Jump to content

Калибриране на резервоар след смяна на табло?


apisabvgd

Recommended Posts

Привет,наложи се смяна на таблото след като оригиналното френско се предаде.Сложих VDO с голям фис,всичко работи нормално и т.н.,само показанията на резервоара не са верни.Какво имам предвид:на буксата на помпата показва в момента 197-200ома,като вляза в таблото с ваг-ком и там показва толкова,само че таблото ги изчислява тези омове като 41 литра,което не е така,а по-скоро трябва да имам според мен около 11-14литра(нз на колко отговарят 200ома).Та ако може някой да даде инфо омове-литри как се съотнасят.И евентуално има ли опция за калибраж на сметките на таблото?Колата е 1.8т куатро!

Намерих тема в която пише в Adaptation на първи канал с резистор на буксата,но на моя първи канал пише error,а на канал 30 имам Tank Sensor,но там стойностите са от 120-136 и местят малко стрелката при промяна,но не е достатъчно!

Много ще съм благодарен на информация и съвет!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук https://www.ttforum.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=250317 намирам информация,че има разлика в отмерването след един период или иначе казано преди определена година повече омове означава по-малко гориво,а след това нещата се обръщат,та дали при мен новото табло не е по другата схема и реално вместо да пада горивото на таблото,то се вдига с намаляването на бензина в резервоара.Ще му сложа някакви съпротивления на буксата за тест да видя на къде се мърда стрелката спрямо тях.Има ли начин за обръщане според вас без да сменям пак табло или нивомери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

току що проверих при мен как е. излиза ми 27L - 174 ohms това може би означава че 1 литър съответства на около 6ома

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси за инфото,въпроса е при теб като падат литрите омовете растат ли или и те падат?

ПС: А куатро ли е колата?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей да се занимаваш с глупости!!! Jaeger-a с който си бил ти е размътил представите правилно отчитане на горивото. По това което чета, проблем НЯМАШ. И сега за да не ми заспориш излишно, ще ти кажа как отчита таблото на А3. 47 Ома е при празен резервоар, на всеки 1 Ом покачване, отговаря 1/4 литър гориво. Или иначе казано, на всеки литър гориво, 4 Ома. На теб в момента ти показва 200 Ома. Това са (40 литра х 4 Ома) + 47 Ома = приблизително 200 Ома. 

Ако си толкова луд и държиш да се заиграеш с перфектната за твойта кола калибрация, заповядай при мен. Ще наливаш от празен резервоар литър по литър, аз ще записвам точните съпротивления и ще ти коригирам таблицата в таблото по тях. Така ще имаш перфектното отчитане ;) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това хубаво,дано е така,ама съм на 150% сигурен,че аз няма как да имам 40литра бензин в резервоара :)

Сипал съм на резерва последния път преди седмица 12 литра някъде демек и да не е изгорило нищо пак не повече от 19 литра има вътре,освен старото табло което го смених заради лоши връзки и от време на време ми присвяткаше цялото осветление по таблото като дискотека да не е отчитало правилно много дълъг период и да си мисля,че нямам и сега да се получава тая разлика.

А кажете как най-лесно да източа резервоара та да съм сигурен какво става!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек, не се занимавай с глупости. Преди 3 месеца поправих табло Jaeger, което имаше проблем с температурата и горивото. 3 дни след ремонта, човекът дойде и заяви ме има проблем с отчитането на горивото. Не можело да е с пърен резервоар. Да, ама не. Беше си с пърен резервоар, просто до тогава не е знаел, че има гориво. И ти така се филмираш, заради грешните показания на старото ти табло. 

 

А за източването, най-лесно е да махнеш помпата в резервоара и с маркуч да изтеглиш горивото.

 

Но, пак ти казвам, занимаваш се с ГЛУПОСТИ. Ненужно се филмираш!!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнителна информация:след няколко дни каране,нещо ми светваше резервата необяснимо дори след като сипя бензин.Влизам с ваг и гледам че записало грешка от сорта на Fuel Level Sensor Short B+ 

Мерих кабелите,няма късо на тях,остава някъде в таблото да прави късо,при опит за триене на грешката,не може да се изтрие.А докато си карам и по едно време резервата гасне и стрелката се вдига над половината и по някое време отива на макс!При следващо палене пак свети резерва и гледам таблото отчита 411ома и 0 литра,меря на конектора на помпата там 520ома :hilezh:

Нямам идея какво става,май са се събрали няколко проблема(нивомер,табло) и бог знае още какво!

Ще събера още известно време данни и май ще трябва да посетя някой да оправи бакиите!

