б4 съм сменял венеца нямаше около 20-тина зъба,не е нещо кой знае колко сложно нагряваш хубаво с горелката доката отлепи вадиш и слагаш другия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на колегата че му ползвам темата.

Моята е а4 1.9 ТДИ 1з като чета разбирам че маховика е едномасов.

Понякога имам тресене при потегляне  иначе съединителя си отделя както трябва  нямам и проблем при включването на скоростите.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Така бърз въпрос за бърз отговор.

Взех си маховик от ауди 80 б4 1.9тди 1з - 90кс. В добро здраве е, зъбците му са наред и т.н. Въпроса е сега какъв комплект съединител да си търся ?! За този мотор - ауди 80 б4 1.9тди 1з -90кс или за моята си кола ?!

Гледам колегите правят някакви миксове, лагер от едно, феродо от друго, притискател трети ?! 

ПС: Колата ще се чипва, предлагат ми комплект съединител за моя код на мотора Закс с отстъпката - 270лв.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Дискутирали сме в един  форум за маховици и т.н. Ако нещо ти е полезно ....http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=355734

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох цялата тема, маховик взех от 1Z мотор Ауди Б4, както и съединител Sachs за него. Обаче човека от когото взех маховика да вземе да "забрави" да сложи и болтовете, които съм към него...та сега ще търся болтове. Това което намерих от темата oт vw форума, цитирам:

"Болтовете за притискателя са М8х15мм. нормална метрична резба със стъпка 1,25 целия болт е 25 мм. и е с имбусна глава и якост 8,8. Болтовете на маховика за вала са М10х1х19,5 мм. и могат да бъдат с обикновена шестостенна глава, имбусни или торксови, за тях е важно да не са по-малко от 12,9 якост."

Редактирано от Lenin89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Късно, но все пак да споделя развитието по темата. Никакъв маховик не бе проблема. Подмяна на всички 5 броя тампони на мАторЯ и всичко си дойде на мястото. 2-та хидравлични  бях тоталка.

 

Сега оставам с маховик от 1Z маторя + всички болтове + чисто нов комплект съединител на Закс, като се предаде сегашния демфер, ще го заместя с него...и хем предишния собственик ми каза, че малко преди да ми продаде колата е сменял съединителя...

Само да спомена, че всички велики майстори дадоха диагноза - демфер...живи и здрави !

Благодарности на  KOKO 100 C4 за оказаното съдействие !!!

 


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич какви тампони пазарува и на каква цена всчките? И втория ми въпрос е как разбра че са тампони или ги сменихте превантивно?поздрави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...