Jump to content

Смена биелни и основни лагери


martin_ganev

Recommended Posts

Здравейте колеги, след дълги премеждия и смяна на масло,филтри,датчици и мерене на налягането на маслото отново ми светва лампата за маслото.Чува се 3 пъте зумера и лампата премигва.Това се случва на загрял мотор на ниски обороти поне така мисля за оборотите.Мисля да сменя основни и биелни лагери.Някакви съвети и препоръки?Предполагам че не е от маслената помпа понеже ако беше помпата нещо щеше да има проблем и на студен мотор.

Възможно ли е смяната на основни и биелни лагери само чрез махане на картера без махане на коляновия вал?

Някой който го е правил нека сподели малко опит.

Колата е Ауди А6 Ц5 1.8Т quattro с код на мотора AEB или APU-докиментално

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като смъкнеш картера огледай цедката на маслената помпа ( на 1.8Т се случва да се задръсти). Ако се стигне до лагери, гаден е последния( към скоростната кутия)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Непременно ще я огледам помпата.Един познат ми каза днес че заради този лагер който е до кутията си е преправял някакъв камък за да го смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да знаеш че цената на биелните лагери за този мотор е около 200 лв. Едната черупка е усилена.  Не рискувай да слагаш обикновени от 30 лв комплекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да и гледаш на помпата. Единствено ако има някъде място да се закачи на стенд или нещо такова за да и се измери дебита. Ако някой знае такова място нека каже че имам една за тест.

Цетката 100% е запушена с гняс. 

Лагерите ги погледни , но ако от скоро ти го прави тоя номер мисля че ще са ок

П.П на право не мога да си обясня кой малоумен инжинер е измислил тази индикация да се включва по пози начин

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от скоро имам колата и нз от кога го прави.При огледа нямаше проблем но след изминаване на 70км пробег се почна.

За лагерите и аз се чудя защо и на мен ми излизат два вида лагери и наистена единия вид е около 200лв а другия около 40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори картера, може да не са заминали лагерите. Почва се от цеДка, помпа и тогава лагери. При мен имаше скъсан болт на една от петите на коляновия вал и от там губеше налягане като позагрее мотора, студен нямаше драма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е нов внос едва ще има проблем,  като са я видяли червената лейка да свети и на пазара.  Че и аз като теб датчици табла филтри, и накрая отворих картера и нещата се изясниха. 

Сложих си легери от 50лв и съм вече 40к км с тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен проблема се явява само когато загрее колата.Ще се отваря картера та да видим кво ще излезе.Само да я регистрирам че още не съм я регистрирал още.А колко парички излиза трудът за смяната на лагерите?Само труд ме интересува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като е студена няма да го прави че маслото е "гъсто''. Иначе за труд нямам представа , че аз сам си я оправям. Не е трудна процедурата.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Как се проверяват лагерите дали са заминали?Мисля да я отварям сам с един приятел че поне знам какво правим и няма да си оставим ръцете.Маслената помпа ще я смена направо цялата а за лагерите достатачно ли е да смъкнем по един основен и по един биелен лагер да видим как са или трябва да се смъкнат всички и да се видят така как са?

Дано ни остане време тази събота и неделя да я видим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, martin_ganev написа:

Как се проверяват лагерите дали са заминали?Мисля да я отварям сам с един приятел че поне знам какво правим и няма да си оставим ръцете.Маслената помпа ще я смена направо цялата а за лагерите достатачно ли е да смъкнем по един основен и по един биелен лагер да видим как са или трябва да се смъкнат всички и да се видят така как са?

Дано ни остане време тази събота и неделя да я видим.

Като ги свалиш и ще ги познаеш, дори и да не разбираш. По вала също се познава. Гледаш циментацията на лагерите .Не трябва да има черти по шийките на вала и лагерите. 

 

ПП не мога да разбера защо не ми дава да качвам снимки...?!?

Редактирано от Момо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е че мой роднина майстор който е доста вещ в занаята ме убеждава че щом нямам тропане в мотора да не пипам лагерите а да сменя само помпата Как мислите вие?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така и така отварям картера ще смъкна някалко лагера да видя и ще реша тогава.Днес още един познат с такъв проблем с 1.8Т.

Нещо е изтървано заводско тука ми се струва ,както мазането на. 2.5tdi.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смъкваш картера,слагаш си показалеца на едната гайка на биелата,палеца на другата. Започваш да въртиш  ръката си наляво-надясно,ако има някакъв луфт,са за смяна. Нормално е да имат аксиален луфт,като се движиш ръката по дължината на коляновия вал

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде да я върна той на 300км от мен .Пък и вече е регистрирана и тн иначе не е лоша колата само това да се оправи.Така като се ровя и чета то всяка втора кола 1.8Т е с този проблем.Сбъркана работа.

 

п.п.Някой знае ли при смъкване на картера трябва ли да се смъква магарето или не е нужно?Има ли някакви трикове при смъкването на картера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магарето се отхлабва и мотора се повдига отгоре за да махнеш картера. Може и направо да се свали магарето ама е повече разправия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега ,надявам се тия дни да ми остане време и да свърша и това.Ще пиша какво е станало и ще снимам да видим в какво състоянсие е помпата .Весели празници на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 31.03.2017 г. at 20:21, martin_ganev написа:

мерене на налягането на маслото

 

Колко бара показа уреда и по принцип на колко трябва да работи двигателя 

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На студен мотор показва 4 бара налягане, когато загрее спада до 1,2-1,4 бара на ниски обороти.Датчика сработва от 1.2-1.8 бара.

Нз точно колко трябва да е налягането на топъл мотор на ниски обороти.

Иначе на обороти на студен мотор отива и над 5 към 6 бара, а на топъл отива към 4 бара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...