Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги

Преди няколко седмици си взех А4 В5 1998. Радиатора течеше и губеше много вода. Сложих малко червен пипер, та теча намаля. Парното обаче, незнайно защо спря да работи. Смених радиатор, термостат и колата почна да загрява - оказа се, че и водната помпа замина. Вчера смених и нея. Сега температурата на двигателя е нормална, но все още няма парно... Дайте някакви идеи, какво може да съм пропуснал? А, и вече на дисплейчето не ми показва в градуси, а футове - как може да си го направя пак да показва в градуси? Благодаря предварително.

Link to comment
Share on other sites

Какъв червен пипер ве......., малиии.....

Задръстил си радиаторчето на парното, или отпушваш, или сменяш, според повредите и състоянието. Двата маркуча, които влизат в радиатора, трябва да са еднакво горещи, ако не са, запушено.

Не е футове, а фаренхайт.......:steinigung:

Link to comment
Share on other sites

За футовете мога да ти помогна :) задържаш копчето за вентилация и натискаш копчето за температура +

Изпратено от моят GT-I9301I с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Яйце се слага в радиатора бе колеги :D
Zа парното хващай един маркуч от чешмата и промивай обратно на посоката през която минава водата от двигателя,няма вариант да не го промие.

Link to comment
Share on other sites

A така, червен пипер, яйца, лучец по-наситничко нарязан, сиренце да се настърже отгоре, малко магданозец да се нараже и става работата! Какви са тези бабини рецепти? Има си специални добавки за тази цел които няма да задръстят цялата система. Това което се яде и пие не се налива никъде в колата и обратно. Водата е единственото изключение.

Link to comment
Share on other sites

Точно добавките запушват най-качествено.И освен теча най-качествено запушват радиатора на парното,ако са ви излишни 200 и повече лева за труд и ново радиаторче експериментирайте.Яйцето и да не запуши напълно теча,поне ще го намали,а при нужда се измива без проблем с вода под налягане,само че това не го пише във форума.

Edited by Gostrex
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Здравейте и за много години. 
Наскоро и при мен парното замина изведнъж. Преди 2 години имах същия проблем който се реши за две зими с промиване на радиаторчето.
Тази стана така, че след счупена капачка на разширителния съд изхвърли антифриз и раз. съд остана без течност. Смених капачката и налях антифриз. Но след по малко от месец хоп парното изчезна, загря първоначално и после духна хладно.
И се почна в най-големия студ опити за обезвъздушаване от изходящия маркуч. Няма въздух.
Обърнах тръбите за да избута наобратно ако има буклук. Пак нищо.

Та въпроса ми е може ли да има въздушен джоб в радиаторчето. Или си се е запушили просто.
И какво може да е решението. Но без сменяване на радиатор! Сменявал съм на B3, сърцето ме боли като се замисля да го правя същото на B4! То това не е христианско!

Link to comment
Share on other sites

За сменяване не знам, но ти се налага сменяне на радиатор.

Болящото сърДце - нитроглицеринче. 

Вярно тия немци са варвари, никакво хростиянско милосърдие!

(тук не беше ли раздела за В5)

Edited by NIKO
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, NIKO said:

(тук не беше ли раздела за В5)

B5 имах в предвид!

Просто питах дали някой не е стигнал до по-хитро и леко решение.

Имаше някакъв вариант с машинно почистване на радиатора в Дунев, ако някой е пробвал?

Бях пробвал с оцет уж разтварял нали е киселина, не знам дали имаше ефект, с яйца, зехтин и други подправки не ми се пробва :D.

Иначе за смяна на радиатор се убедих, че трябва сам да си го правиш. А пък аз нямам къде особено в тоя бахър.
 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Здравейте от далечна Канада! Зачетох много неща - мнооого полезно! Благодаря на всички!

Жена ми кара A4 quattro, 2.8L -6 цилиндрово малко чудовище.

Бих искал да споделя опит и допълня за промивките на отоплението. Парното спря преди 3 години при външна температура -25С.

Подлудях, търсих информация.....намерих проблема: Запушен топлообменник в купето, а си е студ голям.

Промих го но как: с вода в двете посоки, после с компресор в двете посоки и после го пълня с препарат (CLR), за почистване на котлен камък и други замърсявания в бани кухни и други.

Стои 30 мин. с този препарат и после пак промивки с вода в двете посоки и компресор..Закачам меките тръби обратно и парното идва. И така, всяка есен преди студа.

Сега въпроса: Къде е термостата, че загрява бавно?

Ангел

 

Link to comment
Share on other sites

Едно бързо съветче, не се увличай много-много с тия промивки с кухненските химии, че тия радиаторчета имат интересния навик да се пробиват, а смяната на пробит топлообменник при В5 си е пренаписване на Война и мир.

Нямам идея, къде е термостата при тоя мотор.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Благодаря за съвета, и без това тази кола ми усложни живота вече 8 години и ще гледам да я разкарам! Термостата на този модел( V6 надлъжно разположен) е зад ангренажния ремък, който трябва да се свали и всичко по книгата.....цялата предница долу.........ужасно трудно са го измислили. Трудно за мен, аз не съм автомеханик но неволята ме учи.

Поздрави!

Ангел

Edited by ludgidiya
Forgot a word
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...