manoleo Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 От скоро имам A3 8P 2004г. и се чудя има ли как да се направи така че като заключа колата, прозорците да се вдигат автоматично? Старата ми A3 8L има тази функция и съм свикнал с нея. При заключване на колата (независимо дали с дистанционното, ключа в ключалката или бутона на шофьорската врата), прозорците се вдигат. Попаднах на теми, в които пише че може да се направи с поставяне на допълнителна аларма, но въпроса ми е може ли да стане само активиране на някаква настройка? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Не, не може! Дискотирано е хиряди пъти. Сравнението ти със старата ти А3, също не е уместно. При нея, автоматичното вдигане на прозорците също се е извършвало от афтърмаркет аларма/централно. Тоест, и тя не е могла сама . Забравих да спомена. Направил съм модул базиран на микропроцесор PIC12F629, който да прави това. Но не ми допадна липсата на CAN команда и невъзможността да прибера огледалата също. За това зарязах този проект и сега работя над контролер по CAN, изпълнен с MCP2515. Ама съм на много начален стадий на проектът. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manoleo Публикувано 12 Април 2016 Автор Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Благодаря за бързия и подробен отговор, колега. Знам че е дискУтирано, но не знаех дали не зависи от модел, година и т.н. На по-старата А3-ка аз не съм й инсталирал допълнителна аларма, затова и не знаех дали функцията е фабрична или е доработка на предния собственик. За прибирането на огледалата заедно със заключването и аз съм се замислял, но "новата" ми А3-ка така или иначе няма прибиране на огледалата, така че въпроса не ме вълнува вече. Иначе успех с начинанието! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 12 Април 2016 Доклад Share Публикувано 12 Април 2016 Току що ми хрумна елементарно решение на проблемът. Не е нужно да се ползва микро-процесор, само за да се вдигат прозорците автоматично при заключване. Спокойно може да се ползва интегрален таймер 555 в monostable one shot режим. Трябва само един NE555 (може и 7555 заради по-ниската си вътрешна консумация в режим покой), един кондензатор (примерно 100 микроФарада), резистор 3 килоОма (примерно, още не съм сметнал схемата, но на прима виста ще е около тази стойност), резистор 1 килоОм (за базата на NPN транзистор), NPN транзистор 2222 и един керамичен кондензатор около 10 наноФарада. Може да се добави и един 10 килоОма резистор към колектора и базата на транзистора, за да не се самовъзбужда. Както споменах, таймерът 555 се връзва в one shot режим. Това ще рече, когато централното даде към машинката на вратата единичен импулс (~0,5 sec.), таймерът разчита този импулс и го преповтаря с продължителност от ~2-3 секунди. Тогава колата ще го разчете като задържане на бутона на дистанционното и ще затвори прозорците. Схемата сама по тебе си, е елементарна. Не изисква стабилизиране на напрежението (555 работи с напрежение от 5 до 18 волта), консумацията в покой е нищожна, има минимални елементи и не изисква много технически умения. Така както ми те върти в главата, схемата ще вдига прозорците при заключване с дистанционно. При заключване с ключ, няма да е активна. Тоест, ако иска някой да си отсави открехнати прозорци, ще може да го направи. Като минус, при колегите на които им се заключва колата при над 15 км/ч, ще им се всигат прозорците и тогава. Но това може на се избегне, чрез прихващане на + при контакт и деактивиране на схемата тогава. Но това ще го видя, като си начертая схемата в Proteus и си я избистря (за сега е само в главата ми, но вече и върви и симулация ). Може да стане, чрез шунтиране на кондензаторът при контакт. Като цяло схемата я вижнам като платка с размери 1 на 1 сантиметър и монтаж директно в шофьорската врата. Без пускане на допълнителни кабели и т.н. Утре ще си я нахвърлям на компютъра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 (Редактирано) Доста добра идея! Но задължително трябва да се деактивира когато ключа е във стартера. Иначе ще има нежелани ефекти не само за хората с автоматично заключване при 15 км/ч, а при всяко едно заключване от бутоните в купето. Мислиш ли да може да се наглася закъснението? Предните стъкла се затварят за около 4 секунди, но на люка му трябват поне 10 ако е бил напълно отворен. Разбира се не пречи да го направиш 20 секунди и готово. Също мисля че трябва задължително да се прекъсва таймера при засичане на сигнал за отключване по време на закъснението. Редактирано 13 Април 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 Закъспението се гласи с RC връзката. Ако се вдигне стойността на резистора на към 7-8 килоОма, ще увеличи времето на 5-6 секунди. Но не мисля че има смисъл. Аз съм си сложил тикче на Comfort closing и е достатъчно да задържа бутонът на дистанционното за 1-2 секунди само докато тръгнат прозорците. Ако при колегите с люк е необходимо задържане до пълното затваряне на люкът, може да се удължи импулсът. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 (Редактирано) Аз не използвам дистанционно – само ключ и за да затворя всичко трябва да държа ключа докато всичко се затвори. Не знам дали съм тикнал Комфърт клоузинг и ако не съм ще го тикна. Но повечето хора използват дистанционно, така че защо не сложиш всичко във самото дистанционно? Просто правиш закъснение на бутона за заключване. Тогава няма да имаш никакви странични ефекти. Редактирано 13 Април 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 Няма място в дистанционното. А и захранването там е слабо (3 волта). Най-згодно ми се вижда под кората на шофьорската врата. Там на куп са събрани всички необходими сигнали. