Jump to content

Климатроник не пуска компресора


ole

Recommended Posts

Здравейте колеги. Миналото лято оправих климатика на тройката като смених един спукан маркуч, заредихме системата с фреон, имаше една скъсана жица, която отива до компресора и като я оправих и тръгна, цяло лято се возихме на климатик. Преди зимата обаче свалях цялото парно за да оправя клапите и не съобразих да отида някъде да ми източат фреона и после да го напълнят обратно и общо взето след приключването на ремонта на клапите не беше пълнена системата. Преди 2 дена отидох да я напълнят, сложиха 700гр фреон и 50гр масло обаче пак не пуска компресора. Грешките, които има в модула са следните

Цитат

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
        30-00 - Open or Short to B+
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
        30-00 - Open or Short to B+
01206 - Signal for Duration of Ignition: OFF
        27-10 - Implausible Signal - Intermittent

 

Това G113 моторче го смених няколко пъти и всичките имаха един и същи проблем, сцепено пластмасово колелце вътре, накрая върнах всички, които купих и уж читаво залепих моето колелце и в началото моторчето работеше както трябва, но после явно изпусна и сега не работи. Това е моторчето, което е за рециркулационната клапа + клапата под филтъра. Сензора на таблото трябва да му оправя буксата и да го включа, може ли заради него да не пуска компресора? И последната грешка не я разбирам?

Редактирано от ole
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същия филм направих и аз миналата година. Свалях парното да му облепям клапи и източих фреона във атмосферата. Карах цяла зима на топло без да пълня климатика :) преди месец ходих да го пълня уж и изненада... Компресора се беше прецакал и ми казаха, че се дължало на това, че бил сух през цялото това време. Не знам колко е вярно това, но като гледам в твоя случай е г/д подобен проблема. Обясниха ми, че вариантите на повреда са: или задръстени маркучи някъде по системата или самия компресор е блокаж, а тия системи до колкото знам си имат някакви защити при повреда да не пускат компресора, че може да се самозапали. 
Вариантите ти според мен са да идеш на читав майсотр който си знае работата и да ти огледа 1во инсталацията. После да свали компресора и да погледне и него. Може да ти е запекъл съединителя и от там да не включва ;) успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресора при мен като му се даде + и включва и си духа студено климатика. По някаква причина модула на климатроника не пуска компресора.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, dtrax написа:

Компресора се беше прецакал и ми казаха, че се дължало на това, че бил сух през цялото това време.

Правилно са ти казали хората.Затова трябва да се зареди сиастемата с фреон наново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, без лошо... Като за начало прегледай светлинния датчик който се намира на духалката на предния прозорец. Не знам защо, но този датчик е доста важен за управлението на климатроника. Съдейки по грешките ти, явно не си го включил при свалянето на парното. Друго което мога да ти кажа е, че компресора на климатика не се влиае от състоянието на моторчетата на клапите. Там дори да имаш грешки не би трябвало да имаш драми с включването. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това исках да разбера, дали може да е от светлинния датчик, ще го погледна благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чек да ви вкарам в малко размисли, нощно време как работи климатика?

 

Датчика за оаветеност оказва влияние при управление на потоците въздух при зададено автоматично разпределение, единствено и само тогава.

Ако не е закачен ще го отчете като грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да вкарам малко размисъл, тоя датчик за осветеност влияе на абсолютно всичко, свързано с работата на климатроника - сила на духане, посока на духане, температура на въздуха. Идеята му е климатроника да компенсира като те грее слънцето. Общо взето като не е свързан половината от възможностите на климатроника са осакатени.

Относно това защо не го пуска, единия от каналите във вагком показва при последните няколко заявки за пускане на компресора дали е имало причина да не бъде пуснат и каква е тя. Може да започнеш от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си фейслифт на 11 канал показва последните 4 причини от ляво надясно и на 1 канал текущата. Ако си преди фейслифт, само на 1 можеш да видиш текущия код. Кодовете:

Code  On/Off  Reason
;   0     On
;   1     Off     A/C Refrigerant High Pressure
;   2     Not Assigned
;   3     Off     A/C Refrigerant Low Presssure
;   4     Not Assigned
;   5     Off     Engine speed less than 300 rpm
;   6     Off     System in ECON mode
;   7     Off     A/C system off because blower speed 0 selected
;   8     Off     Ambient temperature less than 5 C (42 F)
;   9     Not Assigned
;   10    Off     Supply voltage for A/C control (E87) less than 9.5V
;   11    Off     Excessive engine temperature
;   12    Off     ECM or TCM has switched off compressor
;   13    Off     Compressor cut-in lag when Engine RPM > 6000
;   14    Off     A/C Refrigerant high pressure switch has
;                 switched on and off 30 times

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първи канал показва 8/15 като големи цифри и една малка 1-ца. Като 8 и 15 ги менка постоянно.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах да кажа, че става въпрос за първото поле на 1ви канал. И понеже не те разбрах като цяло, може ли пак ясно да кажеш, какво излиза в първото поле на първи канал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

При мен не включваше компресора и перките... Проблема беше в power бушоните които се намират на акумолатора, имаше як нагар на единия и самия бушон не правеше контакт. Оправих го с малко побългаряване :D сложих малки метални пластинки в гнездото на нагорялия бушон и те така проблема изчезна... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рискуваш да има фойерверки и сериозни щети следващия път като се прецака нещо. По-добре си намери правилния качествен бушон и го сложи на мястото му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

@Buddah  сега виждам, че си писал... Аз не съм заменил бушона с пластинки :) просто гнездото където се слага бушона беше нагоряло и самия бушон не правеше контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...