Колега @bsdnikolov ,като четеш занимава ли ти се :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нова информация,сложих един резистор 120 ома на конектора при помпата,таблото го закова на 119 и 15литра точно.Ще покарам с него да видя дали ще има някакви аномалии от самото табло,като падане и качване за да изолирам все пак нещо.

Само нещо пак се обърках уж трябваше с по-малкото съпротивление да има повече гориво,па то има по-малко за таблото.При 200ома смяташе 40литра,сега при 120-15литра.А пък при 400ома-0литра.

Както и да е ще покарам и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

400 Ома е извън границата и се счита за повредена кошницата.

Преди 9 часа, apisabvgd написа:

Само нещо пак се обърках уж трябваше с по-малкото съпротивление да има повече гориво,

Точно обратното. Ти не прочете ли това:

На 7/15/2018 at 11:09, bsdnikolov написа:

И сега за да не ми заспориш излишно, ще ти кажа как отчита таблото на А3. 47 Ома е при празен резервоар, на всеки 1 Ом покачване, отговаря 1/4 литър гориво. Или иначе казано, на всеки литър гориво, 4 Ома. На теб в момента ти показва 200 Ома. Това са (40 литра х 4 Ома) + 47 Ома = приблизително 200 Ома.

Май изобщо не четеш какво се пише, а го караш на фантазия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почва да ми става ясно,но явно защото чета много теми и се обърквам до каква степен се препокриват при мен нещата.Сутринта пак карах и колата си седи като за 15 литра,не е мърдала,за сега нещата отиват към нивомерите в резервоара.Ако тази седмица няма аномалии,събота и неделя ще ги извадя и двата и ще видя какво ще ми кажат :)

Мерси за насоките!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Така,финалните резултати касаещи всички,които имат проблеми с променливи показания на таблото.

След няколко часово ровене и мерене,защото все пак толкова си мога :)

Оказа се,че кабелните обувки, с които се защипва платката на нивомера са се разхлабили и не държат хубаво платката от което се получава по-голямо съпротивление(над 1к ом,близо 2к ома).

Решението,което взех е да ги запоя.Капнах им по една точка както се казва тинол и ги запоих за платката-това на нивомера при помпата,на този от другата страна направих същото и резултата е показания на таблото точно колкото и на конекторите на помпата 197 ома или иначе казано 

,оказа се че имам около 40л бензин,което го потвърдих и при отварянето на нивомерите и видях,че си е пълно и в двете половини на резервоара.

Така,че ако някой има проблем с играеща стрелка на таблото за горивото аз първо сложих един резистор 120 ома да се убедя,че таблото е ок,след което беше ясно,че проблема е в нивомерите и той беше в обувките,запоявате ги твърдо за платката и се надявам да е постоянно решение!

 

PS:Колегата @bsdnikolov беше прав,че имам много гориво за което не съм подозирал,просто е показвало резерва заради огромните стойности по време на каране заради лошия контакт с платките на нивомерите.

Редактирано от apisabvgd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Аз да обновя темата въпреки,че мина доста време.Вчера колата не пожела да запали и се оказа,че нямам бензин :D Таблото,откакто фиксирах кабелите на сондите не играят показанията,но очевидно показва повече гориво от имащото в резервоара,та накратко през цялото това време не съм я оставял на резерва и така си мислех,че имам гориво.Вчера влизам тръгвам да паля,стрелката е точно в момент да светне резервата всеки момент,но все още не свети,въртя,помпата се чува леко по шумно от нормално(по-различно)върти,но няма никой не пали,добре,че си му нямам доверия на таблото,та веднага една туба от близката бензиностанция сипах 5 литра,стрелката си се вдигна още над резервата и колата си запали,помпата си утихна и т.н.На кратко резервата ако е 7литра,таблото ми показва повече с приблизително толкова или малко повече,предвид това,че тя не беше светнала още.Не съм закачал да видя колко ома показва,но след закрепването на кабелите си мислех,че проблема е решен,но е решен до толкова,че не се менят показанията,но отчита повече,рабрах го по трудния начин :),ако някой погледне в темата и даде акъл,ще е супер.

Поздрави! 

Редактирано от apisabvgd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуска ли Output test на стрелките на таблото?

 

Отделно в някой от адаптационните канали на таблото имаш възможност за корекция на данните от нивомера, по подразбиране е 128, а с намаляване или увеличаване на стойностите се промрнят и показанията на стрелката за наличното гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, заповядай да видя на живо за какво става дума. Нека ти проверя кодировката, ако не е от нея да ти дръпна дъмп файла на таблото и да проверя и таблицата за горивото. В краен случай ще ти я пренапиша на ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, apisabvgd написа:

...

