Jump to content

Премахване на ЕГР + вакуум клапани на A3 8L 1.9tdi


Recommended Posts

Здравейте, реших да излекувам "белите дробове" на моята бегачка веднъж и за винаги. Както знаем основната функция на ЕГР-а е да връща част от изгорелите газове(да кажем 10%) обратно в горивната камера за доизгаряне с цел опазване на екологията, покриване на нормите на Немския ТЮФ и т.н. Желанието ми е да вкарам 100% (а не 90%) въздух в камерата, за да постигна по-пълноценно изгаряне на горивото, което на теория ще вдигне мощността и ще намали разхода.

 

Прилагам повечко снимков материал, мотора е 110 кончета с код ASV :)

В началото:

engine.jpg

Започваме със сваляне на ЕГР-а.

egr.jpg

Всичкия гаден налеп е благодарение на тоя клапан + малък процент омаслени картерни газове.

egr1.jpg

egr2.jpg

egr3.jpg

egr4.jpg

Следва сваляне на всмукателните колектори ..

intake.jpg

Черната дупка :D

intake1.jpg

intake2.jpg

В youtube едни пичове изгарят мизерията с горелка и продухват с въздух, та набавих необходимото и беш до гумаджийницата отсреща. Резултатът ...

intake3.jpg

intake4.jpg

До тук добре, сега следва най-важното - киснене с Meglio, тоя препарат(обезмаслител) прави чудеса. Без търкане, само промивка и пак киснене.

intake5.jpg

Време е за фланеца който ще замести ЕГР-а

Алуминиевата заготовка я поръчах от Бал Мед гр.Русе - 30лв + 10лв Econt до София = 40 кинта

Размери не съм снемал, сваляте ЕГР-а и с него при стругара, за да няма грешки !

egr5.jpg

egr6.jpg

egr7.jpg

egr8.jpg

egr10.jpg

И накрая "свадбата"

egr11.jpg

Малко гарнитури от парче клингерит (подарък от колега) :)

klingerit.jpg

klingerit1.jpg

klingerit3.jpg

Тапата за изпускателния колектор.. 3мм за по-сигурно.

kol.jpg

kol2.jpg

kol3.jpg

Вече монтирани всички елементи ...

finish2.jpg

kol4.jpg

 

Време е да разкараме и соленоидните клапани управляващи самия ЕГР и дроселовата клапа до него (при мен така или иначе, не работеща поради счупен щуцер) известни още като N18 и N239

Като начало намерих тези две схеми в нета, по които се ориентирам кое да махна и кое не.

В случай че сте с друг вид возило ви съветвам да ги разгледате внимателно и да се уверите че това са "вашите" вакумни пътища, ако трябва проследете ги на място !

Също е хубаво да се внимава за клапан N75, който управлява турбото ! Той трабва да остане :schlaumeier:

 

Заводско изпълнение:

before.jpg

 

След премахване на излишното:

after.gif

Тъй-като работата трябва да стане малко или много грамотна, използвам резистори 10W (10 вата) със съпротивление 18Ohm при N18 и 33Ohm за N239 - по този начин, лъжа компютъра на автомобила, че тези два клапана са на място и са изправни - работи на 100% без да се трупат грешки.

Ако сте с друг вид возило - сваляте съответния клапан и измерете колко ома съпротивление дава м/у двете му крачета, взимате такива резистори или максимално близки до отчетеното (големина на резистора 10W).

Преди интервенцията:

vac.jpg

vac1.jpg

Това са резисторите, малко са големички, но поне е сигурно че няма да изгорят.

vac3.jpg

Термошлаух за изолация, поради липса на ток за поялника.

vac4.jpg

vac5.jpg

vac6.jpg

vac7.jpg

Краен резултат:

finish1.jpg

 

Като цяло нещата изглеждат малко по прилежно :D

finish.jpg

Редактирано от Iyrukov
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Добре си го направил..трябва да видя и аз за моя мотор кое и как трябва да премахна ... Мотора е 110к.с АХФ . БРАВО :flehan:

Редактирано от Tevlogiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Tevlogiev радвам се че ти харесва, действай смело !

 

Впечатления след "лечението" - автомобила вече не е толкова муден, някак стана малко по жив и пъргав, пушенето също намаля, да не кажа че почти изчезна.

 

И да добавя нещо което установих в последствие: Става въпрос за резистора който замества соленоидния клапан N18 ( 18Ohm-вия), изглежда компютъра се "обръща" доста често към него и той се загрява много. От съображения за сигурност го преработих малко, за да може да се охлажда:

 

new-vac8.jpg

 

new-vac9.jpg

 

new-vac10.jpg

 

new-vac11.jpg

 

new-finish1.jpg

 

Липсва му един черен спрей и е готов !

Редактирано от Iyrukov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега може ли да ти дам един съвет. Охлаждащата плочка която си направил я обърни с гладката част към резистора. Използвай малко термо паста за процесори на РС и намажи резистора от едната страна и с помощта на две хубави свински опашки или така както си го направил с винтовете леко го притегни към ламаринката. Така ще получиш по добър охладителен ефект вместо този клингерит дето го ползваш за изолация. керамиката на резистора е добра ел.изолация, но трябва да внимаваш с притягането да не го счупиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...