Jump to content

Проблем с климатроник A3 8L '97 1.6


Ahileus

Recommended Posts

Здравейте!

 

Изрових темите, намерих сходни, но не успях да намеря решение, затова си позволих да добавя нова.

 

Преди около месец взех A3 8L автомат 1997 1.6 бензин за втора кола.

Има климатроник, но компресора не се включва.

Заредих системата с фреон, проверих бушоните, смених управляващия модул на перките (в него влизат и кабелите за съединителя на компресора) - не се включва пущината и това е. Перките не тръгват и компресора не се завърта.

При принудително подаване на 12 волта към котвата компресора зацепва и почва да прави студено.

Температурата на таблото от датчика в бронята е коректно. Температурата на охлаждащата течност също.

В диагностичен режим на управлението на първи канал пише .0 - доколкото разбрах това значи че е наред и няма записана грешка.

CutOff кода е също по описание нормален - 7 номер когато е изключен от управлението и 6-ти номер (не помня за какво, но също не беше

фатално).

Единствената грешка, която се записва е за клапата за рециркулация на въздуха. Чувам я да трака от време на време.

До момента съм го пробвал само при външна температура под 18 градуса. Днес беше 14 и сравнително слънчево.

Сигурно има куп други неща, които могат да се проверят.

Ако има колега със същия проблем ще съм благодарен за идеи къде да копая.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще проверя!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сега видях,че и перките не тръгват.Номера на модула,който си сменил съвпада ли с твоя?Преостата проверявали ли сте?Бушоните над акумулатора може да са здрави,но вътре гнездата да са заминали.Наблегни на най-левия,когато си срещу акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора!

Огледах кабелите - изглеждат здрави, а и както споменах, когато подам напрежение директно от акумулатора котвата сработва.

Бушоните при акумулатора са здрави. Най-левия бушон, който отговаря за перките е здрав, пластмасата около леглото е леко стопена.

Номера на контролера е абсолютно еднакъв с този, който свалих. Надписите на пиновете също са еднакви.

Понеже се притесних, че може и когато загрее колата да не се включат перките направих следния тест:

Извадих буксата от датчика за температура на водния радиатор. Има 3 пина. Като ги окъсявам един с друг се включва само едната скорост на перките, предполагам първата защото не са особено шумни.

Теста го правих за кратко и на изгасен двигател. При премахнат гореспоменатия бушон и първата скорост не тръгва, което ме навежда на мисълта че проблема не е от бушоните.

Възможно е и втората скорост да се появи, но на запален двигател.

Не знам на кое казвате пресостат. Предполагам е датчика за високо налягане, който управлява и перките.

При окъсяване на 2 от пиновете на конектора му се включват перките на запален двигател, но котвата на климатика не сработва.

Ако имаше проблем с този пресостат нямаше ли да го изплюе като грешка във ваг-кома?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,бушона е точно за първа степен.Ето това е пресостата.Според мен,ако е нещо по компресора(например бобина),тогава перките ще тръгват,но компресора не.Сигурен ли си,че количеството фреон е достатъчно?presostat.JPG

Редактирано от vlado_tonev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, зареден е машинно. Около половин час траеше процедурата със съответните тестове за вакуум и налягане. Моя датчик е с 4 пина, ако съм се насочил правилно. На схемата в аутодата е даден с един нормално затворен и един нормално отворен контакт. Не знам дали има и друга функция. Утре ще замеря пиновете да видя какво ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да намериш лесно и евтино решението на проблема.Пиши,ако има някакво развитие.Копирам ти малко информация от колегата Стефан във VW форума(дсно няма против)Прочети коментара му,защото е полезен

 