 

Преди 3 часа, KCV написа:

Пуска ли Output test на стрелките на таблото?

 

Отделно в някой от адаптационните канали на таблото имаш възможност за корекция на данните от нивомера ...

 

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?3208286-DIY-Adjusting-the-displayed-fuel-gauge-level-with-a-VAG-COM

 

Цитат

STEP 1 - CHECK THE INSTRUMENT CLUSTER FOR ANY INTERNAL ERRORS

1. Turn the car ignition on, but do not start it. Using the VAG-COM, go into the Instrument Cluster control module (-17-) and select OUTPUT TESTS (-03-).
2. Click on the START/NEXT button to initiate a sequence of tests. The first of these tests the sweep and calibration of the analog gauges. The needles for all four gauges (tach, speedo, coolant temp, fuel level) will drop to 0, sweep slowly all the way to their maximum, and then drop down to a calibration position. These positions are:
Tach - 3000 RPMs
Speedo - 62 MPH (100 KPH)
Coolant Temp - 190°F (90°C)
Fuel Level - 1/2 tank
The Bentley CD indicates that if any of these settings in incorrect, then there is an unrepairable error in the instrument cluster and it should be replaced. All of mine are good, except for the fuel level, which displays just under 1/2 tank. This is obviously part of the reason for my incorrect fuel reading, but I'm not going to pay for another cluster just to fix it. Instead, you can use the VAG-COM to fudge the displayed level. biggrin.gif
3. Click the START/NEXT button to cycle through all of the remaining output tests. These tests will check the various warning lights, chimes and LCD displays in the cluster.
4. Keep clicking the START/NEXT button until END comes up, click it once more and then click EXIT to go back to the main menu for the Instrument Cluster control module.

STEP 2 - ADJUSTING THE DISPLAYED FUEL LEVEL
These steps are based on those given in the Bentley CD and are intended to be used after the fuel level sender has been replaced. The proper way to calibrate the fuel gauge to the new sender is to drain the fuel tank, add 7 liters (1.85 gal) of gas, which is the exact amount in the "reserve" tank, and then adjust the fuel gauge needle so that it coincides with the red "reserve" line on the fuel gauge. I wasn't about to go through this, so I filled up my tank and adjusted the needle so that it read full (or as close as I could get it). The VAG-COM allows you to adjust the position of the needle an amount equal to 2 liters of fuel in either direction (+/-) of it's normal factory setting. To do this, do the following:
1. Select ADAPTATION (-10-) on the main screen of the Instrument Cluster control module.
2. In the CHANNEL box, enter 30 and then click on READ. This will display the stored value for the fuel gauge calibration and normally should be 128. You may enter a value from 120 to 136. Each number corresponds to a 1 ohm adjustment of the fuel level sender output and corresponds to 1/4 of a liter. You can use the UP and DOWN buttons to adjust the number while you watch the gauge needle move. If you're doing it the proper way, then adjust the needle until it lines up perfectly with the red mark on the gauge. If you're doing it a different way, like I did, then adjust the needle until it sits where you want it to.
3. Click on SAVE. The new setting is now being used.
That's about it. If you mess something up and want to go back to the original setting, it's 128.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На аутпут всичко си е точно,застават си където трябва,а калибрирането по този начин в адаптейшън е с много малка стъпка реално за отклонението което имам.Едва ли ще се справя и да измисля нещо сам,ще се възползвам от услугите на колегата,само да намеря време.Тоя проблем вече бая време го мъкна,след смяната на това табло общо взето само проблеми,две разходки до Пазарджик за смяната,не го правих аз и въпреки това греда :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо се разхождаш до Пазарджик? Аз съм ти по-близо (София).

 

Я ми напиши номерът на таблото си, аз да ти подготвя чист и проверен дъмп.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна номера и ще пиша(до колкото помня,таблото е един номер,пък дъмп-а му е от друго табло,че с оригиналния светеха някакви несъществуващи проблеми,като налягане на маслото и т.н).

