Jump to content

Премахване на EVAP Purge canister на 2.0 ALT


sweetlioo

Recommended Posts

Колеги, някой има ли идея как може да се премахне или изключи EVAP Purge canister клапана? Понякога ми дава грешка от клапана и май ми ебава и работата на колата. По скоро не искам да я ремонтирам системата, а да я деактивирам, ако е възможно, чрез VAGCOM, или да направя байпас/изолиране, както картерната вентилация.

В момента съм извел въпросната вентилация под калника, като при ALT клапана е на капака на клапаните и вакуума, който отива след дросела си е там. Ефекта от него е да се получи лек вакуум в двигателя, така че да държи капачката за масло на място, а не да подскача, когато е развита. Ако махна въпросния вакуум, капачката моментално почва да подскача а двигателя става по-шумен. 

Тук идва въпроса, има ли връзка с EVAP клапана, защото потока от него отива към същото място където отива и картерната вентилация? Вторият въпрос е, края на клапана за картерната вентилация, който отива към тръбата преди дросела, подава въздух към въпросния клапан, или засмуква въздух от него? Как влияе на работата на колата и ако се сложи кеч кен има ли ефект?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя клапан ти "смуче" пАрите от резервоара, не е много добра идея да се махне.

Иначе го вадиш от маркучите, затапваш ги, като го оставяш включен на буксата, да не дава грешка и това е.

По тая система нищо не можеш да "активираш/деактивираш" софтуерно.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом може да се тества през Basic Setings, не значи ли че може да се изключи или ограничи?

То е ясно за ваденето от маркуча и затапването, но мен ме интересува малко повече, как ще повлияе това на колата и ще набие ли някаква грешка за смесите? 

И защо не е добра идея да се махне? Какво точно имаш предвид, че ще стане? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично на мен ми се е случвало, при много горещо време лятото, неработещ клапан (блокирал затворен) и прясно напълнен догоре резервоар, от гърловината да изтича бензин. По принцип не би трябвало да стане така, защото някъде системата има аварийна вентилация, но явно при мен е била неработеща.

Това че го тестваш, не означава, че задължително може и да го манипулираш по някакъв начин.

Келеша (Бог да го прости!) в един разговор преди време, ми обясняваше как този клапан участва в смесообразуването и как не е добра идея да се изолира. Същото нещо съм чувал и от друг мапер.

Нямам идея при тоя двигател как е, пробвай разни варианти и ще видиш дават ли грешки, или не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малкото информация която прочетох относно този клапан, в която и да е конфигурация на двигател е, че в определен работен режим, влияе върху смесообразуването, но реално ако смуче чист въздух, а не пари, дали ще е същият ефекта за сместа? При мен дава грешка от него Incorrect flow, което не знам точно какво означава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма как да е една и съща сместа, когато добави бензинови пари и когато добави чист въздух.

По принцип мисля, че на някакви интервали отваря тоя клапан, а не постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как ще се отрази на работата на двигателя и може ли да бърка и газовата от тоя клапан. Общо взето не съм напълно наясно как работи системата, и как може да стане по-добре, с нея или без. 
Трябва ми някой по-наясно с нещата, защото не е толкова елементарно а и явно е от особенно значение за поведението на колата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че може да бърка работата на газ, ако буха бензинови пари когато не трябва ще бърка сместа.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, май ме съмнява сериозно тая гад вече. А ако затапя след клапана, а самия клапан си го оставя включен, какво би следвало да се получи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да предположа ли какво ще стане, след като ЗАПОрИРАШ клапана:

Тоя клапан, както са ти казали има функция за смесообразуването, Намалява влиянието на атмосферното налягане и предпазва резервоара от навлизане на боклуци и конденз(посредством филтъра в канистера).

След като го изолираш. колата ти ще почне да работи различно в зависимост  от надморската височина и атмосферното налягане, като за капак, ще ти ветрее бензина, щото там не е само една фракция(октан), от навлезлия кислород в резерварЯ, почва пасивно окисление и стареене на бензина. Почва лекото отделяне на смоли(който е имал газова и е спирал помпата в резервоара знае за какво става дума) (бели налепи). За краен подарък ще почне да трупа и конденз от температурната промяна и постоянно циркулиращия въздух(подобно на стъклата сутрин).

Всичко това го знам от едно друго място,...казва се училище. ;) Пък кой е прост( както беше писал в една друга тема)...сам си вади заключение.

И още нещо, мисля, че няма аварийна вентилация, разчита се на клапаните в канистера да отварят и затварят когато е нужно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност е по-добър варианта с кеч-кен от колкото да ги пускаш в навън.

Sent from my SM-J730F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Оп, малко да освежа темата. Смених EVAP клапана миналата седмица. Вече няма ядове с тази система. НО почна да ми дава грешка с катализатора.

Обаче, забелязах друго. Преди да вържа вакуума който идва след дросела, към suction jet pump, която разпределя между серво и клапана на картерната, самата вентилация издишаше през тръбата която съм отвел под калника. След като свързах вакуума от suction jet pump, миналия месец, колата заработи малко по-добре, за кратко, дойде вакуум в капачката за маслото, но тази вечер обърнах внимание, че вместо да духа през тръбата под калника, вече дърпа въздух от там, когато работи двигателя и като затапя с длан, става лек вакуум. 

Какво се е объркало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Вентилацията на резервоара отвежда парите в канистър филтъра. При подаване на газ клапана отваря ( при определен режим на работа) и вкарва (натрупаните в канистър филтъра) бензинови пари за изгаряне във всмукателния колектор и към въздуха засмукван от турбината. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...