Jump to content

Audi 80 B4 2.0 90hp ABT 96г - проблем с обороти на празен ход


Recommended Posts

Здравейте, имам проблем с посоченото Ауди. Дава произволни грешки на TPS, Trottle closed switch, Lambda сонда(понякога), както и температурен датчик - тя почти никога не изчезва.
Колата работи зле на празен ход и на газ и на бензин - все едно прекъсва. Свалях свещите - не са почернели от масло, изолаторът на електрода им е бял, не са зацапани от гориво.
Обаче като я запаля пуши в началото. Но не надува, не загрява, маркучите не са твърди и има парно, макар и малко посредствено в момента. Сигурно са клапите.
Проблемът ми е, че не мога да открия причина за разнообразните грешки които ми дава. И не мога да открия причина да работи неравномерно.
Кабелите са нови, свещите са ОК - свалях ги. Маркучите около моното са ОК. Стъпковото е чисто ново. Като клатя моното не се променя работата на двигателя, значи тампона на моното е ОК. Моля да ми дадете жокери.
Единственият проблем, който засичам и е възможен реално е с датчика за температурата на антифриза. Него ще го подменим. Но е нестабилна както на газ, така и на бензин.
И втори въпрос - малко е омаслен двигателя от гарнитура на капак клапани и скъсана картерна вентилация. Обаче защо припушва като я запаля в началото и после спира?
Да не би гарнитура на колекторите да е прецакана също или? Ако гореше масло, свещите нямаше да са толкова чисти, нали?
Едва ли е гарнитура на глава, минах лично аз с колата 350км и нищо не се случи. Дори маркучите не се втвърдиха.

Редактирано от инжектопляктор
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ниските обороти са пряко свързани с т-датчика и TPS-a, така че почни от тях - най-вероятно са за смяна. Ако свещите са бели вероятно е много бедна сместа - т-датчика не отчита вярно и лъже ЕКУ-то че е прекалено загряла или смуче въздух отнякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

На газ оказва ли влияние температурен датчик? Вече е закупен - Вернет.
Относно TPS - откъде да намеря плочка за потенциометъра? Втора ръка не мисля, че е адекватно да се взима. Пример - нов стъпков мотор 70лв, втора ръка го няма или искат по 40лв.
Свещите са леко черни като електроди. Но изолаторът на централния електрод не е почернял от нагар. Това имах предвид. Не е като да се дави в бензин или масло - уж.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откачи си ламбда сондата, след това разкачи акумулатора за 5 минути и виж дали работи нормално след това.

Може да сложиш ресет реле, което да нулира настройките на ECU след всяко гаснене на автомобила.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това също е вариант - може да трупа грешки на газ и затова да се развалят ниските обороти. Слагането на ресет реле на ЕКУ-то ще свърши работа в този случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, откачена ламбда сонда, изчистени грешки. Палиш я и след това започва да работи нестабилно на бензин. На газ също. Все едно има проблем с електрониката.
Сменен термодатчик, кабели на свещи, стъпково моторче 6 пиново. Очаквам да дойде TPS датчик, за да го сменя - и то друга електроника не остана по колата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електрониката по TPS наглася ъгъла на запалването. Смених го. При диагностиката ми бягаше внезапно ъгъла но го неглижирах. Оказа се че като го смених започна да работи нормално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...