Jump to content

Ауди А4 2,0 - разновидности


schneider11

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

предполагам, че въпросите които ще задам може би вече са разисквани, но разгледах темите 20стр. назад и не попаднах на това, което ме интересува.

 

Харесал съм си А4 2.0 мисля, че е 130к.с., автоматик 2002год. и въпросите ми са следните:

 

1. Колко разновидности са двигателите 2.0, защото чета за големи проблеми с повишен разход на масло при АЛТ моторите.

Как да позная харесания от мен екземпляр с кой двигател е? Прикачам снимка на избраната кола, ще съм много благодарен за мнения.

 

2. Колко степенен е автоматика/предполагам 4/ и до колко е сполучлив?

 

Благодаря предварително!

CL26025_e9a7f771d286750079c8eac531c5cf78.jpeg

Edited by schneider11
Link to comment
Share on other sites

2.0/130к.с. е един единствен с код на мотора ALT, няма друг.

Има разлика само в цвета на капака на клапаните - от 2000г. до 2004г. е сив капак, а от 2005г. до 2008г. е черен капак.

Автоматика е MULTITRONIC, но в зависимост от годината е с 6 или 7 скорости.

 

може да случиш на запазен екземпляр.

 

за двигателя, замерване на компресия ще ти даде информация как е двигателя;

за скоростите, приготви пари за обслужване, трудно ще разбереш какво им е актуалното състояние.

Edited by Nikosaul
Link to comment
Share on other sites

Благодарности, че се включихте в темата :)

 

Автомобилът се намира във Франция в момента.

Чета мненията на колеги с този двигател, че дори и при добра компресия продължават да си харчат маслото МНОГО сериозно, което започва да ме отказва от този двигател :( 

Иначе конкретното Ауди изглежда много приятно като екстериор и интериор, но явно не и с този двигател!

 

Може би е по-добра идея да се насоча към 1.8Т?

 

Поздрави

Link to comment
Share on other sites

На 22/04/2016 at 20:33, vlado написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Ами това, което чета за АЛТ мотора тук във форума, по-голямата част от хората споделят харч от 500мл/1000км до 1л/1000км, което си е направо безумно.

 

Моля някой собственик на АЛТ мотор да сподели актуалния си разход на масло.

Може ли някой да каже дали двигателите 2.0бензин и 1.8Т на ауди и WV пасат 2002г са еднакви. Дали при автоматиците има разлика или са 1:1?

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Приятел при този мотор разхода на масло е вследствие на лоша/никаква поддръжка и некачествено масло. 

За твоя информация при мен разхода е 100мл, на 1000км., само че мотора е изряден и маслото, с което го карам е едно от добрите на пазара на масла.

Други хора с такъв резултат са рядкост, а ти на какъв мотор ще попаднеш не е ясно, какъвто ти е късмета.

 

Относно приликите между двигател 2.0 и 1.8Т на VAG, нямат нищо общо, архитектурата им е различна.

Автоматичните скоростни кутии на Audi и на VW не са еднакви.

Edited by Nikosaul
Link to comment
Share on other sites

Преди 1 час, Nikosaul написа:

Относно приликите между двигател 2.0 и 1.8Т на VAG, нямат нищо общо, архитектурата им е различна.

Автоматичните скоростни кутии на Audi и на VW не са еднакви.

 

Имах в предвид дали двигател 2,0 130кс/131кс/ на Ауди B6 2002 и 2.0 131кс на Пасат B5.5 са еднакви. Респективно и 1.8Т при двата модела.?

 

За скоростните кутии, до колкото разбирам четейки форумите са различни. Този на Ауди е мултитроник, а този при Пасат е типтроник/каквато и да е разликата/. Чета, че този при пасат е по-здрав, до колко това е така е друг въпрос вече. Тук става въпрос и на поддръжка и своевременно обслужване предполагам

Link to comment
Share on other sites

Гледа се кода на мотора, ако съвпадат са еднакви, а дали ще e инсталиран във  Audi или VW има разлика основно във периферията на мотора.

При ALT 2.0, разликата е в евронормата, при Audi слага EU3 & EU4, а при VW се слага само EU3, а а за 1.8Т мисля че само двигатели от 150к.с. се слагат при VW.

При VW оборудван с двигател ALT 2.0 има само ръчни скорости, няма автоматик, а оборудван с двигател 1.8Т се слага автоматик ZF 5HP19FL, същата се слага при Audi A4 B5.

Накратко, при Audi се слагат новите технологии, а при VW се ползват добре изпитаните стари концепции. Здравината зависи основно от употребата (километрите, стила на шофиране) и поддръжката.

Edited by Nikosaul
Link to comment
Share on other sites

Благодаря за активността в темата Nikosaul.

 

Имаш ли представа колко струва първоначалното обслужване на автоматичната скоростна кутия, колко литра масло събира, цена за филтъра в нея?

Изобщо сполучлив ли е този вариант на който съм се спрял, а именно 2.0 бензин с мултитроник? Информирам се, че е доста капризен и специфичен, МНОГО скъп за ремонт ако се наложи в последствие :( 

 

Link to comment
Share on other sites

Преди 14 часа, Милчев написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Твоето мнение затвърждава моето :) Ще търся 1.8Т с ръчни скорости.

 

Благодаря за мненията!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

Маслото е около 6л. За качествено масло можеш да се обърнеш към Райно.Има и филтър който е доволно скъп но има мнения,че може да се сменя през 1 смяна на маслото.Мултитроника е кутия която си иска редовно да сменяш маслото в нея и не на последно място изисква спокойно каране а не газ спирачка тип младеж 18г.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...