Iyrukov Публикувано 8 Март 2016 Доклад Share Публикувано 8 Март 2016 (Редактирано) Здравейте, реших да излекувам "белите дробове" на моята бегачка веднъж и за винаги. Както знаем основната функция на ЕГР-а е да връща част от изгорелите газове(да кажем 10%) обратно в горивната камера за доизгаряне с цел опазване на екологията, покриване на нормите на Немския ТЮФ и т.н. Желанието ми е да вкарам 100% (а не 90%) въздух в камерата, за да постигна по-пълноценно изгаряне на горивото, което на теория ще вдигне мощността и ще намали разхода. Прилагам повечко снимков материал, мотора е 110 кончета с код ASV В началото: Започваме със сваляне на ЕГР-а. Всичкия гаден налеп е благодарение на тоя клапан + малък процент омаслени картерни газове. Следва сваляне на всмукателните колектори .. Черната дупка В youtube едни пичове изгарят мизерията с горелка и продухват с въздух, та набавих необходимото и беш до гумаджийницата отсреща. Резултатът ... До тук добре, сега следва най-важното - киснене с Meglio, тоя препарат(обезмаслител) прави чудеса. Без търкане, само промивка и пак киснене. Време е за фланеца който ще замести ЕГР-а Алуминиевата заготовка я поръчах от Бал Мед гр.Русе - 30лв + 10лв Econt до София = 40 кинта Размери не съм снемал, сваляте ЕГР-а и с него при стругара, за да няма грешки ! И накрая "свадбата" Малко гарнитури от парче клингерит (подарък от колега) Тапата за изпускателния колектор.. 3мм за по-сигурно. Вече монтирани всички елементи ... Време е да разкараме и соленоидните клапани управляващи самия ЕГР и дроселовата клапа до него (при мен така или иначе, не работеща поради счупен щуцер) известни още като N18 и N239 Като начало намерих тези две схеми в нета, по които се ориентирам кое да махна и кое не. В случай че сте с друг вид возило ви съветвам да ги разгледате внимателно и да се уверите че това са "вашите" вакумни пътища, ако трябва проследете ги на място ! Също е хубаво да се внимава за клапан N75, който управлява турбото ! Той трабва да остане Заводско изпълнение: След премахване на излишното: Тъй-като работата трябва да стане малко или много грамотна, използвам резистори 10W (10 вата) със съпротивление 18Ohm при N18 и 33Ohm за N239 - по този начин, лъжа компютъра на автомобила, че тези два клапана са на място и са изправни - работи на 100% без да се трупат грешки. Ако сте с друг вид возило - сваляте съответния клапан и измерете колко ома съпротивление дава м/у двете му крачета, взимате такива резистори или максимално близки до отчетеното (големина на резистора 10W). Преди интервенцията: Това са резисторите, малко са големички, но поне е сигурно че няма да изгорят. Термошлаух за изолация, поради липса на ток за поялника. Краен резултат: Като цяло нещата изглеждат малко по прилежно Редактирано 8 Март 2016 от Iyrukov 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tevlogiev Публикувано 22 Март 2016 Доклад Share Публикувано 22 Март 2016 (Редактирано) Добре си го направил..трябва да видя и аз за моя мотор кое и как трябва да премахна ... Мотора е 110к.с АХФ . БРАВО Редактирано 22 Март 2016 от Tevlogiev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Iyrukov Публикувано 25 Март 2016 Автор Доклад Share Публикувано 25 Март 2016 (Редактирано) Tevlogiev радвам се че ти харесва, действай смело ! Впечатления след "лечението" - автомобила вече не е толкова муден, някак стана малко по жив и пъргав, пушенето също намаля, да не кажа че почти изчезна. И да добавя нещо което установих в последствие: Става въпрос за резистора който замества соленоидния клапан N18 ( 18Ohm-вия), изглежда компютъра се "обръща" доста често към него и той се загрява много. От съображения за сигурност го преработих малко, за да може да се охлажда: Липсва му един черен спрей и е готов ! Редактирано 25 Март 2016 от Iyrukov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apekov Публикувано 5 Април 2016 Доклад Share Публикувано 5 Април 2016 Колега може ли да ти дам един съвет. Охлаждащата плочка която си направил я обърни с гладката част към резистора. Използвай малко термо паста за процесори на РС и намажи резистора от едната страна и с помощта на две хубави свински опашки или така както си го направил с винтовете леко го притегни към ламаринката. Така ще получиш по добър охладителен ефект вместо този клингерит дето го ползваш за изолация. керамиката на резистора е добра ел.изолация, но трябва да внимаваш с притягането да не го счупиш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts