kokalchev Публикувано 26 Септември 2019 Доклад Share Публикувано 26 Септември 2019 здравейте ! имам а6ц5 2.5 тди 150 коня 2000 г. наближава смяна на ремъци,обаче си мисля да сменя и валове кобилици и другите екстри дет са накачени към тях,та се чудех като цифра колко би струвала . знам че ремъци, ролки,водна помпа,масло и филтри е към 1200 лв с труд. колата иначе е топ,няма никакви ядове само се слуша едно леко почукване от лявата глава като работи на място... заслужава ли си смяната на тия валове,колко би струвала и какво според вас е това чукане в ниските обороти? преди време ходих до сервиз за смяна на свещи, майстора каза че тва чукане най вероятно е подбита кобилица( до колкото со спомням) . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veli_907 Публикувано 28 Септември 2019 Доклад Share Публикувано 28 Септември 2019 (Редактирано) За съжаление обслужването и ремонтите на този 20-годишен мотор продължават да са все така скъпи, а стойността на А6-цата като автомобил вече дори с quattro, кожи, навигация и каквото още се сетиш не е над 5 бона, като тези със заминалите валове и под 2 бона се продават. Доста скъпо ще ти излезе, не съм сигурен дали финансово ще ти е ОК - ти си преценяш, но да - смяна на всички течности и ангренажен комплект (примерно на FEBI) е около 1200 лв. Относно валове и кобилици, ето примерен комплект с цена: https://www.technobg.com/komplekt-razpredeliteni-valove-original-kolbenschmidt-audi-a4-b5-a6-c5-vw-passat-2-5-tdi Като включиш и цената на труда и ще удариш 4 бона. Отделно ако имаш и нещо по окачването, виж си и тампона на мотора, щото е тежък и обича да го къса. Доста е скъп за поддръжка този мотор и не знам дали си заслужава да го правиш. Ти си преценяш финансите, за 4 бона + да речем около 2500 ако продадеш тази ще си вземеш нещо по-добро, дори и от по-нисък клас, но с обслужване и регистрация и няма да чупи евентуално валове (перфектно А4 комби фейс за тези пари 1.9 с чип). За мен особен смисъл няма, но ако решиш... около 4 бона е цялата процедура. Аз също съм с А6 и 180 коньовия шестак, но ако се случи нещо подобно не бих ремонтирал - не си заслужава вече. Айде едно ГНП да е, дето няма да гори всеки ден - ОК, дай му 700 лв., но ремъци, валове, и като добавиш ревизия на окачването става лошо. Но както казах и в друга тема - всеки си знае намеренията и финансите. Все пак в добро здраве този мотор радва много, 150 с чип също се усеща доста по-добре, помисли и затова. И абсолютно задължително смени филтъра на картерните газове, без значение от състоянието му - просто го смени при това голямо обслужване. От този филтър тръгват една камара поразии. Макар и със 180 коньов, аз също го смених, защото уж ги дават подобрени, но пак се опитваше да прави чалъми. Търси филтър за 163 или 180. Ще ти спести една камара главоболия и финанси. Редактирано 28 Септември 2019 от Veli_907 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ak103 Публикувано 5 Октомври 2019 Доклад Share Публикувано 5 Октомври 2019 Карай докато държи и после хвърляй. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veli_907 Публикувано 13 Декември 2019 Доклад Share Публикувано 13 Декември 2019 За пореден път се убеждавам (без значение защо и как) , че 2.5 е чудесен мотор (не, нямам психически отклонения) и пораженията по него могат да дойдат само от некадърни жалки подобия на майстори. Не е толкова идиотоустойчив, колкото масовото 1.9... и другото, което му вреди е long-life програмата, заложена още преди години с абсурдните смени на 30К. Е, факт, е, че ГНП може да умре без предупреждение, но след това рециклаж и кара десетки хиляди (ако не и над 100). А и вече не е толкова скъпо (обсъждал съм, макар, че не ми се е случвало). Тия митове и легенди за шестака...тегава и скъпа за мотора е поддръжката, факт. 20-годишен дизел и все още едно пълно обслужване след отстъпки е над 1000 лв. (даже над 1200 лв., говорим за качествени филтри, масло, ангренажен к-т, водна помпа, термостат и т.н. а не най-евтините подобия на такива, срещу които тоя мотор не е имунизиран). В комплект с алуминиевото окачване с 8-те носача, което хем е кекаво, хем скъпо и А6-цата 2.5 излиза, че е нещо нелогично и скъпо. И е факт, само, че човек сам си преценя финансите. Но съм категоричен в едно - този мотор, добре гледан, и ако е отварян за нещо (предвид годините си и евентуалния си пробег) да е затворен качествено, и ако е текло, да е отстранено по най-качествения начин и както си трябва без оглед на финанса...и ако наистина не е побългарявано, пестено и заменяно с компромисни и евтини варианти...това наистина е един добър двигател! Да, харчи. Кой V6 се купува за икономия, пък било то и дизел. Да, скъп е в поддръжката за кола 98-2004 (като повечето са до тази година, дори под нея), но това си го преценя всеки сам. Но добре гледан този мотор наистина е нещо добро. Е, не хвърчи, ама то там отпред си и тежи. Не е 4-цилиндров в купето на А4. Да, куп 4-цилиндрови бягат повече и харчат по-малко. Не отричам. Нали казах, че е личен финанс и избор. Но 2.5 V6 TDI е един добър мотор! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Malkata bulka Публикувано 13 Декември 2019 Доклад Share Публикувано 13 Декември 2019 На коледа се случват чудеса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veli_907 Публикувано 14 Декември 2019 Доклад Share Публикувано 14 Декември 2019 Да. Един човек изкара 2.5 надежден и добър мотор! Викаш...чудо. Е то от масларките 2.0 TFSI щом има доволни....ама там чудесата са още в гаранция, 2.5 поне почва с номерата след 150-200... Но си държа на мнението. Обичам си го тоя мотор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване