Jump to content

Проблем с 5 канална ламбда сонда а4 б6 1.8Т


Boo_88

Recommended Posts

Здравейте колеги от доста време имам проблем с тези ламбда сонди, колата е 1.8Т AVJ с две ламбда сонди. Имах проблем със втората, смених я с нова пак излизаше грешка, оказа се че катализатора е загинал и го махнах. Сега без катализатор започна да излиза грешка за първата ламбда сонда 16514 - Oxygen (lambda) Sensor B1S1 P0130 - 008 Malfunction in Circuit - MIL ON ,та смених и ния с чисто нова. До колкото проучих втората ламбда отговаря за катализатора а първата за образуването на горивната смес, нормално е след махането на катализатора да има грешка с втората и затова слагах дистанционна втулка да е малко отделена от потока изгорели газове, но въпросът ми е двете ламбда сонди имат ли връзка и комуникират ли една с друга. Остава ми последно да ида софтуерн да премахнат втората ламбда сонда и се надявам да не излиза грешката вече но не съм сигурен дали ще има резултат затова се допитвам и до вас. Реално първата ламбда сонда 5 каналната се намира преди катализатора и не би трябвало да се влияе от нещата след нея но дали е така нека някой по запознат да каже, или проблема с тази грешка ми е на съвсем друго място?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата е за сместа и е задължителна смяната им с нови.

Вторите са за катализатора ще набива грешка но колата ще си върви.

Вторите сонди са за екологията,единствения проблем ще е светещ чек. Ако това не те дразни няма проблем така да си караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега и аз стигнах до тези заключения относно функциите на двете сонди. И двете ми сонди са чисто нови и съм без катализатор, следователно трябва да излиза грешка от втората ламбда сонда, но реално при мен излиза грешка за първа сонда 16514 - Oxygen (lambda) Sensor B1S1 P0130 - 008 затова питам възможно ли е тази грешка пак да е от липсата на катализатор или имам друг проблем? Двете сонди разменят ли данни по между си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега при мен и двете бяха за смяна грешките бяха за B1S1 и B2S2.

Около година карах така всичко беше в норми разход обороти с постоянен светещ чек.

В един момент започна неравномерна работа на празен ход и разхода според мен се вдигна.

Смених само първите две предкатализаторни сонди и всичко заспа останалите две останаха така (аз съм с четири сонди),те са за екологията.Единствения проблем е това,че свети чека но се свиква.Софтуерно се гасят за 500лв или 360 за нови сонди.Избора е твой:)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

 

имам същия проблем, колата е A4 B6 1.8 T 2001 , смених първата сонда, но ми свети чека и излиза бедна смес,

след като светне чека турбото все едно го няма и колата не ще да върви, както трябва.

 

като се изчисти грешката всичко се връща от начало с вървежа и няма проблеми точно 2-3 дни и после старата песен на нов глас.

 

Малко неща останаха несменени по тази кола, чудно ми е възможно ли е да е от свещите, защото пали от 5-6тия път, като съм с нов акомулатор BOSCH.

 

Благодаря предварително !

 

ПП: колата е с газов инжекцион и код на двигателя AVJ, свещите са сменени преди 7000 км

Редактирано от ibrainedmydmg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата е на 20 000, филтъра с маслото на 7000км, за толкова време според мен е мал шанса да са дали фира, колата се кара само със 100 октана от както я имам, но се кара предимно на гас..

 

Има ли вероятност да е от маслото на хидравликата, тъй като срещнах някъде във форума подобно нещо, че въздейства на катализатора или нещо от сорта, нещо не ми се връзват двете :| Имам теч на хидравлично масло и това, което ми предложиха не ме укоражава, че е правилното за тази кола, въпреки че го взех и долях... някакво универсално за ауди и vw..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с AVJ. Катализатора е махнат и естествено светна чека. Казаха ми изобщо да не се занимавам с втулки и проби да лъжа 2-рата сонда и реших нещата кардинално. Срещу 150 лв софтуерно премахнаха да търси 2-рата сонда и това беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, ibrainedmydmg написа:

Помпата е на 20 000 ...

С оглед произхода на частите, всичко е възможно. Имало е и случаи кола карана на газ и с проблем в сутрешно стартиране, след почистване на бензиновите дюзи да се оправи. Трябва да се направи диагностика от човек с опит по тези автомобили.

 

Преди 1 час, mi_audi написа:

Срещу 150 лв софтуерно премахнаха да търси 2-рата сонда и това беше.

:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я карам на бензин след ден, два чека се чисти сам, значи е от газта, та мисълта ми е имате ли някакви контакти на добър газаджия в София?

 

благодаря!

На 12/22/2016 at 7:44, mi_audi написа:

Аз съм с AVJ. Катализатора е махнат и естествено светна чека. Казаха ми изобщо да не се занимавам с втулки и проби да лъжа 2-рата сонда и реших нещата кардинално. Срещу 150 лв софтуерно премахнаха да търси 2-рата сонда и това беше.

 

дай координати на тези добри хорица, които са ти изчистили грешката с чека и сондите, ако са в София де. 

Телефон ако имаш или някакъв адрес.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...