schneider11

Ауди А4 2,0 - разновидности

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

предполагам, че въпросите които ще задам може би вече са разисквани, но разгледах темите 20стр. назад и не попаднах на това, което ме интересува.

 

Харесал съм си А4 2.0 мисля, че е 130к.с., автоматик 2002год. и въпросите ми са следните:

 

1. Колко разновидности са двигателите 2.0, защото чета за големи проблеми с повишен разход на масло при АЛТ моторите.

Как да позная харесания от мен екземпляр с кой двигател е? Прикачам снимка на избраната кола, ще съм много благодарен за мнения.

 

2. Колко степенен е автоматика/предполагам 4/ и до колко е сполучлив?

 

Благодаря предварително!

CL26025_e9a7f771d286750079c8eac531c5cf78.jpeg

Edited by schneider11

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 е този на снимката 130к.с. /ALT/. Има и 2.0 но е FSI 150к.с /AWA/. И двата са известни с висок разход на масло...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0/130к.с. е един единствен с код на мотора ALT, няма друг.

Има разлика само в цвета на капака на клапаните - от 2000г. до 2004г. е сив капак, а от 2005г. до 2008г. е черен капак.

Автоматика е MULTITRONIC, но в зависимост от годината е с 6 или 7 скорости.

 

може да случиш на запазен екземпляр.

 

за двигателя, замерване на компресия ще ти даде информация как е двигателя;

за скоростите, приготви пари за обслужване, трудно ще разбереш какво им е актуалното състояние.

Edited by Nikosaul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодарности, че се включихте в темата :)

 

Автомобилът се намира във Франция в момента.

Чета мненията на колеги с този двигател, че дори и при добра компресия продължават да си харчат маслото МНОГО сериозно, което започва да ме отказва от този двигател :( 

Иначе конкретното Ауди изглежда много приятно като екстериор и интериор, но явно не и с този двигател!

 

Може би е по-добра идея да се насоча към 1.8Т?

 

Поздрави

Share this post


Link to post
Share on other sites

Много зависи колкото е тежък десния крак... харчи колко ?не е по 1л. на 1000км.

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 22/04/2016 at 20:33, vlado написа:

Цитиране на предходно мнение! 

 

Ами това, което чета за АЛТ мотора тук във форума, по-голямата част от хората споделят харч от 500мл/1000км до 1л/1000км, което си е направо безумно.

 

Моля някой собственик на АЛТ мотор да сподели актуалния си разход на масло.

Може ли някой да каже дали двигателите 2.0бензин и 1.8Т на ауди и WV пасат 2002г са еднакви. Дали при автоматиците има разлика или са 1:1?

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приятел при този мотор разхода на масло е вследствие на лоша/никаква поддръжка и некачествено масло. 

За твоя информация при мен разхода е 100мл, на 1000км., само че мотора е изряден и маслото, с което го карам е едно от добрите на пазара на масла.

Други хора с такъв резултат са рядкост, а ти на какъв мотор ще попаднеш не е ясно, какъвто ти е късмета.

 

Относно приликите между двигател 2.0 и 1.8Т на VAG, нямат нищо общо, архитектурата им е различна.

Автоматичните скоростни кутии на Audi и на VW не са еднакви.

Edited by Nikosaul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, Nikosaul написа:

Относно приликите между двигател 2.0 и 1.8Т на VAG, нямат нищо общо, архитектурата им е различна.

Автоматичните скоростни кутии на Audi и на VW не са еднакви.

 

Имах в предвид дали двигател 2,0 130кс/131кс/ на Ауди B6 2002 и 2.0 131кс на Пасат B5.5 са еднакви. Респективно и 1.8Т при двата модела.?

 

За скоростните кутии, до колкото разбирам четейки форумите са различни. Този на Ауди е мултитроник, а този при Пасат е типтроник/каквато и да е разликата/. Чета, че този при пасат е по-здрав, до колко това е така е друг въпрос вече. Тук става въпрос и на поддръжка и своевременно обслужване предполагам

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гледа се кода на мотора, ако съвпадат са еднакви, а дали ще e инсталиран във  Audi или VW има разлика основно във периферията на мотора.

При ALT 2.0, разликата е в евронормата, при Audi слага EU3 & EU4, а при VW се слага само EU3, а а за 1.8Т мисля че само двигатели от 150к.с. се слагат при VW.

При VW оборудван с двигател ALT 2.0 има само ръчни скорости, няма автоматик, а оборудван с двигател 1.8Т се слага автоматик ZF 5HP19FL, същата се слага при Audi A4 B5.

Накратко, при Audi се слагат новите технологии, а при VW се ползват добре изпитаните стари концепции. Здравината зависи основно от употребата (километрите, стила на шофиране) и поддръжката.

Edited by Nikosaul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря за активността в темата Nikosaul.

 

Имаш ли представа колко струва първоначалното обслужване на автоматичната скоростна кутия, колко литра масло събира, цена за филтъра в нея?

Изобщо сполучлив ли е този вариант на който съм се спрял, а именно 2.0 бензин с мултитроник? Информирам се, че е доста капризен и специфичен, МНОГО скъп за ремонт ако се наложи в последствие :( 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, Милчев написа:

Цитиране на предходно мнение! 

Твоето мнение затвърждава моето :) Ще търся 1.8Т с ръчни скорости.

 

Благодаря за мненията!

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Маслото е около 6л. За качествено масло можеш да се обърнеш към Райно.Има и филтър който е доволно скъп но има мнения,че може да се сменя през 1 смяна на маслото.Мултитроника е кутия която си иска редовно да сменяш маслото в нея и не на последно място изисква спокойно каране а не газ спирачка тип младеж 18г.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.