galin_krastev Публикувано 15 Ноември 2016 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2016 Имам проблем който още като взех колата преди 3 месеца не се е влошил или подобрил. Колата е Ауди А4 1995г. 2.6 (АBC) не куатро, ръчна кутия, седан. Проблема се състои в това, че малко преди колата да спре след натискане на спирачен педал се чува шум (стряскащ), и в паралел се получава вибрация в спирачният педал, като забелязвам че това го прави точно и само в определен момент малко преди да спре автомобила. Не съм се задълбавал в проблема, защото мислех че ще изчезне, но все още съм така, а почна да ме дразни този шум. Колата има много добри спирачки като често ги експлоатирам и не ги щадя. Спиранията не са такива че да се задейства АБС-а, но изглежда се получава нещо, което засега ми изглежда доста странно, като не се влошава, или да клони към друго. Сигналната ми лампа за изправността си светва и угасва, което за мен говори че системата е изправна. Скоро смених спирачни криви дискове, но оставих старите накладки, които ги виждам като оригинални, а задните ми изглеждат скоро сменени. Датчици не съм ги гледал, а както казах все още нищо не съм правил, но се чудя откъде трябва да я почна. Благодаря Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Йоргос Публикувано 15 Ноември 2016 Доклад Share Публикувано 15 Ноември 2016 А да сте сменяли карета, или външни маншони??? Това се получава от неправилен сигнал на някой от сензорите на АБС-а. Те са прости индуктивни датчици, и ако разстоянието им е по-голямо от нормалното (или пък датчика е тръгнал да си ходи ; или ударена - повредена гривна) не подават правилен сигнал при ниски скорости - ниски обороти на колелото..... Завиваш волана в крайно положение и се опитваш да завъртиш и вкараш сензора навътре в шенкела (не е кой знае колко трудно), после завърташ волана на другата страна и повтаряш операцията. Ако толкова искаш да се изявиш, като "спец" - закачаш колата на диагностика ("спазвайки препоръките за безопасност") и гледаш в реално време работата на 4-те сензора (като е нормално при завой да се променят) кой пропада на ниска скорост без колелото да е блокирало. Не превишавайте 20км/ч защото ще прекъсне диалога. После може да си ги замериш с осцилоскоп...., или поне на съпротивление с мултицет................. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
galin_krastev Публикувано 16 Ноември 2016 Автор Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2016 Благодара за съвета, по принцип не съм сменял нищо, сензорите съм си играл на времето с тях на други две Аудита от това поколение. като съм махал слагал и припасвал. Ще ги извадя и ще ги почистя евентуално. По рано във Швейцария ако са правили някакви удорми ще разбера. Това наистина е по силите ми и ще разбера подробности след като ги извадя и почистя най-малкото. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rijku Публикувано 16 Ноември 2016 Доклад Share Публикувано 16 Ноември 2016 И при мен има чукане в педала и звук на равни интервали идващ от дясната страна и съответно интервалите стават по-големи с намаляне на скоростта, имам маншон за смяна от нея страна също. Мойта е фейслифтовата версия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Йоргос Публикувано 17 Ноември 2016 Доклад Share Публикувано 17 Ноември 2016 Преди 16 часа, galin_krastev написа: Благодара за съвета, по принцип не съм сменял нищо, сензорите съм си играл на времето с тях на други две Аудита от това поколение. като съм махал слагал и припасвал. Ще ги извадя и ще ги почистя евентуално. По рано във Швейцария ако са правили някакви удорми ще разбера. Това наистина е по силите ми и ще разбера подробности след като ги извадя и почистя най-малкото. Не ги смъквай. Просто пробвай да ги вкараш навътре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 19 Ноември 2016 Доклад Share Публикувано 19 Ноември 2016 При мен се получи след като смених преден десен датчик. След наместване нещата се нормализираха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
galin_krastev Публикувано 31 Януари 2017 Автор Доклад Share Публикувано 31 Януари 2017 Все още проблема не е решен, но го следя, като нищо не се променя. Карам постоянно и върху доста заледени и снежни хлъзгави участъци,забелязах че системата си работи когато се опитва да преплъзва колелото и на леда колата се опитва да не намалява, а се задейства системата както е познавам без този проблем, който се появява както съм го описал. Чета е и други имат подобни проблеми, но на този етап не смятам да бутам замръзнали железа. Смятам да си проверя системата на датчиците, като разчитам на механична намеса, а не на електронна, защото от компове съм се напатил, а тук нещата не са толкова сложни. Предполагам, като събирам мненията ви и от една друга същата тема че нещата опират до грешна информация. Първичното със сигурност се крие във някой датчик. Колата я наследих със нови задни накладки и боядисани задни супорти, което ме кара да се замисля дали проблема не е в задните колелета. Предните колелета смених само спирачните дискове, но проблема по-рано сис тоеше така или иначе, но базирам че дисковете са оригинални 1995г. че отпред не са правени някакви интервенции. Забелязвам обаче нещо друго, че цялата кола е гресирана по всички болтове мъжката, което ме навява че някой датчик, може да е кресиран и той поради някаква причина. Такива датчици се свалят лесно и не искат кой знае какви настройки, базирайки че преди 15 години се занивах с ударена такава кола и се наложи да прехвърлям шенкели едно друго и датчиците не съм се интересувал как трябва да са а се следват елементарни логики, че не трябва да опира в карето, а леко трябва да се дистанцира, а като сер вади се правят въртиливи движения на ръка, ако не мръдва се вземат мерки за намаляване на съпротивлението във медният ппръстен. Мога да кажа че такъв датчик съм навирал на мястото на алуминиев шенкел от 2001-2002г. модел където датчика е по къс и с болче, което го ограничава по корпус. Според мен датчиците е хубаво да се видят по отношение на вида им който поглъща информацията, като е желателно да се почистят и да се направи една такава мини профилафтика с цел-сигурност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zimbabve Публикувано 31 Януари 2017 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2017 Със този проблем не е безопасно. Независимо от сезона. Личен опит. При аварийно спиране този "шум" има ефекта шейна. Активира са се спорадично както си го описал преди спиране. Разместен/змърсен датчик абс(стружки), вложка на датчика, замърсен или наранен абс пръстен, карета. Най добре, решението: диагностика, ремонт и едни 80-250 лв. за да ти е мирна главата. Не вярвай ако ти казват да я караш така. Sent from my iPad using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване