Jump to content

EGR - силно омасляване


калоян94

Recommended Posts

Здравейте, карам ауди А3 131 2001, от няколко месаца забелязвам, че всяка сутрин има по няколко капки масло на земята, погледнах турбото и то беше много  омаслено (егр-а също), ходих в два сервиза в Пловдив и на двете места казват, че турбото е за оправяне, отидох и при трети човек, който доста разбира каза, че егр - а  е за смяна и няма да има теч от него и следователно да се омслява турбото, което се намира точно под егр-а ,  някой да даде съвет какво да правя, да го сменям ли или да рециклирам турбото, не знам и аз много се изнервям с тая каруца ... 

Редактирано от калоян94
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом ЕГР-а е омаслен значи така или иначе е за ремонт(чистене,смяна,затапване). Оправи първо него и след това ще си покаже дали и тубото е за ремонт. Турбината свири ли? Дава ли някакви грешки или странни стойности при диагностика?

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Според мен най-добре е да направиш следното:

 

1. Изчисти EGR-a.

2. Изчисти турбото.

3. Покарай малко.

4. Погледни откъде омаслява.

 

А) Ако е EGR-a, заменяш с нов или го затапваш/изолираш (ти сам ще прецениш кое).

Б) Ако е от турбото - ремонтираш

Г) Ако е от двете, виж А+Б

 

Успех.

Редактирано от Rotkod
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, manoleo написа:

Ами щом ЕГР-а е омаслен значи така или иначе е за ремонт(чистене,смяна,затапване). Оправи първо него и след това ще си покаже дали и тубото е за ремонт. Турбината свири ли? Дава ли някакви грешки или странни стойности при диагностика?

Диагностика не съм правил, турбото си работи добре, чува се само звука на изпусквателния клапан, защото май катализатора ми е заминал 

Преди 2 часа, Rotkod написа:

Здравей,

Според мен най-добре е да направиш следното:

 

1. Изчисти EGR-a.

2. Изчисти турбото.

3. Покарай малко.

4. Погледни откъде омаслява.

 

А) Ако е EGR-a, заменяш с нов или го затапваш/изолираш (ти сам ще прецениш кое).

Б) Ако е от турбото - ремонтираш

Г) Ако е от двете, виж А+Б

 

Успех.

Днес точно това направих, измиха ми двигателя и след 10 километра проверихме и пак имаше доста масло от егр-а 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същата А3-ка допреди 1 година. И моята нямаше катализатор, но клапана започна да се чува чак когато турбината тръгна да умира. Не даваше никакви грешки, но като разглобиха турбото в един сервиз ми казаха че има и радиален и аксиален луфт. 

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола искам да отбележа, че това турбо е с променлива геометрия и няма изпускателен клапан. Също така виенето при разтоварване може да се чува по много причини. При мен се чуваше силно, когато имах голям теч по турбо пътищата и като го оправих утихна.

За да тече масло от ЕГР, трябват 2 условия:

1. Маслото да идва отнякъде

2. ЕГР-а да го изпуска отнякъде

Количествата, които ти описваш, според мен могат да дойдат единствено от турбото. Чистенето е добра идея и наистина може да спре да тече от самия ЕГР, но тогава просто ще влиза в двигателя и няма да го виждаш. Така че трябва да разбереш откъде идва маслото, откъде изтича вече очевидно си разбрал. Повече от изписаното дотук не мисля, че може да се направи дистанционно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за написаното. Аз не мисля че ще мога сам да си изчистя всички турбо пътища и самото турбо, просто не ги разбирам нещата толкова много и мисля че тъпото турбо плаче за рециклиране или за ново ... 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисли и не се навивай предварително, а се обърни към някого с необходимата квалификация. И да напишеш развръзката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...