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 (Редактирано) Не знам каква е ситуацията с А3 и дали дистанционното е различно, но при А4 има място за още една платка. Затова и не го нося този топуз със себе си. Освен това няма да изпозваш TTL, a CMOS (ще работи идеално на 3V) - нещо такова: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lmc555.pdf Просто трявба да се направи така че да се захранва само когато се натисне копчето. Не знам дали е възможно само с 555. Редактирано 13 Април 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 Заслужава си да се помисли над платка в дистанционното. Но това би усложнило много нещата. Много благодаря за: преди 12 минути, CVT написа: Освен това няма да изпозваш TTL, a CMOS - нещо такова: http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lmc555.pdf Определено това е по-добрия избор (предвид стойностите на консумация). Ще нахвърлям схемата с LMC555 CMOS Timer. Разликата в цената е значителна (20 стотинки, срещу 1,50 лв.) но електрическите преимущества са очевадни. Алармата на мойта кола е с Comfort функция и няма да мога да пробвам схемата на нея, но все ще се намери желаещ на който да сложа експериментална платка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 (Редактирано) Видях че ги има по 1,30 лв. в Комет, или 5,70 лв. за 5 бойки. Относно идеята закъснението на бутона за се направи в самото дистанционно – мислех си няма ли по-лесен начин само с един кондензатор? Ето как изглежда платката от страната на бутоните: Не съм свалял или търсил в Нета принципната схема, но мисля че е нещо подобно: Проверих с мултицета че бутоните са от този тип (отворен-отворен) и се използва само единия превключвател. Мислех си ако се смени бутона за заключване с такъв от типа отворен-затворен, може да се направи следното: Значи когато се натисне бутона ще се зареди кондензатора. Като се отпусне, кондензатора ще се изпразни за определено време, но докато се изпразва микроконтролера ще мисли че бутона е натиснат. Не знам обаче как да изчисля стойността на кондензатора при дадена стойност на пул-даун резистора за да се получи закъснение от порядъка на 2-3 секунди. Единствения страничен ефект тук е че колата ще се заключва като отпуснеш бутона. Редактирано 13 Април 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 (Редактирано) Мамка му! Сега виждам че изобщо няма смисъл даже и да се сменя бутона. Просто се вързва кондензатора паралелно на пул-даун резистора. Така и страничния ефект изчезва. Редактирано 13 Април 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 Така като я гледам схемата, бутонът е през GND. И най-вероятно софтуерно са активирани вградените в Atmel-а pull-up резистори. Но както и да е. Не ми допада идеята да се бъзика дистанционното. Схемата с 555 е готова и мина симулатора. В момента чертая PCB-то. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 13 Април 2016 Доклад Share Публикувано 13 Април 2016 (Редактирано) Да, току що я проверих с мултицета - към граунд е и няма да стане с кондензатор. Редактирано 13 Април 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 14 Април 2016 Доклад Share Публикувано 14 Април 2016 Вчера се отплеснах, и забравих да кача схемата. Много външни елементи се събраха, ама така е при аналоговите схеми . Хубаво е и входът от Terminal 75 да мине през транзистор. Но, чак сега се загледах. P.S. Във вариантът с микро-контролер, всичко е много по просо и изчистено. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 14 Април 2016 Доклад Share Публикувано 14 Април 2016 (Редактирано) Да, цифровата електроника е доста по-проста. Затова аз не съм се предал с хака на дистанционното. За сега съм го свел до 2 елемента - един танталов кондензатор и това: https://www.fairchildsemi.com/datasheets/NC/NC7SZ66.pdf Иначе твоето решение е супер! Само бих закачил един 470k тример последователно на R1, така че колегите с люк и без Комфорт локинг да могат да си увеличават времето до 15-тина секунди. А Терминал 75 какво точно представлява? Редактирано 14 Април 2016 от CVT Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Април 2016 Доклад Share Публикувано 15 Април 2016 Terminal 75 е позиция стартер. Но тук по погрешка го написах (работя по друг проект където го ползвам и ми се бе загнездил в главата). Правилното е Terminal 86. Тъй като модулът на вратата се управлява изцяло по CAN, във врататата влиза единствено Terminal 30 (постоянен плюс). За това се наложи да импровизирам. Деактивирането на схемата се взима от управлението на огледалата. Тоест, когато регулирането на страничните огледала е активно, схемата е неактивна (и обратното). Обаче, докато не я уживя схемата, няма как да знам консумацията и в покой. Тази схема я имам уживена с микропроцесор PIC 12F629. В будно и активно състояние, консумацията ми е ~5 mA, а "приспана" (в режим sleep) консумацията е 0,47 mA (толкова е собствената консумация на 5 волтовия стабилизатор). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 15 Април 2016 Доклад Share Публикувано 15 Април 2016 Преди 7 часа, bsdnikolov написа: Тази схема я имам уживена с микропроцесор PIC 12F629. В будно и активно състояние, консумацията ми е ~5 mA, а "приспана" (в режим sleep) консумацията е 0,47 mA (толкова е собствената консумация на 5 волтовия стабилизатор). Току що смених интегралния стабилизатор с LM2931AZ-5.0 и консумацията ми в покой вече е 0,303 mA. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване