Jump to content

Проблем с машина за климатици!


Recommended Posts

Здравейте!

Проблема е по-скоро служебен, но няма сервиз в България за конкретния тип машина и затова реших да споделя тук. Става въпрос за машина за източване и зареждане на климатици на автомобили, но я използваме повече на трактори.

Проблема се състои в това, че машината отказа и след като я отворихме намерихме един изгорял предпазител. След смяната му машината заработи, но не напълно. Везната за фреона показва 0гр., а има фреон в бутилката й. Тя самата машина има 4-ри везни (две за масло, една за фреон и една за оцветител). Везните могат да се калибрират от менюто на машината с помоща на калибър (1000г). Трите везни минават калибровката, но тая за фреона НЕ. Показва 0г. При закачането на калибъра вместо 1000г, отчита 357г. и изписва, че грешката е 64% и до там. Тарата отчита -4700г, което не е вярно - напрактика в бутилката имаше около 3,5-4.0кг фреон.

Направихме и друг опит - източихме фреона от бутилката и пробвахме да я калибрираме , когато е празна, но същата работа - не става и изписва 64% грешка. Някой, ако има опит с подобни машини и калибровки ще съм много благодарен ако сподели, или пък ако може да я направи на место - съответно ще му бъде платено от нашата фирма. Машината като марка и модел е такава. Ето няколко снимки за повече инфо:

 

20160701_090025.jpg

 

20160701_090043.jpg

 

20160701_090150.jpg

 

20160701_090209.jpg

 

20160701_090429.jpg

 

 

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя предпазител на главното захранване ли е?

Дайте снимки на платката да се ориентирам. Около предпазителя и общ план.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност проверихте ли дали всички букси са вкарани правилно след замяната на предпазителя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички букси са включени както трябва, но като отида на работа ще направя снимки на платката, която се вижда. Значи изгорелия предпазител (стъклен 5А, 220V) е бил някакъв второстепенен (не на главното захранване). Не съм сигурен точно каква грешка е давала машината, но не искаше да работи. Проблема, че не може да се калибрира се появи след като ние се опитахме да направим калибровка на везните - изписа това 64% отклонение в червен цвят и край. Възможно ли е да има проблем със самата везна за фреона и да трябва тя да се смени, защото вместо 1000г тя отчита винаги с точност до грамовете 357г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнява ме да е везната която всъщност е датчик който вероятно влиза в тази платка. Ако са еднакви може да ги размениш за пробата и то ще си покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетохте ли PDF файловете на тоя сайт? И разни сервизни книжки и описания - все си мисля, че отговорът на този въпрос трябва да е там.

 

Другия вариант е да се обадите на производителя да искате допълнителна информация.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакво развитие с тая машина. Като разменим буксите примерно с оцветителя - се прехвърлят килограмите на голямата бутилка (примерно някакви 7245гр, но стойността не се променя повече, дори и при принудително натискане или отпускане).

Проблема е, че никъде в ръководството не пише да има тотал ресет, в интернет пространството също. Ако проблема е софтуерен също няма от къде да дръпнем update - а бе умряла работа. Писах един email на някакъв техен представител  - така и не ми отговориха нищо.

 

20160711_084852.jpg

 

Черните букси в горния ляв ъгъл на платката са сигналите от сензорите (везните)

Изгорелия предпазител е в по-вътрешната платка и не мога да снимам хубаво - доколкото ми казаха колегите не е искала да тръгва ваккум помпата тогава, но така или иначе ние не мислим, че той има нещо общо с това, че везната не работи - проблема пак казвам се появи след като се опитахме да калибрираме всички везни.

 

20160711_084823.jpg

 

20160711_084907.jpg

 

Ако някой има идея за координати на фирма или сервиз, който може да я ремонтира или да звъннем за консултация поне, ще помогне много в случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ivailo_slavov написа:

Като разменим буксите примерно с оцветителя - се прехвърлят килограмите на голямата бутилка (примерно някакви 7245гр, но стойността не се променя повече, дори и при принудително натискане или отпускане).

Би ли ми разтълкувал това горното. Да разбирам ли че като размениш буксите на два датчика се разменят показанията им на екрана. Т.е. на фреона идват показанията от оцветителя и обратно? 1:1?

 

Вече работиш с фирма /сервиз която може и да може да я ремонтира. :magic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Да разменя показанията на дисплея, но не е 1:1. На UV-тo изписва 7234гр (примерно) и го заковава - дори нямам идея каква е тая стойност, но като натискаме везната на фреона надолу или я повдигаме не се променя нищо - показанието си стои такова. На показнието на фреона не съм обръщал внимание какво показва и дали е точно - ако трябва ще направим такъв опит.  При едно такова разменяне на букси занулихме всички везни и тарата на UV-то се промени - после калибрирахме на ново и всичко се оправи, но само с тия трите бутилки отстрани - с голямата бутилка за фреона не минава калибровката. Реално тая тара -4765г (снимките по-горе) не се променя по никакъв начин. След като източихме фреона е -6297г и сега показва толкова, но това се вижда в сервизното меню - на дисплея си показва 0гр.

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега работната ми версия е че в резултат на токов удар машината си е омазала EEPROMa с калибровъчните константи на кантара на фреона. Сега се опитваме да разберем този пром дали е вътре в сензора или на измерващата платка (тази с многото букси в която влизат датчиците). След това ще трябва някак да му запишем подходящи стойности и би трябвало да тръгне. Звучи просто но има доста неизвестни. Иначе пък няма да е интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря много за задълбочаването в проблема - дано се получи нещо поне от цялата работа. Това за токовия удар е напълно възможно да се е получило.  Аз незнам доколко правилно дефинирам проблема  с тия обеснения - ако е нужно може да направим някава диагностика по ваши стъпки и условия, ще наснимам и ще пусна тук. Другия вариант е в удобно време по телефона да коментираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и по телефона но за сега и така е достатъчно. Направете подробно изследване какво се случва като се разменят два сензора (размяната да става при изключена машина!), как реагира, кое реагира за да хванем дали е сензор или платката. Аз предпочитам да е платката защото ако е капсулован сензор - лошо.

Няма ли някое меню в което да се коригира тарата ръчно? (знам че явно няма ама все пак)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Утре ще ги наснимам какво показват везните на дисплея и везните в сервизното меню (там има 2 стойности "Gross" и "Tare" - вижда се и в по-горните снимки), след това ще разменя двата сигнала (на UV-то и фреона) и ще ги снимам пак - дано стане по-ясно.  Отделно ще ги разбутам везните да видя дали реагират - стана ясно, че тая на тежката везна не реагира - остава да провреря дали сигнала от UV-то реагира когато е закачен на фреона на мястото.

Другото интересно е, че ако дам "зануляване на всички везни" (All scales to 0") занулява само трите малки бутилки - то и в ръководството го пише, че само тия занулява - за зануляване на везната на фреона няма никъде в менюто - то тук е и проблема, реално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и какво пише на датчиците на везните. Номера някакви да издирим какви са. Също и какви номера има на основната платка (тази в която влизат датчиците). Интересно е около процесора (квадратния чип с много крака) дали има 8 краков чип с надпис 24C?? (02,04,08,16...) или 93C?? (46,56...)

Относно тарата - явно е записана грешно с отрицателна стойност и софтуера я игнорира и показва 0. Трябва само в сервизното меню да се гледа дали датчика мери нещо на теглото или е дал фира.

На платката има диагностична букса с RS232 към която може да се свърже компютър но не знам дали има специален софтуер за това или е достатъчна терминална програма. Явно тарата се калибрира заводски и не е дадена опция за настройка от потребителя. Или поне за сега така излиза. Освен ако няма още едно скрито меню в сервизното.

 

Към модераторите - ако смятате за нужно преместете темата в Техника/Електроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Направих малко проби още.

Това показва машината в момента - няма фреон вътре.

20160714_175932.jpg

 

Това е при същата ситуация в под менюто или там където се влиза с паролка:

20160714_180350.jpg

 

Тази снимка е с добавена 1000гр. тежест на везната на фреона, както се вижда отчита 353гр разлика, не 1000гр:

20160714_181404.jpg

 

Тук вече са разменени буксите на фреона и UV-то: При опън или натиск на везната UV, показанието refrigerant не реагира - стои си винаги 0гр.

При натоварване на везната на фреона показанието UV - не реагира - стои 7132гр и толкова, но ако я отпускам принудително показанието пада, т.е.реагира в едната посока само.

20160714_181603.jpg

 

Ето и показанията в другото меню: 

Тук обаче при опън или натиск на везната UV, показанието refrigerant -13716 се променя и в двете посоки. 

При натоварване на везната на фреона показанието UV - не реагира - стои си 7132гр и толкова, но ако я отпускам принудително показанието пада, т.е.реагира в едната посока само.

