Jump to content

Да ви питам нещичко, ако е удобно ...


BULL_1985

Recommended Posts

Значи карам си аз 3 години и нещо Ц петицата и все си мисля, че нещо не е наред / не в лошия смисъл / .... 

 

Погледнете тези две снимки и ми кажете двигателя на вашето 1.8Т като на коя снимка е 1 или 2 ...

 

Причината да пусна темата е, че на главата пише BFB ... и си мислех, че е сменена само тя, но май е двигателя който е сменен.

 

Реално разликата е в бобините ... но ...  моите са като на втората снимка.

 

Извинявам се предварително ако темата е тъпа или неуместна.

 

 

 

 

 

1

maxresdefault.jpg

 

2.

maxresdefault (1).jpg

Редактирано от BULL_1985
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е че на първата снимка бобините са от старият тип с отделен комутатор, а на втората снимка бобините са от новият тип с вграден комутатор.

Друга разлика в останалата част на двигателя, едва ли има и по снимка не може да се различи. Ако е имало ремонт на главата, то някой е инвестирал в окабеляване и поставяне на новият тип бобини, като ако твоите бобини изглеждат точно като тези на втората снимка, да знаеш че допълнително можеш да си поръчаш от Ауди една допълнителна подложка под бобината, която не е скъпа, за да се прихване по-добре бобината към капака на главата и за да не влизат боклуци в канала на лулата.

Има тема за този вид конверсия на бобини от стар към нов тип, потърси във форума.

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Интересното е, че на главата пише BFB и капачката за маслото е като на втората снимка, та си мисля че е сложен направо целия двигател, едва ли са се занимавали да окабеляват а и всичко излежда заводско.

 

Значи има 1.8Т C5 / заводско /  с бобини като на втората или не. :)

Редактирано от BULL_1985
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има, от MY 2001г., до MY 2004г., т.е. всички бензинови А6 Ц5 Фейс Лифт са само с тези бобини.

 

А при теб, на твоята кола, много зависи какво е било състоянието на стария двигател, защото понякога ремонта е по-скъп от закупуване на втора употреба двигател.

 

 

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В C5 се слагат няколко 1.8Т-та. AEB и AJL със старите бобили и дросел с жило, APU и AWT с ел. дросел, като APU е със старите бобини, AWT с новите.

Първата снимка най-вероятно показва най-вероятно APU или ANB - старите бобини, ел. дросел, поне на мен ne ми прилича на кош на C5, най-вероятно B5. Втората снимка не на кош на C5, най-вероятно е B6, ако се съди по разширителния съд за охладителната течност и липсата на горивен регулатор и дроселът, който е завъртян наобратно, AWM или AMB не съм сигурен дали и двата се монтират в B6 150коня, BFB 163коня или BEX 190коня мотор.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Thank you ghost за внесените разяснения - всичко което казваш е съвсем точно.

 

Аз сложих произволни снимки от нета, за да покажа разликите.

 

Определено коша не е Ц5 и аз сега се загледах.

 

Моята оригинално е с AWT и ел. дросел. Но мисля, че няма как 2000 година да съм с новите лули, а камоли с BFB двигател и едва ли някой се е занимавал да сменя глава и лули и тука идва мястото да запитам глава BFB става ли на AWT ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AWT винаги е с новите бобини. BFB не се монтира в C5. Главите са взаимозаменяеми. Виж номера на блока, виж дали имаш горивен регулатор. Ако не се лъжа и по-номер на ЕКУ ще излезне. Възможно е да са сменили главата с такава от BFB, възможно е да са сложили BFB мотор с рейката на AWT и с цялата електроника на AWT. Не мога да разбера какъв е проблемът, че те гложди? Двата мотора са "еднакви", ако изключим returnless горивната система при BFB. Бях чел някъде, че BFB-то има повече горивни карти, но това пак е малко.....

Виж дали имаш горивен регулатор, аз с това бих почнал, най-лясно и бързо се проверява той.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ок спирам да спамя, все пак темата стана полезна, ще си ровя тея неща които каза и ще видим...

Редактирано от BULL_1985
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го приемай като нападка срещи теб. Просто ми стана интересно, гледам че от доста време те дерзае дали е сменян мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За най-сигурно отиваш в Порше-България, в БП, и по номер на рамата

ще ти извадят справка с кой номер двигател е произведен автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е ок, на работа съм и гледам да споделя впечатления. Няма обидени ...

 

KCV  - с AWT е произведена ....

 

между другото това ли е горивен регулатор :

 

регулатор+на+налягане+на+горивото+MEAT+&+DORIA+75013+Audi+A6+Avant+(4B,+C5)+2.4+image-3068588288.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, на първата снимка може да се загледаш в горивната рейка, под маркучите на горивото, над 4-ти аспирационен колектор.

Редактирано от Nikosaul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко изписано до тук е много интересно и полезно, само един въпрос относно горивния регулатор:

 

Какво означава ако е там и какво ако не е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, ghostdog said:

......... Двата мотора са "еднакви", ако изключим returnless горивната система при BFB.

Ако няма регулатор, значи горивната система е returnless и 100% си с мотор и електроника от B6, BFB например. Ако регулаторът е там, значи 100% е запазена електрониката на C5, ако е сменян мотора и ще трябва да гледаш номера на блока, за да установиш кой мотор е насаден.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Отново благодаря. Според мен вариантите са 2 : 

1.- Или глава  2.- или цял БФБ ....просто не знаех какво значи ретърнлес в случая.. :)

 

Ще проверя за регулатора и ще пиша.

 

.

Редактирано от BULL_1985
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е не де, просто клапана е на помпата в резервора, според мен по-кофти вариант по отношение на мощността, ама може би откъм сейфти е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, зачисти и виж номера на двигателя, най-накрая.

 

Егати драмата, дето казват едни: боба го изядохме,

а стъкленото кълбо се спука последния път.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ти се занимава със зачистване, търсене и т.н. , просто погледни етикета при резервната гума там също трябва да пише.

Редактирано от Marian_Georgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно KCV няма драма ... :)

 

По повод на регулатора - горе долу колкото капачка от кола 2л. ли е голям.

 

Щото има едно такова подобно в горния десен ъгъл, като застанеш срещу колата.

 

Ще излезе капак на главата BFB, а другото AWT.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе-долу е както го описваш горивният регулатор. Щампата с кода на мотора, която е на главата е на главата, не на капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...