Jump to content

2.0 TFSI и FSI- проблеми и слаби места


Recommended Posts

Налага ми се да купя малко по- комфортен автомобил, който ще се ползва 70% от времето градско.

Имал съм няколко Аудита от които като цяло бях повече доволен, отколкото недоволен и реших да се огледам за А4 Б7, което ме удолетворява като предлаган комфорт и ценови диапазон до 10- 13 000лв.

С изненада открих, че варианта да намеря черен седан 1.8Т куатро граничат с това да ме дават в нагласените клипчета с печелившит от националната лотария. Нямам намерение да търся и избирам с години автомобил, затова огледах алтернативните моторизации- 1.6 категорично отпада, 2.0 ТДИ е спорно доколко е надежден, но понеже не съм фен на дизеловите агрегати, останаха 4.2 в S4, но там подръжката и покупната цена са леко по- различни и 2.0 TFSI и FSI.

В нета гръмко тръбят как на 150- 170 000км ресурса на двата мотора свършва, разхода на масло е съизмерим с този на течността за чистачки:hilezh:, а освен всичко друго 2.0 FSI и не вървял:nixweiss:

Проблемите се решавали с нови сегменти и бутала, и то само ако е навреме отворен мотора, преди цилиндричния отвор да е станал овал в ризите на блока:huh:

Аз естествено съм прагматичен човек, не мисля да я карам колата цял живот, нямам проблеми и с това да взема масларка на добра цена и да и отремонтирам мотора, но...пътя към ада е осеян с добри намерения:hilezh:

Може ли да коментирате какви са реалните проблеми на 2.0 TFSI и FSI и колко струва основен ремонт с нови бутала (най- лошия сценарий) на всеки от двата мотора. Освен бидон с масло, с какви други резервни части да се запася, ако си купя  Б7- ца?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много подробна тема за 2.0т в Б7.

Нямаш проблеми с бутала или сегменти, а и те са на цената на частите за 1.8т - 200лв комплект сегменти и малко над 800лв бутала със сегменти.

Ангренажа е по-евтин от на 1.8т, турбината също....изобщо цените са смешни.

Какво правим обаче, ако е повредена маслената помпа и от там има износване в главата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря- ще чета и там.

В следствие на твоя коментар- как мога да хвана, че маслената помпа не прави налягане- за светеща лампа на маслото- ясно. Но нека минем и на варианта честния Ханс си продава евтино Б7- цата след като му е светнала лампата за маслото, но той я е докарал до вкъщи (200км да кажем) и е решил, че е идеалния момент за нова кола и я продава на бай Джамбаз от Враца. Той сменя помпата, масло с добавка и ми я шитва. Има ли как да хвана износване в главата или просто пия една студена вода/бира и търся глава втора ръка?

Редактирано от empy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глава втора употреба се намира трудно.....но предполагам от Англия ще се намери изгодно.

Помпата е комплект с балансиращите валове и струва над 2000лв с отстъпките.....това всъщност е специфичния проблем на мотора...

Ако колата е карана с хубаво масло и то е сменяно редовно - няма да има проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С други думи, ако купя закрепен мъртвец, в 4000 мога да се вмъкна с нова помпа и ребилд на мотора като цяло (с глава от англичанка :hilezh:)

Ще чета още малко явно.

П.С. S4 ме влече, но просто ми трябва среден клас със средна цена малко по- комфортен компактен седан. В комбинация с ирационалния фактор, редово Б7 ми е най- близкото попадение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0TDI хубаво го отписваш но защо изобщо не споменаваш 3.0TDI в купето на B7 ? Избора е доста по голям от 2.0TFSI , получаваш серийно куатро и колите като цяло са с доста повече екстри . Като динамика след ремап се доближаваш до 4.2 a разхода е доста по-надолу спрямо TFSI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко да е по надолу разхода на 3.0 тди от този на 2.0 тфси?Според мен за Б7 двигателите са или 1.8Т или 2.0Т който няма проблемите с маслото на 2.0Т в Б8.Защо във всяка тема почва да се говори за смяна на глави,основни ремонти и тем подобни на всеки решил да си купува кола.От моргите ли ще се купуват тези коли?Според мен се преекспонира с проблемите на колите.Аз като чета темите и направо се чудя дали има 1 засвета двигател на марката. :nixweiss:

 

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не препоръчвам просто казвам че 90% от двулитровите B7ци са оглозгани като кокал от вътре а избора при трилитровите дизели е много по-голям спрямо бензиновите - това са факти. Иначе ясно че няма как да искаш разходите да са еднакви при коли с несравнима динамика но не са и толкова различни. Но всеки сам си решава кое е приоритет за него , аз само отбелязвам ...

