Jump to content

С какво моторно масло карате?



Recommended Posts

На бул. 6-ти септември между ОМВ и Бриколаж има един магазин уж са официален представител на Валволин и филтри предлагат.

От там го взех не е от Метро.

За там незнам колега :stupid:

А защо не си доволен от него! Има някаква промяна или по-принцип не си доволен от смяната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За там незнам колега :bia:

А защо не си доволен от него! Има някаква промяна или по-принцип не си доволен от смяната?

Имам чувството ,че по малко по шумно работи сега двигатела. Нямах време да се свържа с теб за ново масло и взех това. Но следващия път ще ти ползвам услугите.

Исках Кастрол ама ейго на. Пък и един филтър ми дадоха тия от магазина абе мани-бегай, гледат май само оборот да има ама си гонят клиентите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството ,че по малко по шумно работи сега двигатела.

На мен кангото ми е гаранционно и ми наливат в Омникар някъв Mobil 5W40! 4 литра и там филтри са над 200 лева!

След 7000 км. мотора става осезателно по-шумен! Маслото е гръцки рециклаж! И тва в реномиран сервиз! Дават го за 15 000!

Аз като стана на 7000 след смяна, отивам издърпват ми го и ми слагат Кастрол! Като стана на 15 000 отивам в сервиза, отупват ме и пак така.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На черната туба ПАО 24 лв. а бялата е 12лв. От ПАО едно Рено сценик вече 12к мина а от другото сме сипали на Б3-ката .

Тва PAO е истинска синтетика брат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен кангото ми е гаранционно и ми наливат в Омникар някъв Mobil 5W40! 4 литра и там филтри са над 200 лева!

След 7000 км. мотора става осезателно по-шумен! Маслото е гръцки рециклаж! И тва в реномиран сервиз! Дават го за 15 000!

Аз като стана на 7000 след смяна, отивам издърпват ми го и ми слагат Кастрол! Като стана на 15 000 отивам в сервиза, отупват ме и пак така.....

Преди едно приятелче (много къдърен пич) бачкаше в Омникар и само там ходех за смяна на чарколяци, по бившата италянка, но от както напусна несъм ги посещавал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди едно приятелче (много къдърен пич) бачкаше в Омникар и само там ходех за смяна на чарколяци, по бившата италянка, но от както напусна несъм ги посещавал.

Хахаха говорим за различни места! Ти казваш за Омникар където е до техническия университет! Мен само там ми подържат Мерцедеса!

Обаче аз ти казвам за тоя дето подържат гаранционните коли....... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти да не го купи вече и да го сложи на АБК то та даваш мнение ве..... ;)

Ами не съм бе. Ама PAO си е синтетика. EDGE си е PAO ако не знаеш :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва PAO е истинска синтетика брат.

Ми за такова го предлагат, ама както казах немога да се доверя на корейските пичове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм бе. Ама PAO си е синтетика. EDGE си е PAO ако не знаеш :hilezh:

Незнам! Обясни на Л.С ако ти се занимава! Тва РАО не е ли марка!

Как ЕДГЕ е РАО?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха говорим за различни места! Ти казваш за Омникар където е до техническия университет! Мен само там ми подържат Мерцедеса!

Обаче аз ти казвам за тоя дето подържат гаранционните коли....... :hilezh:

А той да не е на карловско шосе сега май Рено пише там на табелата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А той да не е на карловско шосе сега май Рено пише там на табелата.

Ами единият да, другият е на надлез Родопи /сточна гара/ където е бензиностанция ШЕЛ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има 5 вида основни съставки в маслата:

Група 1: Производни на нефта без особена преработка, при автомобили се ползват само където няма стриктни изисквания за качество и характеристики на масла.

Група 2: Пак произлизат от нефт, но покриват съответните стандарти за темпетатурна стабилност, износване и оксидация. Ползват се за т.нар. минерални масла.

Група 3: Хидроразчупени и подбрани молекули пак произлизащи от нефт. Разчупени са защото с водород се разчупват големи молекули от минерални масла. Покриват по-стриктни стандарти и заради промените и подбора на молекулите производителите имат право да наричат маслата "Синтетични". Такива са повечето синтетични масла и са просто добри минерални.

Група 4: ПАО (Поли Алфа Олефини). Изцяло синтетични и нямат нищо общо с нефта. Много по-стабилни и издържливи от другите групи. Правени са да са такива, това е целта на занятието. Ползват се за хубавите (или истинските, въпрос на личен избор и поддаване на маркетинговите трикове) синтетични масла.

Група 5: Естери. Също изцяло синтетични молекули, предимно диестери, полиолестери, полиестери и комплексни естери. Като гр.4 имат много еднородни молекули което помага за издържливостта. Освен това са и полярни, което води до образуване на траен маслен слой по металните части. Струват около 10 пъти повече от добри гр.3 основи. Обикновено се смесват с ПАО.

При Мотул 300в естерното съдържание е около 25%, ПАО 65-70%, останалото е добавки - разтворители и подобрители на вискозитет (много малко заради високите качества на естерите и ПАО). Големината на молекулите на естерите е различна за различните масла, но е много еднородна в дадено масло което води до здрав филм тъй като няма малки и големи. По-дълга молекула -> по-висок вискозитет. Затова се слагат подобрителите. Когато молекулите на основата се променят вискозтета се мести към едно средно положение и маслото става от 5в50 на 10в40 примерно. Подобрителите за същия период от време стават по-малки и по-големи с цел да запазят същия вискозитет. Това става с броя на температурните цикли, не километрите. С други думи едно масло може да изкара и 100к км ако се правят наведнъж. Мобил 1 5в50 се води нестабилно и има голям % подобрители, затова го спряха и минаха на 0в40 и 15в50. Иначе е с гр.4 (ПАО) основа. Групо правило е че масло без естер с разлика в индексите повече от 40 е нестабилно и издържа под 5к км при нормално каране заради голямото количество необходими подобрители.

цитат от колегата Trevor Wilkinson

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм бе. Ама PAO си е синтетика. EDGE си е PAO ако не знаеш :hilezh:

Искаш да кажеш ,че това LG Deluxe Gold PAO 5W-50 може да се равнявя на

Castrol EDGE 5W-30 или

Castrol EDGE 10W-60

Castrol EDGE Formula RS 0W-40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много спорно е!миналата седмица звънях на приятел да ми вземе туба Castrol от някоя бензиностанция в германия.той категорично отказа с мотива ,че е турско производство :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много спорно е!миналата седмица звънях на приятел да ми вземе туба Castrol от някоя бензиностанция в германия.той категорично отказа с мотива ,че е турско производство :)

:) :) :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами пичове аз карам с тва и е 15в 40 искам да разбера колко масло сабира мойто ауди а4 1,9 тди 110 коня 96година

Редактирано от rumen1989
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами пичове аз карам с тва и е 15в 40 искам да разбера колко масло сабира мойто ауди а4 1,9 тди 110 коня 96година

TDI с 15W-40?? Ти тая кола на пътя ли си я намерил ве?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TDI с 15W-40?? Ти тая кола на пътя ли си я намерил ве?

ми на тубата не пише нищо а на талона акде са ми написали кога е следващата смяна пище така не знам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...