topssi Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 Да започна с това - знам, че в този форум вече някъде има отговор на въпроса, но с толкова много изписано ще си умра търсейки.Първо отличителните белези: -Ламбдата в момента е изключена, на вкл. ламбда правеше същото. -Температурният датчик на радиатора явно е развален - перките ми работят на макс. мощност постоянно. Колата никога не достига повече от 80C. -Свещите са почти нови. -Кабелите не са сменяни. -Колата имаше ГАЗ, но с голямо удоволствие я демонтирах. -Никога не съм имал обороти като хората. Винаги са към 1000+ (авариен режим?) Проблемът: И така, паля колата (студена е), върви си нормално. След известно време се започва давене в ниските (загряла е над 70C), а именно: подавам газ, колата работи като трактор до 2000 об/мин, след което се изстрелва и няма никакво прекъсване. От няколко дни тази граница се качи на 2600+ оборота, а заглъхването стана още по брутално. Преди да започне да го прави в празен ход колата си работи нормано (на около 1000 оборота де), но след това прекъсва все едно губи искра. Тези дни ще замеря превключвателя на празния ход, потенциометъра, налягането на горивото и температурния датчик. Все пак на пръв "поглед" очаквам съвети от хора имали подобен проблем. ТЕНКЮ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Цанчо Posted April 5, 2016 Report Share Posted April 5, 2016 Температурния датчик на радиатора го смени с нов. Ламбда сондата също смени с нова, върви и без нея по принцип, но не добре. Провери белия темп. датчик отзад на главата. Провери настройката на положението на клапата на дебитомера, потенциометъра, тока на диференциалния регулатор, налягането на говивото в разпределителя /главата на инжекциона/ - всички данни ги има в Аутодата. Провери за херметичност на смукателния колектор - гофриран маркуч, уплътнения на дюзи, маркучета и т.н Link to comment Share on other sites More sharing options...
topssi Posted April 12, 2016 Author Report Share Posted April 12, 2016 Не знам кво мерих и правих, но днес на студен двигател изключих моторчето за празен ход и колата вървеше нормално. Естествено на празен ход държи 1000, но важното е, че установих от какво е. Благодаря на колегата Цанчо. Някакви препотъки за почистването и ревизирането на на това моторче? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted April 12, 2016 Report Share Posted April 12, 2016 След като изключи ст мотор не почна ли да се „замисля” до 2500 оборота, да поема по-трудно? Другото е, че ако имаш климатик и го включиш ще почне да гасне. Отделно ако е много студено навън ще пали по-трудно сутрин и ще са много ниски оборотите. Проблема може да не е в самото ст моторче, а в потенциометъра на дебитомера - износен или не добре регулиран. Щом като загрее и почва да се дави може л-сондата да не е в ред или да ти „пикаят” дюзите и от това да става по-богата сместа. Въобще причините може да са доста и затова е хубаво методично да провериш всеки възел на инжекциона. Има доста теми във форума с необходимите стъпки за това. Link to comment Share on other sites More sharing options...
topssi Posted April 12, 2016 Author Report Share Posted April 12, 2016 Така, днес същия ... знаете си. Явно трябва да спра да се правя на форумен майстор и да си потърся истински такъв, който да разбере къде е проблема. Очаквам прпоръки от доволни АЦЕ-джии П.П. VBI, при потенциометър какви са симптомите, колата е имала газ преди време, та може да е изгърмял. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Цанчо Posted April 13, 2016 Report Share Posted April 13, 2016 Стъпковото моторче е само изпълнителен механизъм, много, много рядко повредата е в самото него /особено ако е от пластмасовия модел/. Трябва обстоен преглед на системата. Ако имаш път към Велико Търново бих я погледнал /пари не вземам /. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted April 13, 2016 Report Share Posted April 13, 2016 Подобни са симптомите, потенциометъра на дебитомера е много важен за работа на бензин. Може да го замериш (има писано как се прави) и ако е заминал (както обикновено) може на негово място да сложиш МАП сензор от Опел. Много лесно се монтира, описано е в темата за замяна на ст мотор с реглажен кран. АСЕ-то работи много добре с мап сензор от Опел и неговия си (оригиналния) ст. мотор. Опитай да караш известно време с откачен потенциометър на дебитомера и включен ст мотор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
topssi Posted April 13, 2016 Author Report Share Posted April 13, 2016 (edited) Ами, прочетох, прочетох. Ако се окаже това бих ти я доверил да я "Мап-неш", ако имаш желание. Все пак си го правил вече. Измисли си цена и ще говорим. Междувременно съм я закотвил за следващите няколко дни... П.П. Благодаря на колегата от ВТ за предложението, оценявам го. Edited April 13, 2016 by topssi Link to comment Share on other sites More sharing options...
topssi Posted April 16, 2016 Author Report Share Posted April 16, 2016 С изключен потенциометър колата се държи прекрасно. Оборотите са и идеални, освен като пусна газта рязко - тогава падат до 200-300 за секунда и пак се оправят. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted April 18, 2016 Report Share Posted April 18, 2016 Вероятно проблема е в износен потенциометър на дебитомера. Сложи си един МАП сензор от Опел / Рено и може да се оправят нещата ако е наред ст мотор. Link to comment Share on other sites More sharing options...
topssi Posted April 20, 2016 Author Report Share Posted April 20, 2016 Днес се поразчетох и се оказа, че съм изключил НЕ потенциометъра, а регулатора на горивото :Х, за който разбрах, че получава информация от ЕКУ-то, който пък следи всички стойности, една от които е ЛАМБДА СОНДАТА, която при мен е изключена, а дори и включена е развалена. И в крайна сметка май проблемът е шибаната ламбда сонда. Ще ми обясни ли някой защо като съм изключил регулаторът на горивото и ламбдата - колата ми харчи 30% по малко, върви си съвсем доволно и нямам никаквъв проблем?? Ще разваля ли нещо ако я покарам така известно време? Тенкю ал. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted April 24, 2016 Report Share Posted April 24, 2016 (edited) Има доста написано за механичния инжекцион във форума. Нищо няма да се развали, но не разполагаш с пълната мощност на двигателя, което обяснява по-ниския разход. Това, което прави ЕРН е в зависимост от показанията на л-сондата да регулира количеството подавано гориво. Примерно при рязко подаване на газ или при високи обороти коригира оптималното подаване на гориво. Сутрин на студен двигател подава повече гориво за да обогати сместа и да не придърпва. Съответно ако се спускаш по наклон без да подаваш газ и си на скорост спира горивото към дюзите и по този начин спестява гориво - това е системата ППХ. В момента с откачен ЕРН двигателя работи в някакво „средно” състояние. Зимата например ще ти е трудно да караш докато не позагрее двигателя. Edited April 24, 2016 by VBI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now