Датчик от тип switch се използва от VAG без значение за климатик или климатроник до 05 месец 99-та година и е с 4 крачета.Има общо два switch-a вътре.Първия отговаря за пускане и спиране на компресора и 1-ва степен на перката.Под 2 бара не пуска нищо,над 30 бара спира системата аварийно (втората опция я махат при датчиците на B5 и А4 и за това компресорите им стават на салата при дефект и спиране на ел.перка).Втория switch следи високото налягане на фреона и командори 2-ра степен на перката.При 17 бара я пуска,при 14-15 я спира.Това е проблем, защото на не много топло време 2-ра степен постоянно тръгва и спира през няма и 1 минута.
При новия датчик,нещата са много задълбочени (започват производство с него от 05 месец 99-та година).Той мери налягането на фреона в реално време (двата крайни пина (1 и 3) са захранване с 12V ,средния пин е сигланен към електрониката.До колкото съм ровил по Аутодата или из нет-а винаги стигам до следното - на 2 пин има "random digital signal" и духам супата.Ако изменяше съпротивление,щеше да го пише по книгите,така че явно е по-хайтек,нали трябва да е сложно и гадно  .Пък и аз се пробвах да меря работещ такъв с мултицет за да видя какво вади като напрежение на средния край спрямо маса при различни налягания ама не ми се получи...показваше една постоянна стойност без да я мени въобще,а налягането се променяше на живите данни на климатроника,както и на манометрите на машината и то значително,нямах осцилоскоп,за да видя какво вади като импулсна поредица и да гледам ширина на импулс ли променя,какво прави точно с промяната на налягането).Той е такъв,сложен и по-умен, с няколко цели,които оправдават това да е по-сложен от обикновения switch,ипозлван дълги години, а именно - независимо дали е климатик или климатроник,този датчик дава информация на две устройства - контролера за перките/компресора и моторния компютър.При Голф 4 след 05 месец '99 година контролера за перките и компресора е цял втори компютър и има много акъл вътре  .Той решава дали и кога да тръгват перките,както и компресора.Има си и отделни външни входове,които разрешават или забраняват пускането на компресора,ама за тях по-нататък.
Датчика казва на контролера за климатика (климатроника) дали има достатъчно налягане,за да тръгне компресора и ако вече работи,на какво налягане е фреона,за да знае какви перки да пусне,дали да си седи на 1 или да минава на 2 степен.Тук вече 2 степен тръгва на 18 бара и спира на 12,за да се избегне горе описания ефект от постоянното минаване от 1 на 2 степен и обратно.Ако налягането стане много голямо и мине 28 бара,той гаси компресора аварийно и не го пуска повече до като не се изгаси и запали колата отново (примерно отпадат ел. перки,понеже им изгаря предпазителя или настъпва запушване в системата и компресора развива много високо налягане за много кратко време.Това за горния датчик не е така,понеже е механичен и той спира компресора,после налягането пада под долната стойност (мисля,че беше 26 бара) и той пак задейства компресора и това е безкраен процес,докато нещо не се счупи и системата не загине или не се усетите,че хладното нещо изчезна по някое време и като цъкне компресора,колата не иска да отлепи - при налягане от сорта на 27-8 бара,компресора убива почти напълно двигател 1.8 моно ABS и пистовия ремък успява да прицвили от натоварването   ).
По-интересно е другото нещо,което прави този датчик - подава информация и на моторния компютър,който чете стойностите на датчика и си гледа налягането на фреона,защото колкото е по-високо,толкова повече се натоварва двигателя и му се отнема сериозно количество мощност.Има си сметалка,която гледа какви са оборотите на двигателя и колко е натиснат педала на газта и според това определя дали е удачно да спре компресора,за да може да освободи още мощност на двигателя (примерно той е на 3000 оборота,а педала е натиснат до край,примерно при изпреварване по нанагорнище и в този момент,понеже е 40 градуса,фреона е на 20-тина бара налягане и компресора изсмуква едни 15 коня от двигателя).Ако компютъра осъзнае тази или сходна ситуация, подава сигнал на един от въпросните входове на умния контролер за перките/компресора и той мигновено спира компресора и остава спрян,докато го има сигнала.Когато комп-а реши,че вече може да го пусне отново (отпуснем педала на газта или оборотите се вдигат по-адекватно при подаване на газ,защото сме на равен път вече или сме спрели да изпреварваме и т.н. различни ситуации),спира сигнала към контролера и компресора тръгва отново.Това масово го има за малките мотори (AKL примерно си го има на 100% и съм си играл на него,да го излседвам как работи точно  има го и AZD мисля,че беше кода),за по-големите рядко се слага,за автоматици го има на почти всички двигатели като функция.
Поради причината,че този датчик е вързан към моторния комп. ,той може да се чете през живите данни на компютъра (секция 193 май беше,трябва да видя,имам я записана в сервиза коя точно е за AZD двигател, за другите по спомен е същата) и да се гледа моментното налягане на фреона в системата на климатика.При кола с климатроник освен там,може да се чете и при данните на климатроника при диагностика с VAG-Com. 
Ето и ел. схема на прост климатик след 05.99-та като вкарах малко разяснения кое квадратче какво е всъщност (измъкната е от Аутодата 2009,ако някой иска да я разглежда цялата подробно):

