Jump to content

Аз притежавам 3.2


Lo_Ridah

Recommended Posts

Взаимствам заглавието от мега-хит темата на loshdancho :D Моята тема ще е доста по-скромна откъм технически детайли и по-user насочена.

Когато бях решил да сменям колата и мислех за бензинов двигател, намирах само отделни мнения и коментари за точно този двигател- в общия случай сравнени с 4.2 или с по-често срещания 3.0 тди – но не видях никъде тема точно и целенасочено за 3.2.

В последно време виждам все повече теми свързани с обмисляне на покупка на този двигател в А6, реших, че може моя скромен опит да от полза на някого. А и вероятно колеги със същия автомобил да допълнят информацията.

Веднага се насочвам към слона в стаята – ангренажните вериги. Когато търсих и избирах кола, навсякъде пишеше как при този двигател това е основния проблем, ама не е гаранция кога ще излезе, дали ще излезе, маслото и навременната му смяна били важни, как я караш било важно и т.н.

 Ако сега си търсите 3.2, да си знаете – вериги ще бъдат сменяни. Точно смяната, която ми се наложи да правя съвсем наскоро, беше основната причина да пусна темата. Колата ми e проверявана по  VIN в Порше и имам основания да считам, че километрите на таблото са реалните. При мен смяната дойде на 210 хил. км. Докато сменяха веригите в сервиза, стана ясно, че преди време е имало някаква интервенция по ангренажа, но зле направена. Колата взех на 180 и няколко хиляди км, та вероятно тогава са се появили първите признаци.

Реално ангр. вериги си консуматив, както консуматив са и ангр. ремък и ролки при другите коли, мотора е сложен за правене и сумата не е малка. Мислете за 3-3,5 хил. лв грубо части+труд, а може и нагоре, ако излезе нещо допълнително в процеса на смяната.  При мен смяната беше съпътствана и със смяна на клапани и ремонт на глава, което също май е често, ако „изпуснете момента“ за смяна и веригата прескочи зъб.

Доколкото имам наблюдения от форума май почти всеки е сменял веригите – кой защото е дошло време, кой превантивно в аванс. Легендата гласи, че по-тънък вариант е смяната само на горните вериги и обтегачи за грубо казано 40-50% от стойността на пълната смяна. Но това май върви ако се хване навреме, че момента за смяна наближава. При мен колата се срина най-внезапно в най-големия студ след цял ден каране без никакви драми.

Другата „драма“ която се появи при мен за година каране е ръчната. Това май е общ проблем на всички 4Ф, при мен се дължеше на скъсан кабел, захранващ апарата на ръчната. Няколко дни поред ми мигаше индикация на ръчната и после изчезваше, докато един ден не останах на място със задържала ръчна. Възстановяването на кабелите се оказа сравнително бързо и евтино.

Друг важен момент, който предполагам ще е интересен – разхода и газификацията. Градско в София разходът е прибл. 15/100 бензин. При тежък трафик стига 17/100, а ако решите да подавате газ повечко – не е 1,9тди, гориво не връща :D  При кротко извънградско с 90-100 на 6та е около 8/100. Нормално магистрално каране 130-150 - разхода е около 9,5-10.

Газови уредби се предлагат за този двигател, скъпи са доста, а доколкото ми е известно, газта не се отразява добре. Ако някой колега кара с газова уредба се надявам да каже преки впечатления.

Когато взех колата гореше масло (около литър на 1500-2000км…) след промивка на двигателя и ново читаво масло, разхода падна значително.

Като цяло колата е много приятна за каране, не е бегачка в никой случай, но има достатъчно мощност във всеки момент, когато потрябва. За каране на дълго по магистралата е много комфортно – в диапазона 140-170 скоростта не се усеща въобще.

Спирам дотука, че стана доста дълъг поста, дано информацията е полезна на някого при избора :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cam adjuster-ите са 4 броя на тоя двигател и само те са 4к, пълното обслужване на агренажа е 6 бона. 2.4 има два cam adjuster-а, 4.2 пак има 4-ри. Тия коли като подминат 200-250к си ги купуваш още веднъж в части. Добре, че не съм карал V6 на над 200 хиляди още...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веригите с "вариаторите" имам впредвид, веригите само не са голяма спънка. Но върпоса е, като се стигне до веригите или вариаторите, не значи ли, че цялата кола е уморена и е време да се разделяш? На 4Ф от тия години слагат 2.0T/3.0 V6, които са горе доле сходни.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като изтракаха веригите изчетох половината интернет - audizine, audiworld и кво ли не още, cam adjuster-ите никой не беше пипал. Хората бяха сменяли всички обтегачи и вериги, само горни обтегачи и вериги, някой смелчаци само обтегачи даже мярнах, че са подменили. След процедурата при мен колата върви много приятно, бих казал дори по-добре от преди.

Като дойде момента за смяна на ремъци, сменяш ли колата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажния ремак е под 500лв с ролките и може да ти го направи всеки майстор, който отбира от механика. За веригите знаеш подемник трябва, уговорка с майстора, кога да стане, защото му го блокираш за 2 дни...аз мразя тия разправии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги тези неща са консуматив. Защо, това че има вариатори за смяна да означава че колата е за бракуване. Колата от профилната снимка разтрака вериги на 80000 км потвърдени при условие, че е карана от шофьор (бавно). Който и форум да отворите ще видите, че е пълно с хора които се тръшкат, че веригите им са за смяна все едно колата е спукала глава или е отворила дупка в блока. Просто трябва са се сменят и това е, превантивно няма какво да се направи.

Иначе съм съгласен, че струва много и разглобяването е зверско, но поне се прави веднъж и забравяш за много дълго време.

Аз пиша, пиша ама Аудито си ми трака от 2 години :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариаторите не са консуматив и е допустимо да се сложат втора употреба, ако се намерят. При мен се наложи смяна на вариатори заедно с веригите на 3.2, но в А3-ка. Взех втора употреба и реших проблема. Вярно е, че 3.2 в А3 няма много общо с 3.2fsi в А6 и А4, но самата вариаторна система едва ли е много различниа, затова си позволявам да направя сравнението. Също така, в някои случаи вариаторите подлежат и на ремонт. 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...