Jump to content

Клапан за картерните газове Б4, 1,9тди, 131 к.с


Recommended Posts

В капака на главата, пластмасовия, продава се заедно с капака. Няма какво да му обслужваш - капсулован е.

Edited by vladi
Link to comment
Share on other sites

https://youtu.be/xpjNvzq9PUc

 

https://youtu.be/VR9nfT2J2xw

 

Тези клипове може да са ти полезени за да видиш дали е запушен клапана. Този клапан може да е причина за сериозен разход на масло ако не работи правилно.  На втория клип има и опит за ремонт, но дали ще се залепи после хубаво е под въпрос. Обикновено ако е прецакан взимаш втора ръка или нов една шапка пари заедно с капака. Най- лесно  се проверява на место, като махаш маркуча на клапана, отвиваш капачката за маслото и духаш през отвора на клапана. Ако въздуха излиза лесно, значи е ок, ако е запушен може да има повишено картерно налягане и маслото да избие през турбото заради трудно оттичане. В клапана има гумена мембрана, която при средно-високи обороти, чрез вакуума от турбото се затваря, обаче ако същата е пробита, не може да се затвори и турбото може да засмуче доста масло за кратко време при високи обороти. Тази мембрана има начин също да се провери дали е здрава без да се отваря и реже отгоре, трябва само малка импровизация. Примерно по-голяма спринцовка и маркучле с размера като тези за вакуума на актуатора на турбото. Сваля се пластмасовия предпазен капак на ангренажа и там най - отгоре на предната част на капака на клапаните се открива една малка дупка, която служи за изравняване на налягането и чрез  канал води до гумената мембрана в клапана. Чрез спринцовка и маркучле в тази дупка , ако се уплътни хубаво може да се провери мембраната дали се движи, ако е спукана ще си проличи. Иначе от клапана винаги ще е омаслено, но важното е да е в рамките на нормалното.

 

Link to comment
Share on other sites

преди 45 минути, kx3m написа:

 

https://youtu.be/VR9nfT2J2xw

 

  На втория клип има и опит за ремонт, но дали ще се залепи после хубаво е под въпрос. 

 

Отворих клапана както е показано на клипа.Нямаше такива мръсотии,почистих го и го затворих.Да сложих му малко силикон по периферията преди да го затворя,но направих и малки отвори на капачката и я завих с много тънки видии към капака.Нещата се получиха добре.

Link to comment
Share on other sites

Всъщност този допълнителен отвор дето го прави онзи на клипа малко не го разбирам. Така и така е срязал клапана отгоре и можеше просто да изчисти всичко хубаво и да провери мембраната дали е здрава. Чрез този допълнителен отвор в ниските обороти ще освобождава вероятно по лесно картерното налягане, но нали тази гумена мембрана е там за да затвори клапана?? в по средни и високи обороти като турбото се развърти и направи вакуум и засмуче мембраната с цел да не изкара масло, а сега с този отвор ще затваря ли добре мембраната??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...