Jump to content

Мултитроник смяна на масло без машина?


nakata6

Recommended Posts

Здравейте колеги!Нов съм в форума,карам А4 Б8 2.0tdi с двигател CAGA 2008г. Септември и мултитроник тип CVT или безстепенен мисля че го водят,засега нямам ядове с колата но имам познат който работи в porsche Пловдив и го питах за смяната на маслото за автоматика и бях очуден като ми каза че маслото не се сменя с машина,даже в Ауди не го сменят с машина и че даже производителят не го дава с машина,каза че тва с машините било колкото да ти вземат парите.Има ли нещо вярно,макарче би трябвало да му се доверя защото досега колата е обслужвана редовно само в Ауди и са сменяни маслата и засега всичко е ок,дайте мнения моля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доколкото знам на филтъра който сменят има магнити които олавят стружките

Въпросът е дали наистина е излшно да се сменя маслото с машина,както твърдят от Ауди

Редактирано от nakata6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се смени вътрешния филтър, който обира стружките трябва да се отвори кутията... а като си я разтворил цялата машина не ти трябва :)

 

Ако искаш максимален ефект без да разглабяш (без вътрешния филтър) трябва да смениш маслото 2 пъти - веднъж сменяш, караш седмица /две и после сменяш пак. Но така отива много масло...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната на маслото на Мултитроник се извършва без машина, дори и в сервиза на порше разполагат с една система от туба с кранче и маркуч, която се окачва на височина метър и половина и така се получава система от скачени съдове и се прелива ново масло в скоростната кутия.

Процедурата по смяната е елементарна, отвиват се двете пробки (за източване и за наливане на масло), източва се около 4,5 литра масло (то само се източва толкова), след което се налива новото масло (може да се ползва и оригиналната системата от скачени съдове, може и специална шприц помпа да се ползва, а може чрез бутилкитите на маслото - имат система за пълнене), като се наливат се около 3.5 литра, след което трябва да се запали двигателя и да се постави скоростнията лост на позиция "N", и да се долее още около 1 литър масло. По този начин скоростнта кутия е напълнена с масло до нормалното си работно ниво.

 

По описанията по-горе начин се регенерира 60% процента от маслото, ако бъде повторена процедурата - ще бъде регенерирано 80% от маслото, а ако се извърши трета смяна - ще бъде освежено цялото количество масло с ново.

Ако маслото не е сменявано повече от 60-80хил.км. е препоръчително да се извърши смяна на маслото с поне две доливания (т.е. да се регенерира маслото на 80%), а още по-добре ще бъде да се направи пълна регенерация на маслото.

При регенерация с едно доливане ще ти бъде необходимо 4.5литра мсло, като се закупуват 5 литра масло, а при регенерация с две доливания - 9 литра, като се закупуват 9 литра масло, а при регенерация с три доливания -13.5 литра, като се закупуват 14 литра масло.

Икономически, а и технически е най-добре да се извърши регенерация на маслото с две доливания.

При полагане на своевременна грижа за качеството на маслото в кутията, може да не се планира смяна на вътрешен филтър.  

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...