 

 

untitled.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Много полезна информация. Надявам се моя да е от най-старите. С 4 пина, но само с два ключа вътре. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес изкарах буксата на пресостата. Понеже не знам кой пин кой е мерих наред всеки със всеки. Никъде нямаше късо. Само между два от пиновете имаше някакво странно съпротивление от 210 ома, а това не е късо, което се предполага, че трябва да има при нормално затворен контакт.

Пресостата е с номер 1H0 959 139B. Не успях да намеря принципната му схема.

По долу е схемата от аутодата. Датчика на схемата е с номер S341.

Говорих днес с колега запознат с монтажа на тези датчици. Според него не е проблем да се демонтира на пълна система. Под него имало клапан, който при демонтажа запушвал системата да не изтича фреона.

Цената му не е високо, в нета излизат от 18 лв нагоре. Мисля да го поръчам и да пробвам.

 

shema.jpg

Редактирано от Ahileus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е,при демонтажа на пресостата,най-много 20 грама фреон да излезнат.Сподели утре какво е станало след смяната му.Стискам палци в него да се окаже разковничето.УСПЕХ:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.03.2017 г. at 20:28, Ahileus написа:

Днес изкарах буксата на пресостата. Понеже не знам кой пин кой е мерих наред всеки със всеки. Никъде нямаше късо. Само между два от пиновете имаше някакво странно съпротивление от 210 ома, а това не е късо, което се предполага, че трябва да има при нормално затворен контакт.

Пресостата е с номер 1H0 959 139B. Не успях да намеря принципната му схема.

По долу е схемата от аутодата. Датчика на схемата е с номер S341.

Говорих днес с колега запознат с монтажа на тези датчици. Според него не е проблем да се демонтира на пълна система. Под него имало клапан, който при демонтажа запушвал системата да не изтича фреона.

Цената му не е високо, в нета излизат от 18 лв нагоре. Мисля да го поръчам и да пробвам.

 

shema.jpg

Здравей колега датчика (пресостата)с четири пина можеш да го провериш като му извадиш буксата и я дадеш на късо 2 те срещуположни включват първа степен на перката и компресора а другата двойка включва втора степен на перките.Ако не стане нищо провери и температурния датчик на снимката която ти пращам той е с 2 пина даваш и тях на късо.Също така около скоростите има една букса с 4 пина тя отива към компресора.

r-800-600-audi-a3-1-8-gaz-benzin.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото! Забелязах, че на схемата с S151 е даден и температурния датчик. И то отново като нормално затворен контакт. Ще погледна в Autodata как се проверява. Бях го изключил понеже показанието на температурата на водата на таблото е нормално.

Поръчах пресостата. През почивните дни ще го сменя или преди това ако намеря време и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вадиш буксата на датчика и я даваш на късо иначе за температурата на водата е датчика с 4 пина 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко смених и пресостата. Същата работа. Не се включва компресора.

На запалена кола окъсих 2 по 2 - 1ви и 2-ри, 3-ти и 4-ти крак. Включва се само втората степен на перките.

Първа скорост на перките и компресора - не.

Продължава да си дава грешка за една от клапите:

15.3 Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен

Това беше записано на първи канал на самодиагностиката.

На изходящите тестове отново не се задействат перките на радиатора и съединителя на компресора.

Дяволска работа. :)

 

Не се загледах много, но видях че се следят поне 3 температури в купето заедно с индикация за слънчева осветеност от датчика на таблото. Едната от температурите я даваше 0. Може ли тя да бърка цялата работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами напълно възможно е тази температура да не позволява да тръгне компресора.Но по-вероятно имаш проблем с модула.Щом и на output tests не ти тръгва първа скорост.Колегат ти е казал да обърнеш внимание на буксата преди въпросния модул над скоростите.Кое показание е 0,на коя температура?

Бих те посъветвал отново да обърнеш внимание на бушона 

Редактирано от vlado_tonev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път мерих всички бушони наред. 

Изкарахме буксата към компресора и закачихме лампа - нищо. 

На изходящите тестове не сработва съединителя, първа скорост на перките, вентилатора за обдухване на темп. датчик в таблото и записва грешка 15.3 за едната от клапите. Днес за по-сигурно може да тествам направо с нови температурни датчици и ще обърна малко повече внимание на температурите, които се следят в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразрових се и намерих доста информация относно диагностиката на HVAC - а.

Температурата, която я отчита 0 се отнася за температурата на въздуха преминаваща през централните отвори на вентилацията.

Оказва се, че за моя модел такъв датчик няма инсталиран. Инсталират го на по-нови модели.

Всички тестове на системата се правят след задължително преминаване през Basic Settings на контролера.

При мен това не може да стане, понеже едната от клапите постоянно дава грешка.

Ще трябва да разглобя таблото, да я намеря коя е и евентуално да и почистя потенциометъра и да я вкарам в действие.

После проверка на кодирането, Basic Settings, и след това задължителна проверка на сигнала, който се подава от управлението към комбинирания контролер на перките и съединителя на климатика.

За моя радост намерих информация как става и тази процедура.

Ако всичко това успея да го направя и не постигна успех, то тогава остава да има проблем в самото управление.

Ще продължа да ровя и относно температурните датчици на антифриза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

   След като смених пресостата, чак днес го замерих. Показва както е показано на схемата - 1-ви и 2-ри крак нормално на късо, 3-ти и 4-ти отворени.

   Относно синия температурен датчик именуван S151 на схемата, а по WorkShop manual се води F14, намиращ се на тръбата на антифриза:

  По схема го дават пак като ключ. Нормално затворен. Взех нов такъв датчик, чието съпротивление при стайна температура е около 2,8 к. ома. При нагряване си променя съпротивлението към по-ниска стойност. Нагрях го с горещ въздух и падна до около 400 ома при положение при което да не мога да си задържа ръката на него.

  Замерих и поставения в колата датчик. На леко топъл антифриз показва 2,4 к. ома. Предполагам, че и неговата функция ще е същата.

  Ако трябва да е просто термо ключ - при ниска температура да е затворен а при висока отворен, защо по дяволите са сложили термозависимо съпротивление, което работи по точно обратния начин? Да не би да има друг датчик за тук?

Редактирано от Ahileus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След десетки замервания и тестове накрая щастлива развръзка. Оказа се, че на мястото на S151 (F14) са поставили термозависимо съпротивление, както писах по-горе, а трябва да е просто термоключ, който при ниска температура да е нормално затворен а при над 118 градуса да изключва веригата активираща компресора.

Както ме посъветва колегата arsenal88 окъсих конектора на датчика и всичко тръгна.

Сега остава да намеря правилния датчик.

Благодаря за съветите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото беше, че ме достраша още в началото да окъся този датчик. Викам си, той германеца не го е сложил от сърбел по г--а това температурно зависимо съпротивление.

Наложи се да направя всички 12 ел. замервания по WorkShopa, да отворя контролера с релетата за да го тествам и разбера как работи, да гледам схемата като голям камък, да мина през всички тълкувания на показанията от VAG-COM,   та чак тогава да разбера, че през съпротивление реле няма как да сработи :).

Поне научих нови неща. Намерих и правилния датчик - термо шалтер на 119 градуса. Довечера ще го монтирам и съм готов за жегите :).

Благодаря отново!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

колеги и аз имам проблем с климатроника:

пускам го , върви няма проблеми , духа хубаво студено , но щом го пусна цялата кола се тресе , гласа и се разваля и гледа да угасне :@

един френд ми разправя ,че е заради свещите , неможело да идва хубаво ток и като я товаря с климатроника , колата едвам работи.

според вас възможно ли е това заради свещите?

благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, кой е този проблемния датчик за който говориш? В смисъл къде се намира? Аз също имам проблем с непускане на компресора. При мен миналото лято си бачкаше, преди зимата свалях табло за клапите, после не съм пълнил системата и това лято я напълнихме наново обаче не пуска компресора. Колата е дизел, но датчика сигурно е същия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Здравейте колеги имам следния проблем с климатика, на самия компресор идва напрежение 8-9 волта и компресора не иска да залепи шайбата автомобила е ауди а3 8л 1.9TDI 110 коня ако някой може да помогне ще съм много благодарен 

Благодаря предварително....

Редактирано от Danielgeorgiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...