Jump to content

Стъпков мотор - А3 1.6


Nikolay Yordanov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

карам една вече старичка А3 ка 1,6 AKL мотор 101 коня от 98 година. Преди известно време, след като премахнах вече запушеният катализатор и я покарах без, започнаха проблемите.

Обороти, мощност и тн. Съответно и аз започнах по веригата да сменям части. До тук съм сменил: Дроселова клапа, дебитомер, кебели на свещи, свещи, ламбда сонда, всички гърнета, водна помпа, ремъци , ролки, съединител, рейка, цялото окачване :) / последните, защото си бяха за смяна и все с оригинални части.

 Във връзка с работата на двигателя обаче, след всичко това колата продължава да няма мощност и да върви като запушена с обороти колебаещи се между 950 и 1200.

Сега съм насочил вниманието си към стъпковото моторче и бензиновият филтър. Възможно ли е там да е решението на тая драма  или има и други скрити камъни?

 

Адаптацията на дросела и ламбда сондата , чистенето на грешките и тн са вече направени. Но колата работи с непостоянни обороти и няма мощност. 

Edited by Moonland
Link to comment
Share on other sites

При мен също се получава това понякога. Особено като е студено навън. Моя двигател е AVU и има вакумче вместо стъпков мотор, но аз лично смятам, че проблема за тея неща може да е и в бобината.

Съветвам те да я провериш и нея. Комшията имаше точно описан като теб проблем (АКЛ му е двигателя). След смяна на кабели, свещи и бобина се решиха нещата.

Link to comment
Share on other sites

Да попитам относно бобината, понеже имам леки проблеми при студените сутрини, колата придърпва докато загрее, а някой път като запали , пада на 500 оборота и тресе за кратко, докато се нормализира.

Та се бях засилил да гледам дистрибуторна капачка и палец, но не намерих такива.
Та въпроса ми е това нещо ли замества дистрибуторната капачка и ако се сменя, се сменя цялото, няма как само една бобина да се смени?
%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%

Link to comment
Share on other sites

Атмосферния 1.8 е само с една бобина и да това е бобината. Няма нужда да търсиш и да сменяваш повече от един брой, защото други няма да намериш.

Link to comment
Share on other sites

Въпроса ми беше, че ако го сменя, сменям и четирите бобини накуп нали? Демек те са направени в едно?

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Мисля, че съм го написал достатъчно ясно, че няма четири бобини накуп, по отделно или както искаш по друг начин и не са направени в едно. Просто бобината си е ЕДНА(1) и толкова. 1.8Т е с 4 отделни бобини, по една за всеки цилиндър и се намират непосредствено над свещите.

Link to comment
Share on other sites

Разбрах от първия път, просто досега навсякъде където четох не съм видял да е по този начин и затова ми беше неясно, и объркано. Мерси за разяснението.

Edited by VBI
Цитиране на предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Виждам , че други неща ви вълнуват. Но все пак , за да съм полезен на някой с подобни проблеми. Първо - диагностиците във Вилхелм Пик в Захарна фабрика, са наистина способни момчета препоръчвам ви ги горещо и по важното, проблема с оборотите се оказа Импулсен датчик , който сменихме. По принцип на двигателя има два такива единият седи горе на блока другият долу, влияят се от температурни разлики и са ключови, за добрата работа на двигателя. Препоръчително е да се сменят с оригинални на BOSH.

 Сега колата работи като нова. Оборотите са стабилни и има мощността която имаше. Всички останали части които смених са си чисто набутване... Но здраве да има!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...