 

1 hour ago, manchorov said:

Колко да е по надолу разхода на 3.0 тди от този на 2.0 тфси?

 

 

п.с това вече сме го коментирали (аз лично също) та ако ти е интересно се поразрови в предишните ми постове. На кратко - достатъчно е по-икономичен 3.0тди от 2.0тфси а върви много повече в купето на B7 ръчка.

 

Редактирано от boboweb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, nichirenshu said:

Съвсем се оливаш, разхода на 2.0тфси е по-нисък от 3.0тди и то не малко. Съвсем почна да пишеш свободни съчинения.

 

Шпече бас слагаш ли на това щото аз гознам на 100% от личен опит а ти ? :)

 

2.0TFSI Quattro 9.83l/100km

https://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/21-A4.html?fueltype=2&power_s=200&power_e=200&gearing=1&exactmodel=quattro&powerunit=2

 

3.0tdi Quattro 8.02l/100km

https://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/21-A4.html?fueltype=1&power_s=203&power_e=204&gearing=1&powerunit=2

 

Средно 2 литра е надолу но в града спокойно минава 3 ... Покарай и ще видиш че не те базикам нищо че не ти се иска да е вярно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със тебе не споря (достатъчно ми е акъла) - просто споделям факти с колегите . Това че ти който не си се докосвал  до тази кола с тези мотори не можеш да възприемеш тези факти не е мой проблем сещашсе ? Брига ме че форумния шут не бил съгласен щот така бил чувал от аверите пред блока :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшна кола е А4 със стърчащ дизелов шестак отпред...

Ад за окачване, гуми, спирачки, поведение, завиване

Това не бих го препоръчал дори на хора които мразя :hilezh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновия 6-так да не би да е отзад в багажника?Малко се прекалява ми се струва.Ей така да си дърдорим.Какво му е на 3.0 ТДИ?Перфектен мотор е според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

56 minutes ago, Audi_FeN_1 said:

Страшна кола е А4 със стърчащ дизелов шестак отпред...

Ад за окачване, гуми, спирачки, поведение, завиване

Това не бих го препоръчал дори на хора които мразя :hilezh:

 

Айде и другия известен лаладжия Ауди анти фен се изказа компетентно .Истината боли знам но няма как - пийте по една студена водица и двамата и не се косете за глупости така или иначе реален досег с такива коли няма да имате а само ще си лалате... :) Антифен -  я раздуй сега за стърчащия осмак на същото купе Ад за какво ще е ? Тия инженерите как са ги мислили тия коли със шестаци и осмаци без да те питат тебе форумния капацитет със 6700 "смислени" поста . Мани бегай - чеп за зеле нестава от тия VAG мушмороци - кат не знаят как се правят коли поне да четат у форума кво пишат истинските форумни рацери !

Редактирано от boboweb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

46 minutes ago, manchorov said:

Бензиновия 6-так да не би да е отзад в багажника?Малко се прекалява ми се струва.

Бензиновия шестак е с алуминев блок, без турбини, кулери, специални колектори, усилени валове и прочие......и пак е тежък.

Няма ревю в света, което да не изследва пътното поведение на колата....ако това е прекаляване...то всичко повече от лада също е прекалено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, robobug написа:

Бензиновия шестак е с алуминев блок, без турбини, кулери, специални колектори, усилени валове и прочие......и пак е тежък.

Няма ревю в света, което да не изследва пътното поведение на колата....ако това е прекаляване...то всичко повече от лада също е прекалено.

И каква е реалната разлика изразена в килограми между напълно оборудван 3.0 ТДИ,3.0 ТФСИ,и 4.2 ФСИ?Да видим как стоят реално нещата.Пътното поведение не се влияе единствено от тежестта на двигателя мисля.4.2 в това купе е по тежък предполагам от 3.0 тди,но най вероятно поведението на РС4 е друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, boboweb написа:

Истината боли знам но няма как - пийте по една студена водица и двамата и не се косете за глупости така или иначе реален досег с такива коли няма да имате а само ще си лалате...