20160714_181718.jpg

 

Снимка на чипа - друг чип с повече крачета от този не видях:

20160714_180136.jpg

 

Ето някакъв номер на самата платка:

20160714_180652.jpg

 

20160714_180718.jpg

 

Ето и снимка на едната везничка на страничните бутилки - те трите са еднакви:

20160714_180941.jpg

 

Пише: 166H, 15kg, S/n 5437.

20160714_181156.jpg

 

Голямата везна е най-отдолу под машината и не мога да й видя номера.

 

 

Редактирано от ivailo_slavov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Така както го описваш ми прилича на дефект в сензора на везната на фреона. Щом работи само в едната посока сложен и на двете места. Докато изглежда че процесорната платка е изправна.

Възможни дефекти на сензора:

1. В буксата към платката - прекъснал кабел, изкривени пера.

2. Премазан / натиснат кабел към сензора някъде по пътя. Възможно е кабела да е снаждан някъде или да има междинна букса.

3. Проблем на самия изход на сензора на корпуса му ако има букса която да кажем е разхлабена.

4. Дефект в самия сензор - най-неприятният вариант защото ще трябва нов.

 

Имаш избор - да се добереш до сензора под бутилката и да видиш какво му се е случило, съответно да се провери целия кабел за дефекти и/или да продължим измерванията за да докажем теорията.

 

Сензора може да се провери с оммер като се измери съпротивлението между проводниците при изключен от платката куплунг.

Черен - общ минус.

Червен - захранване +

Зелен + сигнал

Бял - сигнал.

Между черния и червения съпротивлението трябва да е около 1 килоом както ми се дава. Между черния и зеления, както и между черния и белия трябва да е по-малко от 1 килоом но не знам колко. Ако някой кабел показва повече от 1 килоом вероятно е прекъснат. Може да се сравнят стойностите с друг сензор, трябва да са близки.

 

Ако навлезем по-дълбоко в света на мистиката и си погледна кристалното кълбо (което е малко мътно) мога да предположа следния сценарий:

По някаква причина кабела на сензора е премазан в някоя част от машината което е довело до изгаряне на оня бушон и след замяната му сензора вече не работи.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи везната на фреона, когато е закачена на мястото си, си отчита в двете посоки. Като разменя буксите тогава отчита само в посока на разтоварване. Кабела е здрав не е засегнат никъде. Ще ги проверя тия сигнали и ще напиша какво показват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерихме съпротивленията от сензорите:

Основната везна:

Между черен и зелен: 290 ома

Между черен и бял: 290 ома

Между черен и червен: 405 ома

 

На останалите везни показанията са идентични и следните:

Между черен и зелен: 750 ома

Между черен и бял: 750 ома

Между черен и червен: 1090 ома

 

Трябва ли и на основната везна съпротивлението да е като на останалите? 

  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително. Сензорите са два модела, в случая този за основната везна е 400 Ома, другите по 1000. Освен това всички изглеждат изправни.

Интересно е как се калибрира машината ако смениш бутилката с фреон? До колкото разбрах няма такъв начин което е странно.

До тук локализирахме проблема в основната платка.

Има две възможности - софтуер (загубени коефициенти както писах по-горе) или хардуер - дефектен чип примерно.

 

Ако не ти е минал ентусиазма за мерене - би ли измерил напреженията на същите места на които мери съпротивление но при включени букси и работеща машина. Очаквам на всички сензори между черен и червен да има около 5 Волта а между черен и бял/зелен да е около половината на тия 5 Волта, т.е. около 2.5 Волта. Предполагам че всички черни кабели са накъсо. А може би дори и червените са на една линия но това вече не е сигурно.

 

Пипането по тази платка е безопасно (захранва се с 12 Волта) но все пак внимавай да не правиш излишни бели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Благодаря на колегите отзовали се в темата. Най-накрая машината е готова. Оказа се, че всичко е здраво, но е загубила калибровка на везната - по каква причина, не се знае - може от токов удар, но може и ние нещо да сме я бъгнали. Оправихме си я сами, но и с помоща на информация пратена ни от ей тая компания - HELLA-GUTMANN. Получихме инструкция как да направим калибровка на везната на ново и всичко се оправи. Напрактика от нормалното меню на машината няма как да стане. Чрез въвеждане на друга парола (която я има в техния workshop) се появяват допълнителни опции и от там вече се влиза и се калибрира везната с 12кг тежест - общо взето проста работа, но като нямаш инфото си с вързани ръце. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...