Колкото до Пазарджик,подведох се тука през форума,за колегата там,отидох и си изпатих,та ходих втори път,че леко ми уби таблото :D,та докато намери друго,абе беше отдавна и не ми се връща назад,но като цяло изядох дървото и очевидно продължавам да го ям :)

При първа възможност ще посетя колегата да видим какво е мазалото,но като гледам ще е след празниците колега @bsdnikolov

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай :)

преди 28 минути, apisabvgd написа:

до колкото помня,таблото е един номер,пък дъмп-а му е от друго табло,че с оригиналния светеха някакви несъществуващи проблеми,като налягане на маслото и т.н)

Трябваше още от началото на темата да започнеш с това. Направо ще му налея горивната таблица от оригинален за твоето табло дъмп (имам доста богата колекция от дъмпове за фейсовите 8L).

преди 31 минути, apisabvgd написа:

та ходих втори път,че леко ми уби таблото

Ако все още пазиш и убитото табло, вземи го и него. Предполагам то е било крипто и той се е опитал за манипулира данните директно в EEPROM-а. Ако уцеля дъмп със същия крипто ключ, ще го съживя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи бях творчески настроен и реших да сваля таблицата със стойностите на съпротивленията и отговарящите им литри, директно от живите данни на таблото. За целта на входът за горивото, закачих линеен потенциометър. Ето и изводите. Празен резервоар започва да отчита от 70 ома. От там, 1 литър е 74 ома, 2 литра са 78 ома и т.н. От там и извода, че 1 литър е 4 ома. Но,накъде към 7-мия литър, на по-високата стойност, прескочих през 3 литра. Това означава, че 1 литър е малко под 4 ома. После ще постна таблицата, за да стане по-ясно. Тези замервания направих при кодировка на таблото за стандартен резервоар (55 литра), а както знаем, quattro е с 63 литров резервоар. Промених кодировката и забелязах, че при quattro, 1 литър вече отговаря на около 3,5 ома. Поствам таблицата, че да стане малко по-нагледно. В червено дописах стойностите при quattro.

 

IMG-20190424-185511.jpg

На 7/14/2018 at 19:21, evg_eni написа:

т оку що проверих при мен как е. излиза ми 27L - 174 ohms това може би означава че 1 литър съответства на около 6ома

И при мен по таблица толкова излиза за стандартен резервоар.

 

@apisabvgd, по профила ти виждам, че си quattro. Това означава, че при теб се гледат червените стойности на съпротивлението.

На 7/14/2018 at 17:50, apisabvgd написа:

на буксата на помпата показва в момента 197-200ома,като вляза в таблото с ваг-ком и там показва толкова,само че таблото ги изчислява тези омове като 41 литра

Таблото ти правилно е изчислило количеството гориво, според съпротивлението.

На 7/22/2018 at 0:14, apisabvgd написа:

Нова информация,сложих един резистор 120 ома на конектора при помпата,таблото го закова на 119 и 15литра точно.

И тук стойностите съвпадат. 

Изводът който си правя е, че таблото ти смята литрите спрямо съпротивлението от поплавъка коректно!

 

На 4/16/2019 at 14:05, apisabvgd написа:

Вчера влизам тръгвам да паля,стрелката е точно в момент да светне резервата всеки момент,но все още не свети,въртя,помпата се чува леко по шумно от нормално(по-различно)върти,но няма никой не пали,добре,че си му нямам доверия на таблото,та веднага една туба от близката бензиностанция сипах 5 литра,стрелката си се вдигна още над резервата и колата си запали,помпата си утихна и т.н.На кратко резервата ако е 7литра,таблото ми показва повече с приблизително толкова или малко повече,предвид това,че тя не беше светнала още

И на база на цялата информация, моето лично мнение е, че имаш проблем с поплавъка. Или при презапояването си го изкривил или изместил, или не е за А3. При А6, показанията започват от 40 ома и вървят през 3 ома за литър при стандартния резервоар и 2.5 ома за литър при големия резервоар (например при стандартния: 40 ома = 0 литра в резервоара, 43 ома = 1 литър, 46 ома = 2 литра и т.н.) Ако си с поплавък от А6 например, отчитането ще започне от друго място. 

Та това е анализът ми за сега. Когато се видим, ще го търсиме проблемът. Но, според мен той все пак не е в таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала за труда :flehan:

По това инфо наистина излиза,че отчита точно горивото за куатро,поплавъците и двата са си оригиналните,съответно отчитаха правилно на оригиналното си табло.

Сигурно има възможност нещо аз да не съм ги сложил или поне единия като хората и да не може да падне до нула,но все си мисля,че ги гледах няколко пъти дееба.В понеделник ще монтирам нова предна броня и ако остане време,пак ще ги извадя да видя какво ще стане.Даже трябва да имам възможност да източа всичко и да наливам литър по литър ?

Много благодаря за отделеното време до момента колега,задължен съм ти за съветите и помощта!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...