 

Изпусна да кажеш любимата ми фраза за киселото грозде.

Толкова сме бедни, че никога няма да можем да си позволим 8000 лева да имаме досег с великото недоразумение 3.0тди :hilezh:

Или 2500лв за душегуба, който е същото лайно, но с по-малко коне :lol:

 

Физиката си е физика, няма много сериозни коли, които да имат разпределение на тежестта 65:35 в полза на предната ос... и това не е случайно.

 

И не сравнявайте изобщо душегубите си с S-ки и RS-ки, там всичко е различно, и окачване, и спирачки, и колите са направени с друга цел...

 

Фактите са, че идеалния баланс за Б5/Б6/Б7 е 4 цилиндров бензинов мотор, тогава колата е най-приемлива за управление, въпреки че пак има недозавиване...

Тези коли с душегуб (2.5 или 3.0) са антиавтомобили. С лаг, отвратителен звук и никаква управляемост и динамика. Това е реалността.

А това, че някой се е преебал да си купи такъв кенеф, не значи че трябва да заблуждава и останалите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, robobug написа:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines

 

rs е с друго куатро, окачване, купе

Разбира се.Това имах предвид.Не само теглото на двигателя е от значение.Търся достоверно инфо колко тежат двигателите.За сега със сигурност 3.0ТДИ е 192кг,а 1.8 ТФСИ е 135.Та според мен между 3.0 тди и 3.0 тфси разликата в килограмите ако я има ще е пренебрежителна за да оказва влияние върху поведението на колата.Виж другите фактори сигурно ще имат по голямо влияние.Аз май нещо съм се пообъркал и говоря за Б8 а гледам тук се говори за Б6-Б7 та даже за Б5.Ще прощавате.:magic:

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Audi_FeN_1 написа:

 

Изпусна да кажеш любимата ми фраза за киселото грозде.

Толкова сме бедни, че никога няма да можем да си позволим 8000 лева да имаме досег с великото недоразумение 3.0тди :hilezh:

Или 2500лв за душегуба, който е същото лайно, но с по-малко коне :lol:

 

Физиката си е физика, няма много сериозни коли, които да имат разпределение на тежестта 65:35 в полза на предната ос... и това не е случайно.

 

И не сравнявайте изобщо душегубите си с S-ки и RS-ки, там всичко е различно, и окачване, и спирачки, и колите са направени с друга цел...

 

Фактите са, че идеалния баланс за Б5/Б6/Б7 е 4 цилиндров бензинов мотор, тогава колата е най-приемлива за управление, въпреки че пак има недозавиване...

Тези коли с душегуб (2.5 или 3.0) са антиавтомобили. С лаг, отвратителен звук и никаква управляемост и динамика. Това е реалността.

А това, че някой се е преебал да си купи такъв кенеф, не значи че трябва да заблуждава и останалите.

Кой кво сравнява бе колега?Говорим си.Ти да не си се метнал на ракета?Много категорично се изказваш ми прави впечатление като цяло.А и като цяло Ауди не се слави с много добро поведение по завой.Ама това се отнася като цяло за марката.Разпределението на тежестта при БМВ примерно е много по добра заради изнесените по назад двигатели.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма вие гледате килограми на колите ли?Аз ви давам килограмите на двигателите само.Инфото е от Ауди.И разликата в килограмите на 3.0 тди и 1.8Тфси е 57 кг. Та значи едва ли ще има много разлика межди 3.0 тфси и 3.0 тди.Само че аз говора за от Б8 нататък. 1.4 тди 132 кг.

Редактирано от manchorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай да видим какво гледаш. Според мен много бъркаш.

А се гледат килограмите на колите, защото всъщност това те интересува, а не колко ще ти вземат ЕКОНТ за двигателя:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, robobug написа:

Дай да видим какво гледаш. Според мен много бъркаш.

А се гледат килограмите на колите, защото всъщност това те интересува, а не колко ще ти вземат ЕКОНТ за двигателя:)

Е затворих страниците.Кво да бъркам?Тея килограми как се смятат с какви екстри скорости дъра бъра.Според мен инфото за теглото на напълно оборудван двигател е най добре за конкретния разговор. The complete engine weighs only 220 kg. Това е за първот поколение 3.0 тди мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...