Jump to content

AFN омасляване от картерните газове или от турбото?


DeMarco

Recommended Posts

Случая е следния:

Имам омасляване (доста обилно) на маркуча след турбото, към интеркулера.

20170215_112210.jpg

Отделно имам омасляване от маркуча на картерните газове, преди сепаратора, разположен върху капака на двигателя (явно сепаратора не си върши работата и от съединението му с маркуча капе върху капака на главата).

20170215_112145.jpg

По ваше мнение, възможно ли е омасляването след турбото да е от картерните газове, минали през студената част от турбото, или да търся проблема в самото турбо?

Насочващо, при студено палене сутрин (при -5 градуса) около 4-5 минути пропушва бяло, след това няма такъв проблем. Ускорението е нормално, мотора е сравнително шумен (предполагам от центровката, която е на предверение).

Дали да пробвам да изведа картерните газове навън, да почистя всичко и да видя дали отново омазнява маркуча?

Сепаратора на картерните газове съм го почиствал с домакинска химия за фурни, изкара 1 месец преди пак да започне да омаслява капака.

Мотора е AFN, турбото е от AWX (GT1749VA), има чип и по-големи дюзи.

Благодаря на отзовалите се! ;)  

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло не гори, в рамките на 300-500 гр./9000 км.

Мислих и това за кулера, но не съм запознат как - трябва ли да разколачвам предницата, или мога да действам "отдолу"? 

 

Перката на студената част има лек страничен луфт, но без да сваля турбото не мога да преценя дали е в нормите или не.

Турбото леко свири в ниските, на студен двигател, но нищо притеснително според мен - вероятно е да е и от меката връзка. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си с по-големи дюзи, пропушването според мен не означава задължително повреда, особено ако отслабва при по-топло време или повече подгряване. Щом ти гори по-малко от 0.5л за 9000 км аз не мисля, че е и от масло - за да почне да пуши бяло от масло, трябва доста да влиза. В кулера най-вероятно имаш масло, имайки предвид луфта, който си споменал, но ако даваш газ, едва ли се задържа много там. По-силното свирене при студен двигател също не означава проблем.

Маркуча на изхода на компресора не може да се омаже така целия, ако избива някъде от крайщата му. За мен капе някъде отгоре. Картерната вентилация е вариант, както и всичко по входящия тракт, което се намира над него и/или по което може да се стече в тази посока. Ако търсиш първоизточника на маслото, варианти много няма - или картерната вентилация, или турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

А свалянето на кулера при AFN-a лесно ли е, или трябва да махам бронята? 

Все пак ми се иска да го погледна и почистя, ако се налага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие по темата:

Свалих всички връзки, на омасления маркуч имаше сцепено точно до стягата откъм турбото. Предполагат оттам, от налягането, е излизало маслото, което преди това е влязло от картерните газове. Скъсих маркуча с 1 см, изрязвайки сцепеното, и го сложих така.

Лошото е, че турбото хич не ми хареса на какво мяза - перката на студената част ето как изглежда:

20170219_134036.jpg

Има набито на ръба, все едно нещо се е опитало да влезе в турбото и е било смелено! 

А това е топлата част:

20170219_133949.jpg

 

Има страничен луфт около 0,5 - 0,7мм, което не знам в допуските ли е.

Турбината ще я сваля и почистя, от нагара следващата седмица, но ме съмнява дали ще е достатъчно с тази студена перка и луфта.

Някой да е слагал от китайските ремонтни комплекти, че не ми се намират пари за майстори и по-скъпи варианти?

Ако да, дайте някой линк, моля!

Има ли разлика в ремонтния комплект и перката при GT1749V и GT1749VA?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Китайски ремонтен комплект слагат джамбазите при продажба (и проблем в турбото де) .

Моя майстор е носил турбо на Мерцедес S май 200лв 5000км мина....

Луфт НЕ трябва да има.Но дали 0.5 значи,че ще издържи още 20/30к незнам.

IMG_20160427_112002.jpg

Tова е мойта турбина след рециклирането :) имаше твоя нагар ама перката изглеждаше добре (имаше луфт де) ама колата пушеше много над 3000 оборота

 

Редактирано от Everio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.th-group.eu/bg/turbos

 

Предивмно камионски турбини правят зимат до колкото знам 10% по скъпо от другите сервизи но определено са номер 1.

 

на снимката се вижда все едно съм я купил от магазина всичко се сваля, пясъкоструене дори....

 

Две години гаранция моя майстор а и други по малки сервизи (майстори) работят с тях относно коли,защото взимат по скъпо но качествено! 

Редактирано от Everio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбото изглежда супер почистено!

Сменяни ли са карантиите, или само почистване? 

Ако не е тайна, какво излезе като сметка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да вметна,че тази турбина (Garrett разбира се) е на джипката ми Нисан X-Trail 2.2DCI. Но това не е от голямо значение. От старата само корубите останаха,който са почистени и пясъкоструни. Всичко е ново и нови гарнитури ми дадоха това ми струваше 760лв което според мен е добре.

В сайта,който съм дал има стъпките със снимки при рециклиране.

Редактирано от Everio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление не разполагам с такива финанси за колата, и ще трябва да мина по трънливия китайски път. 

Но първо само ще я почистя за да видя дали омаслява.

Благодаря за насоките! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами свалих турбото, почистих го, сглобих го, а довечера ще го върна на колата. Всичко това вчера, ама ми се ега махата! Ако някой иска помощ с идеи за сваляне и почистване, да свирка! 

Има зор, особено когато го правиш за пръв път по грешни инструкции с неправилните инструменти! :hilezh:

Оказа се, че луфта е минимален и само страничен (радиален), аксиален нямаше никакъв.

Начуканото по студената лопатка беше само повърхностно, като единствено може да е разбазикало слабо баланса, но не и да влияе на въздушния поток. 

Сега ме мъчи една мисъл - възможно ли е водача на променливата геометрия да се сложи наобратно? Уж внимавах много, ама по тъмно и с 3 годишен помощник, не съм сигурен дали съм сложил този водач правилно!

Моля, ако някой е бутал GT1749V или GT1749VA, да сподели опит! 

Мерсаж! :respekt:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гривната,ако питаш-ДА,може да я обърнеш.Тогава ще пренадува винаги.От едната страна ръбчетата са остри,а от другата леко обли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Предполагам заоблените ръбчета трябва да са от горната страна? Благодаря за съвета!

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...