Jump to content

Трудно достигане на работна темперетура на 2,0 TFSI


Ванич

Recommended Posts

Здравейте,

ако някой се е сблъскал с подобен проблем да сподели....много трудно ми достига работна темперетура двигателят. Сменен е термостата, направихме и диагностика в сервиза на колко градуса отваря и всичко си е наред, но когато изкарам колата на пътя особено ако са по-ниски темперетурите навън, и трябва много време за да загрее, а след това намаля ли темпото веднага термостатът пада на средата, т.е. темперетурата пада на 60-70 градуса. Проверяахме за течове - няма. Ако я карам в обороти и наспъпвам здраво - загрява бързо, но ако си карам нормално градско без да й давам газ - парното ще го усетя чак след 30 мин. Някой ако има идея как може да се реши проблема - да сподели. Благодаря

Link to comment
Share on other sites

http://www.audi-sport.net/xf/threads/2-0-tfsi-temp-gauge-low-reading.199956/#post-2075882

 

Тука конкретно се казва , че колата е с три термостата. Сменяйки само главният не решавало проблемът. Не знам в твоят конкретен случай колко термостата са и кой трябва да се смени.

Link to comment
Share on other sites

Благодаря за съвета. Двигателят ми е същият като на Golf GTI, значи и аз имам 3 термостата, но за съжаление това явно не са го знаели в сервиза, в който сменихме основния и затова проблема си остана. Сега ще видя да сменя и другите два.

Link to comment
Share on other sites

Ами тогава още един съвет - смени сервиза . Не си оставяй автомобилът при хора , които не знаят какво да правят. И един въпрос , че ми е доста любопитно. Ти имаш ли "типичният" за този двигател проблем с горенето на масло????

Link to comment
Share on other sites

Само не разбрах и ръчката ли има термостат за трансмисията? Няма логика да има но все пак...:nixweiss:

venomcorp моята не го харчи въпреки че я имам от скоро но пък се кара градско и на къси разстояния за сега е добре. Проблема не беше ли по-широко разпространен във вариянта 211 к.с. ?

Link to comment
Share on other sites

Би трябвало да е само при DSG-то. Иначе този двигател си калпав до безобразие . Става читав едва след тотал рециклаж.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Ванич said:

ако някой се е сблъскал с подобен проблем да сподели....

Аз съм се сблъсквал със същия проблем. Но продадох колата преди да сменя термостата.

Новият собственик си я кара така вече втора година. Моята кола беше от Неапол и имам съмнение, че фабрично е с друг термостат.

Link to comment
Share on other sites

То принципно няма ядове да се кара така. Но разходът ще си е завишен, а не това е смисълът в tfsi технологията.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Преди 10 часа, venomcorp написа:

Иначе този двигател си калпав до безобразие . Става читав едва след тотал рециклаж.

Чак пък.....

Link to comment
Share on other sites

Ами двигателят е АХХ и незнам да ли е калпав или не, но преди да закупя колата изчетох където каквото можах и от многото коментари бях останал с негативно очакване към него и това горене на масло, а в крайна сметка се оказа, че това въобще не е истина или просто на хората с такъв проблем автомобилите са "нов внос, перфектни, на 150 000 км, от първи собственик в северна Италия". Като разбира се с тези си думи не искам да обидя или засегна никого !!! 

Относно въпроса - въпреки, че досега съм я пробал с два вида вискозитет на маслото "лятно"-5W50 и "зимно"-0W30 не гори масло в количествата, който съм чел, че горяло. На 0W30 за целия експоатационен период съм долял 200-250 гр. масло.

А за по-трудното загряване се порових още малко по някои чужди форуми и това е причината - че има два мънички термостата - към турбото и DSG-то.

Link to comment
Share on other sites

То и при 1.6 fsi термостатите са два. Нормално е повечеро майстори да не го знаят това. Все пак fsi-то за тях е нова технология. Иначе всяка гледана кола си е ок, просто си извадил късмет както казваш че твоята е именно такава. А този двигател пипне ли се мъничко става още по-приятен за каране....както се казва караш с усмивка на лицето.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

AXX НЯМА драми с разход на масло не е редно да му се слага етикет 

Има "проблеми" със задръстени или тотал щета маслени помпи и цедки в следствие на лонг-лайф интервали на обслужване. Разтегнати вериги м/валове и cam follower на бензинова помпа това е! 

Ако се кара с правилните масла на интервали до 8000 и се ползват истински engine flush-ове м/у смените на дали ще реве някой от друго освен разход на гориво.  Изключително приятен за каране дори сток. 

При мен също ако има разход той е в рамки до 200-300гр. Обслужва се само с Amsoil и Red Line от същите са и промивките...

Link to comment
Share on other sites

преди 27 минути, Misho 82 написа:

AXX НЯМА драми с разход на масло не е редно да му се слага етикет 

Да, и аз когато проучвах с какъв двигател да е А3-ката стигнах до това заключение, че въпреки по-старата година на производство е по-добре да е АХХ. И да - промивка преди смяна на масло и с по-нисък вискозитет, за да няма проблеми с циркулацията - и това е, няма драми. 

А за разхода на гориво - ако не се напъвам да съм винаги пръв по сфетофари и карам нормално си е направо нищожен за автомобил с подобно тегло, мощност и автоматична скоростна кутия, поне мен ме удовлетворява напълно.

Link to comment
Share on other sites

Преди 4 часа, venomcorp написа:

Иначе всяка гледана кола си е ок....

След смяна на доста автомобили и марки и аз стигнах до това заключение - марката не е от значение, когато говорим за вече употребявани автомобили, а потдръжката на конкретната машина.

Поздрави

Link to comment
Share on other sites

Преди 8 часа, Misho 82 написа:

Обслужва се само с Amsoil и Red Line от същите са и промивките...

След тези промивки няма ли опасност нагарите и мизерията да отиде където не трябва и от там повече главоболия? 

Link to comment
Share on other sites

Зависи ако никога не е правена е възможно макар че нямам такъв случай с нито една кола а съм продал доооста flush-ове на различни марки

Link to comment
Share on other sites

Ами тя е на 92 000 км надявам се да не е нищо страшно вътре въпреки че по книжка е била longlife service.

Препоръка за марка flush?

Link to comment
Share on other sites

Аз съм с 1.6 FSI и попринцип колата ми е така. И 40 минути да работи на място, ако съм пуснал парното, не загрява хич. После като се кара заграява. Ако я оставя на място с работещо парно на макс, пада температурата. Спра ли го, до 1 мин е на 90. Сменил съм термостатите - при мен се сменят заедно с пластмасовото им "легло". 

Пак си го прави.... Преди да ги сменя обаче, в движение над 80 км/ч температурата падаше. Сега вече не го прави.

Link to comment
Share on other sites

Виж не бъркай човека. Това че ти имаш подобен проблем е съвсем друга история. Едва ли сложил оригиналните термостати на първо четене. Отделно без задълбочен преглед от разбиращ майстор няма как да знаеш точно къде ти е проблемът. Тази тема за работната температура е дъвкана многократно- кога , как и защо пада под 90 градуса.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...